Ik heb het helaas nog nooit gereden, maar lijkt me gewoon wel gaaf om een keer te doen.
Ging je nog met een knappe tijd door de ronde? of werd je ook nog regelmatig ingehaald?
Soon in this theatre...
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
En dan zijn er andere mensen die niet snappen dat bepaalden voor dag en douw willen gaan vissen, met het risico dat ze uitschuiven, in het koude water belanden en verdrinken.diesel01 schreef:Ik ben er blij om dat jij je race driften idd op de ring doet.
Ik snap het niet, een hand vol kinderen en dan toch de Nurnburgring op willen met alle risico's van dien.
Of het risico op een hartstilstand lopen bij het voetballen, of de nek breken bij het skiën... Zo kan'k nog wel eventjes doorgaan...
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Mijn dealer heeft een 850 2.5T gehad die hij helemaal versluiteld had voor circuit (alles eruit, rolkooi erin, 2 racekuipjes erin, alles verstevigd, betere remmen, andere turbo en uiteraard de nodige bijhorende wijzigingen aan de motor en software -geschat vermogen >300pk)945i schreef:Ik snap het heel goed, zeg alleen dat er betere auto's zijn voor dat werk, zo hou je je dagelijkse auto ook langer heel. (of dit moet niet de daily zijn natuurlijk, in dat geval, alles eruit slopen)
Auto stond op slicks en werd op de remorque achter de XC90 gezet om wekelijks te gaan circuit rijden. Ik stond elke keer toch te gapen naar die bak hoor :p
Helaas heeft hij de 850 weggedaan omdat hij er eigenlijk niks meer aan kon veranderen, en het was niet leuk meer. Hij heeft nu een BMW M3 (oud model nog met de 6 in lijn) die hij ook stevig aan het aanpassen is :p
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21219
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ja klopt helemaal.
Enige tijd terug een trackday meegemaakt als toeschouwer van een Duitse BWM club op het TT circuit.
Opkomend rechte stuk een 2 tal klappers gezien waarna het race event ook werd stilgelegd ivm gebrek aan ambulance's.
Schokkend te zien hoe een BMW eigenaar zich drukker maakte om zijn auto dan zijn vrouw die met bebloed hoofd en nekkraag met gillende sirene's richting, naar later bekend werd, het UMC Groningen moest.
Met een ziekenhuis in Assen, betekend een universitaire ziekenhuis in Groningen vaak niet veel goeds.
Enige tijd terug een trackday meegemaakt als toeschouwer van een Duitse BWM club op het TT circuit.
Opkomend rechte stuk een 2 tal klappers gezien waarna het race event ook werd stilgelegd ivm gebrek aan ambulance's.
Schokkend te zien hoe een BMW eigenaar zich drukker maakte om zijn auto dan zijn vrouw die met bebloed hoofd en nekkraag met gillende sirene's richting, naar later bekend werd, het UMC Groningen moest.
Met een ziekenhuis in Assen, betekend een universitaire ziekenhuis in Groningen vaak niet veel goeds.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27502
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
*steekt zijn vinger op*BBC2006 schreef:Kom mede forummers. Vast en zeker wel mensen die ook een rondje nurburgring op hun naam hebben staan. Die weten waar ik het over heb.
Ik heb er ook meerdere rondes op mijn naam staan.
Toen alleen nog met een 205 waar minder aan is versleuteld als nu. (het is nu een kant en klaar circuitgebakje

Het enige dat mij daar persoonlijk een beetje tegenstaat is het aantal "gekken" dat er helaas ook af en toe tussen zit.
Een keertje op een besloten circuitdag geeft mij een veel veiliger gevoel en daar durf ik ook echt voluit te gaan, op de Ring zal ik dat nooit doen.
Maar het blijft inderdaad een feit dat je je auto daar ten volle kan benutten op een veiligere manier dan op de openbare weg zoals de meesten dit kennen.
Ben stiekem trouwens best benieuwd hoe een V50 T5 op het circuit rijd met een aangepast onderstel en een setje leuke remmen

Als het je wat lijkt is een setje kuipstoelen een volgende goede aanpassing. Dit zit vooral op het circuit ontzettend veel lekkerder en het is ook nog eens veiliger als het fout gaat.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 06.11.2006 - 13:22
Ja maar dan gaan we er dus een circuit auto van maken. en das nou net niet de bedoeling. Gewoon ietjes aangepast zodat dagelijks woon werk verkeer nog goed gaat, en af en toe een rondje nurburgring.fredhead schreef:*steekt zijn vinger op*BBC2006 schreef:Kom mede forummers. Vast en zeker wel mensen die ook een rondje nurburgring op hun naam hebben staan. Die weten waar ik het over heb.
Ik heb er ook meerdere rondes op mijn naam staan.
Toen alleen nog met een 205 waar minder aan is versleuteld als nu. (het is nu een kant en klaar circuitgebakje)
Het enige dat mij daar persoonlijk een beetje tegenstaat is het aantal "gekken" dat er helaas ook af en toe tussen zit.
Een keertje op een besloten circuitdag geeft mij een veel veiliger gevoel en daar durf ik ook echt voluit te gaan, op de Ring zal ik dat nooit doen.
Maar het blijft inderdaad een feit dat je je auto daar ten volle kan benutten op een veiligere manier dan op de openbare weg zoals de meesten dit kennen.
Ben stiekem trouwens best benieuwd hoe een V50 T5 op het circuit rijd met een aangepast onderstel en een setje leuke remmen
Als het je wat lijkt is een setje kuipstoelen een volgende goede aanpassing. Dit zit vooral op het circuit ontzettend veel lekkerder en het is ook nog eens veiliger als het fout gaat.
Wat betreft de gekken op de ring: dat zijn dus die lui die met een rolkooi in hun auto en helmen op daar gaan rijden. Die schieten het doel dus volledig voorbij. Die moeten op een trackday gaan rijden Niet op de toeristendag. Je auto moet namelijk wel gewoon verzekerd zijn, groene kaart dus hebben. Niet op slicks staan. etc.
En de rondetijden: niet echt belangrijk. Op het moment dat je daar aan gaat meedoen, gaat het fout. Ik weet ook wel dat je een hele kerel bent als je van brug tot brug gerekend (mensen die gereden hebben weten wat ik bedoel) onder de 10 minuten kunt rijden. Maar dat moet je dus niet doen. Ik zelf heb dat in het begin wel gedaan. (11-12 minuten).
Maar dat gaat dus niet goed. Dan laat je je eigen opn...ien. Je (standaard) auto is daar niet geschikt voor. Dus een kleine aanpassing doet wonderen. En oh wonder, nu ga ik niet meer voor de tijden. Is niet nodig. Gewoon een zondagje lekker rijden. Wetende dat je remmen het vol houden. Ook handig voor de terugweg....
V50 T5 awd
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 06.11.2006 - 13:22
Thank you. Dat bedoel ik dus.Thamar schreef:En dan zijn er andere mensen die niet snappen dat bepaalden voor dag en douw willen gaan vissen, met het risico dat ze uitschuiven, in het koude water belanden en verdrinken.diesel01 schreef:Ik ben er blij om dat jij je race driften idd op de ring doet.
Ik snap het niet, een hand vol kinderen en dan toch de Nurnburgring op willen met alle risico's van dien.
Of het risico op een hartstilstand lopen bij het voetballen, of de nek breken bij het skiën... Zo kan'k nog wel eventjes doorgaan...
V50 T5 awd
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27502
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
DuidelijkBBC2006 schreef:Ja maar dan gaan we er dus een circuit auto van maken. en das nou net niet de bedoeling. Gewoon ietjes aangepast zodat dagelijks woon werk verkeer nog goed gaat, en af en toe een rondje nurburgring.
Wat betreft de gekken op de ring: dat zijn dus die lui die met een rolkooi in hun auto en helmen op daar gaan rijden. Die schieten het doel dus volledig voorbij. Die moeten op een trackday gaan rijden Niet op de toeristendag. Je auto moet namelijk wel gewoon verzekerd zijn, groene kaart dus hebben. Niet op slicks staan. etc.
En de rondetijden: niet echt belangrijk. Op het moment dat je daar aan gaat meedoen, gaat het fout. Ik weet ook wel dat je een hele kerel bent als je van brug tot brug gerekend (mensen die gereden hebben weten wat ik bedoel) onder de 10 minuten kunt rijden. Maar dat moet je dus niet doen. Ik zelf heb dat in het begin wel gedaan. (11-12 minuten).
Maar dat gaat dus niet goed. Dan laat je je eigen opn...ien. Je (standaard) auto is daar niet geschikt voor. Dus een kleine aanpassing doet wonderen. En oh wonder, nu ga ik niet meer voor de tijden. Is niet nodig. Gewoon een zondagje lekker rijden. Wetende dat je remmen het vol houden. Ook handig voor de terugweg....
V50 T5 awd

Ben het trouwens niet helemaal met je eens, auto's die op slicks staan en echte racewagens zijn komen de Ring zowieso niet op. Juist omdat die geen kenteken, dus geen verzekering meer hebben.
Mijn 205 staat ook nog altijd op kenteken en staat behalve als we een echt circuit op gaan gewoon altijd op straatbanden.
Wat ik vooral bedoel met gekken zijn de mensen die totaal geen rekening houden met het feit dat er ook nog anderen op de baan zijn.
Heb ook al te vaak meegemaakt dat mensen met oude barrels grote brokken veroorzaken of met de meest rare combinaties rond gaan rijden.
Een Engelsman met een BMW 5 serie staat me nog het meeste bij, die had een vat olie achterin liggen dat was gaan lekken...
Resultaat was dat er over de halve Ring een oliespoor lag en er meerdere motorrijders onderuit waren gegaan en meerdere auto's in de vangrails waren beland.
De mensen met een rolkooi in de auto hebben die tenslotte ook alleen voor de veiligheid en ja, weet ook uit ervaring dat er een paar flinke h*fters tussen kunnen zitten, maar zij zijn in mijn ogen absoluut niet de enigen die voor "problemen" zorgen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 06.11.2006 - 13:22
Ik bedoelde dus dat je alleen de ring op mag met een "normale' auto. Geen auto die op slicks staat dus.
Maar er zijn ook "gekken" die op semi slicks gaan rijden (en dat mag geloof ik wel). Die gaan, vind ik , het doel van de toeristenritten, al voorbij. Laat staan de gekken met een rolkooi en helmen op.
Mijn mening is dat je met je dagelijkse auto, een beetje aangepast of niet, een rondje moet kunnen rijden zonder risico.
En als daar een stelletje gekken met een oud kadetje GSI, Golfje GTI, of GSI, GTI gasdsdghsahgI, aan komen: daar word ik bang van.
Niet de Porsche 911, Ferrari, Lambo of dat soort auto's .
Die maken (meestal) geen brokken. en de oude barrels juist dus wel...
Kortom, ik ben het helemaal met je eens.
En verder: ideetje: dagje nurburg ring organiseren?
Kom op volvo rijders!: de kans om je eens 'veilig" in illegale snelheden te begeven..........
Maar pas op! Eenmaal1 rondje = verslaafd!!!!!!!!
V50 T5 awd
Maar er zijn ook "gekken" die op semi slicks gaan rijden (en dat mag geloof ik wel). Die gaan, vind ik , het doel van de toeristenritten, al voorbij. Laat staan de gekken met een rolkooi en helmen op.
Mijn mening is dat je met je dagelijkse auto, een beetje aangepast of niet, een rondje moet kunnen rijden zonder risico.
En als daar een stelletje gekken met een oud kadetje GSI, Golfje GTI, of GSI, GTI gasdsdghsahgI, aan komen: daar word ik bang van.
Niet de Porsche 911, Ferrari, Lambo of dat soort auto's .
Die maken (meestal) geen brokken. en de oude barrels juist dus wel...
Kortom, ik ben het helemaal met je eens.
En verder: ideetje: dagje nurburg ring organiseren?
Kom op volvo rijders!: de kans om je eens 'veilig" in illegale snelheden te begeven..........
Maar pas op! Eenmaal1 rondje = verslaafd!!!!!!!!
V50 T5 awd
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27502
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik ben best in om een keertje die kant op te gaan, maar dan wel met de 205 met rolkooi, dus doe mijn helm op :razz: (met je hoofd tegen een rolkooi slaan als het fout gaat is geen pretje)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Ik zou het stiekem ook wel eens leuk vinden om daar wat te gaan dieselen met een standaard V50 :p
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27502
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Volgende keer gewoon toegeven aan die jeuk 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Ag, wilt niks zeggen hoordiesel01 schreef:Met een ziekenhuis in Assen, betekend een universitaire ziekenhuis in Groningen vaak niet veel goeds.

Ik werk in een UZ, en je wilt echt niet weten welke banale dingen ze doorsturen van andere ziekenhuizen. Vooral in het weekend en de avond voor een verlengd weekend...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 06.11.2006 - 13:22
Doen. Gewoon je rondje rijden. En vind je het leuk, waarschijnlijk wel, dan snel je remmen aanpassen..........ppFreddy schreef:Ik zou het stiekem ook wel eens leuk vinden om daar wat te gaan dieselen met een standaard V50 :p
En zo zijn we weer bij het begin van dit topic!
V50T5 awd
- Jumpman
- 4th Gear member
- Berichten: 604
- Lid geworden op: 27.09.2010 - 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Was jij toevallig 31-10-10 ook op de Ring aanwezig? samen met een S40 T5? die stonden nl. zo gebroedelijk naast elkaar geparkeerd?
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
- Jumpman
- 4th Gear member
- Berichten: 604
- Lid geworden op: 27.09.2010 - 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
OOOH Ringtaxi lekker hoor.
Heb ik in mei dit jaar ook gedaan, (1e keer) maar dat smaakte zeer zeker naar meer.
Kom regelmatig op/bij de ring.
Maar met mijn leaseauto durf ik toch niet echt de ring op. Iedere keer als ik denk nu ga ik, komt er net weer een abschlepdienst de baan af rijden en dan denk ik al gauw weer, ach ik boek nog wel een keer de Ringtaxi.
Maar ehhh mooie auto's hoor, vooral die R velgen!!! toen ik dus blijkbaar jullie auto's zag staan heb ik besloten dat de R velgen er toch definitief ook bij mij onder moeten komen.
Heb ik in mei dit jaar ook gedaan, (1e keer) maar dat smaakte zeer zeker naar meer.
Kom regelmatig op/bij de ring.
Maar met mijn leaseauto durf ik toch niet echt de ring op. Iedere keer als ik denk nu ga ik, komt er net weer een abschlepdienst de baan af rijden en dan denk ik al gauw weer, ach ik boek nog wel een keer de Ringtaxi.
Maar ehhh mooie auto's hoor, vooral die R velgen!!! toen ik dus blijkbaar jullie auto's zag staan heb ik besloten dat de R velgen er toch definitief ook bij mij onder moeten komen.
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive