Dynamo of spanningsregelaar

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Reed vandaag even naar de supermarkt, valt me op dat het acculampje brand !

Gemeten vanaf de dynamo; amper 11 volt. K*t!... Nu heb ik de dynamo eruit gehaald (wat een takkewerk!) maar weet even niet goed wat ik ermee aanmoet.

Bij mijn vorige Volvo waren DUIDELIJK de contacten ver weg versleten, dus op de sloop nieuwe spanningsregelaar een klaar. Maar bij deze kan ik het niet goed zien of dat het geval is.

Nu kan ik 3 dingen doen;

1) dynoma bij de dealer (+ 400e)
2) nieuwe spanningsregelaar (en dus ook borstels) kopen en gokken dat dat het is (want voor je plezier bouw je zon ding niet effe in en uit.
3) ding laten reviseren (wat ook aan de prijs is)

Het lampje brande even constant, maar heeft ook een aantal keer even geknipperd (wat in mijn beleving dan verteld dat er slecht contact is).

Wat is jullie mening?
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Is het zoveel werk om de koolborstels uit te bouwen? Anders neem je hem mee naar een dynamo revisie bedrijf en vraagt of ze de koolborstels kunnen controleren en indien nodig vervangen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Stik... Inderdaad... Daar had ik helemaal niet eens aangedacht! Die borstels kun je ook kontroleren als de dynamo nog in de auto zit!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!!

:puppydogeyes: ...
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Heb toch maar een nieuwe gekocht. De vrijloop poelie zat eraan te komen, de lagers klonken gaar, en iets nieuws is altijd leuk :D
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Alleen zo jammer dat je dat met een dynamo niet echt merkt. Wat dat betreft zijn schokbrekers bijv veel leuker.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”