Heb dan eindelijk een wat minder puntje gevonden van mijn S70 T5 automaat.
Wanneer ik mij netjes aan de snelheid houdt op een 80km/h weg blijft bak in z'n 3 lopen, wanneer ik iets harder ga rijden (86/87km/h) schakelt hij over naar z'n 4 wat net wat meer rust geeft in de auto.
Niet echt een minpunt, maargoed... dat heb je bij een ouder type automaatbak die zich nog niet aanpast aan het rijgedrag van de bestuurder.
Minpunten van je Volvo (pijnlijk topic??)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 15.01.2010 - 15:49
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Minpunten van mijn S80.
Stabilisatiestang en hoogte stangen zijn een zwak punt van de S80.
Verder een fijne auto met een fijne motor.
Hij rijdt op LPG meer vermogen bv 170 pk zou mooi zijn maar 140 PK is goed te noemen.
Stabilisatiestang en hoogte stangen zijn een zwak punt van de S80.
Verder een fijne auto met een fijne motor.
Hij rijdt op LPG meer vermogen bv 170 pk zou mooi zijn maar 140 PK is goed te noemen.
XC90 2.5t AWD Automaat, bwjr 2003
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
1997 - V70 Classic 2.5 10V - 195.000 km
Min:
- Veel kraakjes van rechter deel van de achterbank. Als de achterbank plat is geen last...
- Geen power onderin, een echt toerenmonster
Plus:
- De rest... (alles dus)
Min:
- Veel kraakjes van rechter deel van de achterbank. Als de achterbank plat is geen last...
- Geen power onderin, een echt toerenmonster

Plus:
- De rest... (alles dus)
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 24.07.2009 - 14:00
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
V70 MY05 D5.
--------------------
Het enige echte minpunt dat ik kan verzinnen is de draaicirkel van een kleine vrachtwagen (metertje of 12-13; 17 inch velgen).
O, en de geartronic reageert waanzinnig traag als je handmatig wilt schakelen. Maar eigenlijk gebruik ik de manual stand alleen om op de motor af te remmen.
Voor de rest vind ik het nog steeds een heerlijke wagen!
--------------------
Het enige echte minpunt dat ik kan verzinnen is de draaicirkel van een kleine vrachtwagen (metertje of 12-13; 17 inch velgen).
O, en de geartronic reageert waanzinnig traag als je handmatig wilt schakelen. Maar eigenlijk gebruik ik de manual stand alleen om op de motor af te remmen.
Voor de rest vind ik het nog steeds een heerlijke wagen!
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:30
- Locatie: Woerden
S60 D5.
Draaicirkel en rubbers van de draagarmen die erg gevoelig zijn voor slijtage.
Draaicirkel en rubbers van de draagarmen die erg gevoelig zijn voor slijtage.
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 28.05.2010 - 11:11
V50
#1. Geen kantelende buitenspiegels als je achteruit rijdt. Zou wel handig zijn als dat automatisch gebeurt.
#2. Geen handmatige dimming van de binnenspiegel. Als ik honing op mijn achterbumper had zitten wilde ik wel eens de binnenspiegel van mijn S40 op dimstand zetten zodat ik niet werd afgeleid. Met mijn huidige autodimmer kan dat niet.
S40 (oud)/V50
#3. Bij de 400 was het controlelampje van de achterruitverwarming onderdeel van het instrumentenpaneel. Daardoor was het goed te zien als je 'm in gebruik had.
Maar bij de S40 (oud was het een miezerig klein lampje op het middenconsole. Het gebeurde dus regelmatig dat 'ie vergeten werd.
Bij de huidige S40/V50 zit 'ie nog steeds op het middenconsole. Lampje is wel beter te zien. Voordeel wel is dat 'ie vanzelf uitgaat (na 15 minuten?).
Het zelfde geldt voor de recirculatie.
#1. Geen kantelende buitenspiegels als je achteruit rijdt. Zou wel handig zijn als dat automatisch gebeurt.
#2. Geen handmatige dimming van de binnenspiegel. Als ik honing op mijn achterbumper had zitten wilde ik wel eens de binnenspiegel van mijn S40 op dimstand zetten zodat ik niet werd afgeleid. Met mijn huidige autodimmer kan dat niet.
S40 (oud)/V50
#3. Bij de 400 was het controlelampje van de achterruitverwarming onderdeel van het instrumentenpaneel. Daardoor was het goed te zien als je 'm in gebruik had.
Maar bij de S40 (oud was het een miezerig klein lampje op het middenconsole. Het gebeurde dus regelmatig dat 'ie vergeten werd.
Bij de huidige S40/V50 zit 'ie nog steeds op het middenconsole. Lampje is wel beter te zien. Voordeel wel is dat 'ie vanzelf uitgaat (na 15 minuten?).
Het zelfde geldt voor de recirculatie.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Bij de oude S40 gaat die ook vanzelf uit.
Nadeel blijf ik vinden de slechte armsteunen (behalve de s40 fase 1 is perfect).
Nadeel blijf ik vinden de slechte armsteunen (behalve de s40 fase 1 is perfect).
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 28.05.2010 - 11:11
Niet bij de phase 1, want daar zit een standendrukschakelaar in, dus die gaat nooit vanzelf uit. De achterruitverwarming gaat alleen uit als het contact uitgezet wordt, maar de drukschakelaar blijft in dezelfde AAN-positie.Bart Giesen schreef:Bij de oude S40 gaat die ook vanzelf uit.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Niels_# schreef:2003 V70 met 145.000km
Min:
Stereo niet goed instelbaar m.b.t. hoge en lage tonen
I had heard that the S60 stereos had these menus and just started experimenting. Some are apparently related to Digital Audio Broadcase (DAB). BTY, if you reset the EEPROM, the built-in equilizer will be set to all 3's and your radio presets will be cleared. To set the eq back to the factory settings: Radio off, press and hold the power knob and a menue will appear where you can restore defaults.
Equalizer!
The HU-615 has a hidden menu. With the stereo off, hold the "select" knob in and turn the on wile still holding the "select" knob in for about 5 seconds. This gives the capability to adjust:
Front Low1
Front Low2
Front Mid
Front High
Rear Low
Rear Mid
Rear High
Press "select" to cycle through these options. Rotate the "select" knob to increase or decrease gain (0-6).
There are other hidden features as well that I am not exactly sure what they do. Again with the stereo off, hold a button while powering on for 5 sec. One of the coolest is displaying your speed in km/h on the radio display. The 615 can adjust the volume auromatically based on your speed (ASC). If you screw things up too bad, there is an EEPROM reset in one of the menus.
Digital Speedometer!
Ok, lets unlock the secret.
1) With the stereo off, press and hold the "I<<" button
2) press and release the power knob while still holding the "I<<" button until the display changes then release
3) Rotate the center knob (preset selector) until you see "CONSTANT DISP >>>>>"
4) Press the center knob to select
5) Display should show ASC/BAR/DAB/IP/OFF or something like that
6) Pressing the center knob cycles theough each one, you want "ASC"
7) Once ASC is selected, rotate the center knob until you see the option to exit.
Now your display should show:
M 96KM> -36 + 03 = -33
where 96KM is your speed, -36 is your volume setting in attenuated dB, +03 is the ASC adjustment applied based on your speed and -33 is the total volume attenuation.
Other display options:
BAR = displays bar graphs of the radio signal strength, left and right for FM Stereo and just a single display for AM.
DAB = I think is for Digital Audio Broadcast - not confirmed
IP = don't really know but it seems to have something to do with the radio.
This menu (I<<)is where you will also find the EEPROM Reset if you monkey things up too much.
Even googlen op Hidden Menu HU***
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zal ik mijzelf dan maar even quoten?
1) Advanced user mode.
- Volume knop 5 sec ingedrukt houden bij het aanzetten
- Dit is beschreven in het instructieboekje
2) Diagnostic mode.
- Auto ingedrukt houden, kort de volumeknop indrukken,na 5 sec auto loslaten.
- Niet beschreven in instructieboekje
3) area selection
- 1/20 knop ingedrukt houden, kort vol.knop indrukken, na 5 sec 1/20 loslaten
- Niet beschreven in instructieboekje
4) Hidden equalizer
- source ingedrukt houden, kort vol.knop indrukken, na 5 sec source loslaten
- Niet beschreven in instructieboekje
5) Advanced diagnostic menu
<< ingedrukt houden, vol.knop kort indrukken, na 5 sec << loslaten
- Niet beschreven in instructieboekje
6) Fix all3 settings
- >>| ingedrukt houden, vol.knop kort indrukken, na 5 sec loslaten
- Niet beschreven in instructieboekje
7) Extended settings
-|<< ingedrukt houden, vol.knop kort indrukken, na 5 sec |<< loslaten
- Niet beschreven in instructieboekje
Gewoon via de zoekfunctie op ons mooie forum, helemaal zonder Google.
1) Advanced user mode.
- Volume knop 5 sec ingedrukt houden bij het aanzetten
- Dit is beschreven in het instructieboekje
2) Diagnostic mode.
- Auto ingedrukt houden, kort de volumeknop indrukken,na 5 sec auto loslaten.
- Niet beschreven in instructieboekje
3) area selection
- 1/20 knop ingedrukt houden, kort vol.knop indrukken, na 5 sec 1/20 loslaten
- Niet beschreven in instructieboekje
4) Hidden equalizer
- source ingedrukt houden, kort vol.knop indrukken, na 5 sec source loslaten
- Niet beschreven in instructieboekje
5) Advanced diagnostic menu
<< ingedrukt houden, vol.knop kort indrukken, na 5 sec << loslaten
- Niet beschreven in instructieboekje
6) Fix all3 settings
- >>| ingedrukt houden, vol.knop kort indrukken, na 5 sec loslaten
- Niet beschreven in instructieboekje
7) Extended settings
-|<< ingedrukt houden, vol.knop kort indrukken, na 5 sec |<< loslaten
- Niet beschreven in instructieboekje
Gewoon via de zoekfunctie op ons mooie forum, helemaal zonder Google.

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Toch weer een minpuntje tegengekomen:
Ga eens bij een V70- D5 uit 2005 een rechter koplampje (dimlicht) vervangen.
Een arm met 3 polsen en 2 ellebogen zou wel welkom zijn, en zeer slanke vingertjes (ongeveer met een dikte van sateprikkertjes)
een paar maanden terug de linkerkant gedaan, maar dan kun je het luchtfilterhuis verwijderen, dan gaat het redelijk, maar rechts????
Wat een gepruts!
Maar ik heb begrepen dat dit bij meer auto's geldt.
Ga eens bij een V70- D5 uit 2005 een rechter koplampje (dimlicht) vervangen.
Een arm met 3 polsen en 2 ellebogen zou wel welkom zijn, en zeer slanke vingertjes (ongeveer met een dikte van sateprikkertjes)
een paar maanden terug de linkerkant gedaan, maar dan kun je het luchtfilterhuis verwijderen, dan gaat het redelijk, maar rechts????
Wat een gepruts!
Maar ik heb begrepen dat dit bij meer auto's geldt.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
bij regulier dealeronderhoud doet een dealer dit tussen de beurten door gewoon gratis
Volvo for life
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Tsja, dat mag ook wel voor die beurtprijzen.....ik doe het al jaren zelf, maar dan moet je dit soort dingen ook zelf doen. Ben graaqg niet afhankelijk van een garage.
Een kennis verderop in de straat heeft ook een V70....kwam bij de dealer in Amersfoort met een defect lampje: "monteur komt zo, meneer". Na een uur "komt de monteur nog steeds zo, is even bezig"
Na bijna 2 uur is hij maar weggereden.......monteur moest nog komen.
En hij kwam altijd voor elk wissewasje bij die dealer.......nu niet meer dus, er is ook een goede dealer in Ede.
Een kennis verderop in de straat heeft ook een V70....kwam bij de dealer in Amersfoort met een defect lampje: "monteur komt zo, meneer". Na een uur "komt de monteur nog steeds zo, is even bezig"
Na bijna 2 uur is hij maar weggereden.......monteur moest nog komen.
En hij kwam altijd voor elk wissewasje bij die dealer.......nu niet meer dus, er is ook een goede dealer in Ede.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 24.07.2009 - 14:00
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
Half uurtje (45 euro) bij de dealer! Het lampje zelf was trouwens duurder dan het arbeidsloon: 90 euro voor een Bi-Xenon (ha, da's weer een nieuw minpunt!)wim de jong schreef:<knip><knip> dan gaat het redelijk, maar rechts????
Wat een gepruts!
Maar ik heb begrepen dat dit bij meer auto's geldt.
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Of de omvormer waaraan de BiXenon gekoppeld is: 259 ex. BTW. Oorzaak was overigens vocht.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17.02.2009 - 12:59
Lang leve de assist service. alleen al daarom onderhoud ik bij de dealer.