Startprobleem af en toe?!?!?!

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
royhaanen
Starter

Mijn eerste post hier, maar het ziet er allemaal profi uit..!!

Ik ben sinds kort in het bezit van een volvo s40 1.8 bi-fuel uit 2001 (phase II?). Deze auto wil af en toe wel moeilijk doen met starten; de startmotor doet zijn werk maar het duurt 3 a 4 seconden voordat de motor start...Af en toe start de motor wel meteen als ik de sleutel omdraai. Mijn vraag is dus eigenlijk..wat kan dit zijn????

Ik hoor trouwens altijd bij de eerste sleutelomdraai een geluid van een aantal seconden maar me is verteld dat dit standaard is bij lpg...weet iemand hier meer over???

Alvast bedankt voor de reacties...

Groeten Roy
joost
7th Gear member

Mij is verteld dat het soms wel 7 seconden kan duren! Bij mij start ie meestal direct, maar soms moet ie even "nadenken".

Handleiding Volvo LPI-Installatie.
Het LPI autogassysteem is voorzien van een benzinestartsysteem dat ervoor zorgt dat de motor van uw auto direct na de start enige tijd op bezine draait. Het aanslaan van de motor kan hierdoor iets vertraagd worden.
Dat zoemende geluid komt vanuit de LPG installatie achterin. Ik hoor dat ook en het lijkt mij normaal (hoop ik!). Heeft volgens mij te maken met het feit dat twee brandstofsystemen van dezelfde leidingen gebruik maken en natuurlijk niet tegelijkertijd.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Timmert
2nd Gear member

Gezoem van uit je kofferbak is volkomen normaal, dat doen alle LPG auto's. Ben laatst daarvoor nog naar de dealer geweest.. Na het starten hoorde ik hem altijd al, maar nu hoorde ik hem ook bij het stationair draaien met warme motor. Bleek ook normaal te zijn, dus blijkbaar was het me gewoon niet opgevallen :)

Wat dat starten betreft.. Dat herken ik helemaal niet, mijn s40 (1998, 192.000km) start echt prima.. Startmotor gaat 2 keer rond en hij loopt :)
S40 Phase I 1.8 16v Europa
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”