Echt inrijden is denk ik niet meer nodig, maar mijn eigen ervaringen zijn wel dat een blok in het begin vaak nog wat "zwaar" draait. Dit duurt een paar duizend kilometer. Ik ben van mening dat enige voorzichtigheid in het begin geen kwaad kan, maar weet je Pritchard, door die 5e cilinder ga je op je gehoor al echt niet doortrekken tot 3000 toeren als je daarvoor de 4 cil gewend bent. Dat heeft de auto ook helemaal niet nodig.Pritchard schreef:Moet je het leder dan onmiddellijk behandelen of is dat niet nodig?
Ik heb ook al veel gelezen over inrijden van nieuwe wagens. Nu is de D3 een nieuwe moter en ik vroeg me af wat nu de beste methode is om goed in te rijden. Men zegt dat het belangrijk is om de eerste 2000km niet boven de 3000 toeren te gaan, maar is het dan belangrijk om bij het optrekken altijd tot 3000 toeren te gaan? Of moet je dan als een opa rijden gedurende de eerste 2000km??
Zoals 945 al zei: vermijdt langdurig hoge toeren, maar ook te lage toeren.
Gewoon normaal doen, motor de tijd gunnen warm te worden en dan een beetje de toeren afwisselen en het gaat helemaal goed komen!