Rica Eco-Tuning is een feit
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8466
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik rij al jaren met verschillende autos met Q8 en nooit problemen gehad, ook eens overgestapt op Shell V power, maar voelde geen verschil.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Misschien is Q8 wel beter dan Bp. Ik merk echter wel het verschil tussen Bp en Shell. Aan de andere kant zijn er weer zat mensen hier op het forum die ook Bp tanken.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8466
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
IK zal binnenkort eens een testje doen, ga namelijk wat cadeau bonnen krijgen voor Total brandstof.
Dan verbruik eens meten en vervolgens eens V power terug proberen.
Dan verbruik eens meten en vervolgens eens V power terug proberen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 15.10.2009 - 16:37
- Locatie: Breda
misschien is het wel interessant als er meer Volvo rijders zich aanmelden op
www.autoverbruik.nl en daarbij extra info zetten zoals tuning, km stand enz.
Dan is het in een keer overzichtelijk! Ik zit met een 2.4D 200 pk (rica) op een verbruik van 1:16,07
www.autoverbruik.nl en daarbij extra info zetten zoals tuning, km stand enz.
Dan is het in een keer overzichtelijk! Ik zit met een 2.4D 200 pk (rica) op een verbruik van 1:16,07
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22.03.2010 - 14:24
Heb mijn V70D (126pk, dus niet de 2.4D met 130pk) laten tunen bij Hartog naar 163pk. Auto is aanzienlijk sneller tussen 2100 en 3400t/m. gebruik is van 6.7 naar 6.2 gegaan. Rij wel bijna alleen snelweg A'dam-H'sum vv. [quote="Turbodesk"][quote="euerw"][quote="ropdam"]Hoi Turbodesk,
Ik zit er ook over te denken en dan ook bij roelfsema.... is dit goed bevallen???
Ik heb een 2.4 d met het d 5 blok maar softwarematig op 126 pk. gehouden.
Ik ben benieuwd hoe je ervaringen zijn.
Groet,
Rich[/quote]
126pk >>185pk, 300Nm>>>400NM, motortech. is iets anders als de 163pk d5 motor, de 130pk is de geknepen 163pk d5.
maar zou het zeker niet laten[/quote]
Het is natuurlijk een eigen keus. maar tot nu toe heb ik echt geen spijt. Rica is natuurlijk niet goedkoop, maar ik weet dan wel zeker dat ik een goed product heb gekocht.
Het verschil zal voor jou wel veel groter zijn. Ik merk de xtra pk`s niet. kan ook komen door de geartronic dat ik dat minder snel merk.[/quote]
Ik zit er ook over te denken en dan ook bij roelfsema.... is dit goed bevallen???
Ik heb een 2.4 d met het d 5 blok maar softwarematig op 126 pk. gehouden.
Ik ben benieuwd hoe je ervaringen zijn.
Groet,
Rich[/quote]
126pk >>185pk, 300Nm>>>400NM, motortech. is iets anders als de 163pk d5 motor, de 130pk is de geknepen 163pk d5.
maar zou het zeker niet laten[/quote]
Het is natuurlijk een eigen keus. maar tot nu toe heb ik echt geen spijt. Rica is natuurlijk niet goedkoop, maar ik weet dan wel zeker dat ik een goed product heb gekocht.
Het verschil zal voor jou wel veel groter zijn. Ik merk de xtra pk`s niet. kan ook komen door de geartronic dat ik dat minder snel merk.[/quote]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00
Inmiddels 4 x tank leeggereden sinds ik de sports-tune (253pk) heb vervangen door de e-power (205) pk. Rijstijl is hetzelfde, traject naar het werk is ook hetzelfde.
Gemiddelde verbruik was voorheen 1 op 12.5 en is de afgelopen 4 tankbeurten 1 op 14 gebleken.
Met name verbruik op de snelweg is gedaald. Ook klopt hetgeen de boordcomputer aangeeft beter. Gaf eerst 7.2l/100 km aan, maar bleek bij de pomp 8l/100 km te zijn. Geeft nu 6.8l/100km aan en blijkt dus 7.1l/100 km te zijn.
Volgende stap, upgraden naar 240PK en kijken wat het verbruik is.
Ik blijf erbij, bij gelijk blijvende rijstijl en trajecten mag het verbruik niet toenemen, of er nu 163PK software of 253PK software in zit.
Vind nog steeds dat ie vaak het roetfilter schoonbrandt, zeker om de 200KM
Gemiddelde verbruik was voorheen 1 op 12.5 en is de afgelopen 4 tankbeurten 1 op 14 gebleken.
Met name verbruik op de snelweg is gedaald. Ook klopt hetgeen de boordcomputer aangeeft beter. Gaf eerst 7.2l/100 km aan, maar bleek bij de pomp 8l/100 km te zijn. Geeft nu 6.8l/100km aan en blijkt dus 7.1l/100 km te zijn.
Volgende stap, upgraden naar 240PK en kijken wat het verbruik is.
Ik blijf erbij, bij gelijk blijvende rijstijl en trajecten mag het verbruik niet toenemen, of er nu 163PK software of 253PK software in zit.
Vind nog steeds dat ie vaak het roetfilter schoonbrandt, zeker om de 200KM
Volvo V70 sports edition 2.4d sept. 2007
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb je de EGR klep wel eens gereinigd? Als die open blijft staan gaat de motor ook roeten, waardoro het filter snel vol loopt. Er zijn een paar manieren voor aansturing van de reiniging. Dat is o.a. km's, verbruikte brandstof maar ook verschildruk over het filter. Als de verschildruk te hoog wordt, wordt het filter geregenereerd, onafhankelijk van de gereden km's. Ik vind het wel erg vaak. Zelf merk ik nauwelijks nog iets van de regeneratie. Voor de tuning wel.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00
[quote="edraket"]Heb je de EGR klep wel eens gereinigd? ..... Zelf merk ik nauwelijks nog iets van de regeneratie. Voor de tuning wel.[/quote]
Ja, die heb ik al eens schoongemaakt, zo goed en kwaad als het kon. Hij kan er n.l niet even gemakkelijk af bij dit type. Ook de slang naar inlaatspruitstuk zat behoorlijk vol. Overal minstens 1cm drab.
Volgens rica staat mijn egr klep nu dicht, dus ik zal weer eens kijken of er drab bijgekomen is.
In ogenschouw nemende dat mijn woon-werkverkeer traject afgelegd wordt met 90km/u continu, vind ik het verbruik nog niet geweldig.
Regeneratie is echt te merken, op de BC zie het het verbruik gedurende 40-50km 1.5 tot 2l per 100km toenemen. Regeneratie vernaggeld ook iedere keer zichtbaar mijn gemiddelde verbruik (ook als er al 500km op de teller staat).
Ja, die heb ik al eens schoongemaakt, zo goed en kwaad als het kon. Hij kan er n.l niet even gemakkelijk af bij dit type. Ook de slang naar inlaatspruitstuk zat behoorlijk vol. Overal minstens 1cm drab.
Volgens rica staat mijn egr klep nu dicht, dus ik zal weer eens kijken of er drab bijgekomen is.
In ogenschouw nemende dat mijn woon-werkverkeer traject afgelegd wordt met 90km/u continu, vind ik het verbruik nog niet geweldig.
Regeneratie is echt te merken, op de BC zie het het verbruik gedurende 40-50km 1.5 tot 2l per 100km toenemen. Regeneratie vernaggeld ook iedere keer zichtbaar mijn gemiddelde verbruik (ook als er al 500km op de teller staat).
Volvo V70 sports edition 2.4d sept. 2007
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Carter ventilatie en gasklep is eigenlijk het enige wat echt vervuilt bij de benzine modellen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95