Op dindsdagavond 4 april zat ik te zappen en kwam op BBC1 in het programma Watchdog terecht. Daarin kwam een probleem met de XC90 aan bod, spontaan in brand vliegen van de motor met het totaal uitbranden van de auto als gevolg. Het was in totaal voor zover bekend 4x gebeurd in Engeland waarbij de passagiers en bestuurders zichzelf in enkele gevallen ternauwernood in veiligheid konden brengen. In 2 gevallen wilde Volvo pas op verzoek van de verzekeringsmaatschappij een onderzoek naar de oorzaak en mogelijk verband met andere gevallen instellen. Uit zichzelf wilde Volvo geen onderzoek instellen. Bij een vergelijkbaar geval met een Mercedes 4wd stelde Mercedes wel direct zelf een onderzoek in. Dat werd even vergeleken met de handelwijze van Volvo en de conclusie was natuurlijk niet positief voor Volvo. De 'slachtoffers' gaven aan erg teleurgesteld te zijn in de Volvo-organisatie vanwege deze houding, ze hadden dat niet verwacht van een merk waarbij de veiligheid altijd hoog in het vaandel heeft gestaan.
Ik ben persoonlijk altijd een grote fan van het merk Volvo en de filosofie achter het merk geweest. Daarom was ik nogal verbaasd over de werkwijze van de Volvo-organisatie in Engeland t.a.v. de aanpak van dit probleem. Het heeft ze in ieder geval zeer slechte publiciteit op de nationale Engelse televisie opgeleverd en dat had toch voorkomen moeten worden. Ik ben benieuwd of meer mensen deze uitzending hebben gezien en wat ze ervan vonden.
XC90 bekritiseerd in Watchdog op BBC1
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20783
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Heel, maar dan ook heel vreemd. Helaas heb ik de aflevering niet gezien.
Zoals ik VOLVO ken, gaan zij uit zichzelf bij alle vreemde voorvallen/ongevallen na wat er gebeurd is. Ze sturen vaak al uit zichzelf een expert om de oorzaken (en de gevolgen) te bestuderen. Juist vanwege de research naar veiligheid.
Nogmaals, heeeeeel vreemd.
Zoals ik VOLVO ken, gaan zij uit zichzelf bij alle vreemde voorvallen/ongevallen na wat er gebeurd is. Ze sturen vaak al uit zichzelf een expert om de oorzaken (en de gevolgen) te bestuderen. Juist vanwege de research naar veiligheid.
Nogmaals, heeeeeel vreemd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Ik heb ook wel eens een uitgebrande 940 gezien bij de dealer.
Die stond daar omdat Volvocars in Zweden wilde weten wat er mee was gebeurt.
ze DOEN het het dus wel..
maar waarom in dit geval niet dat lijkt me ook een vraag.
Die stond daar omdat Volvocars in Zweden wilde weten wat er mee was gebeurt.
ze DOEN het het dus wel..
maar waarom in dit geval niet dat lijkt me ook een vraag.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 06.03.2006 - 13:24
- Locatie: Niebert
als ze bij Volvo 1 ding serieus nemen dan is het toch
echt wel veiligheid !!
ik ben in het veiligheidscentrum in Gothenburg geweest
en heb 1 ding opgestoken : Volvo for life!!!!
dat is echt de ULTIEME reden om een Volvo aan te schaffen,
meer veiligheid is er echt niet te koop.
echt wel veiligheid !!
ik ben in het veiligheidscentrum in Gothenburg geweest
en heb 1 ding opgestoken : Volvo for life!!!!
dat is echt de ULTIEME reden om een Volvo aan te schaffen,
meer veiligheid is er echt niet te koop.
- hvl
- 3rd Gear member
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 15.09.2004 - 00:20
- Locatie: gelderland
Werk wijze is echt een verschil. Niet om ons nederlanders een schouder klopje te geven maar het is duidelijk dat wij NED het anders zien.NOS schreef:maar dat was in Engeland en niet in N.L.
niet dat ik denk dat er grote verschillen tussen de beide werkwijzen zullen zitten maar toch
Volvo is het wordt het en blijft het