V50 starten

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
driver100
Starter

Hallo Volvo rijders, onlangs hebben we een Volvo V50 gekocht. Het betreft een 1.8 Kinetic, benzine. In principe rijdt hij als een zonnetje, maar waar we wel "problemen" mee hebben is het starten.

Wat doet ie:
* ik vind dat we behoorlijk lang moeten doorstarten, minimaal 2 tot 3 seconden. Dat hebben we verder bij al onze andere auto's nooit gehad;
* Na het starten valt hij terug in het toerental, dreigt soms uit te vallen en veert daarna plots weer op qua toerental. Hij is al een keertje uitgevallen. Misschien heeft het met de kou maken? Toch wel vreemd voor zo'n klasse auto.

Al met al geeft het me een wat onbetrouwbaar gevoel.

Weet iemand misschien raad, is het verstandig een bezoek te brengen aan de dealer?
iksee90
3rd Gear member

Ik heb het een keer eerder meegemaakt. ETM defect, maar gaf geen foutcode. Ik weet niet wat de stand van de gasklep was tijdens starten, maar dat zou uit te lezen zijn. Na vervanging probleem opgelost.
driver100
Starter

Thanks iksee, maar na vanavond start ie helemaal niet meer. De startmotor draait volgens mij wel rond, maar starten zit er niet in. Morgen wordt ie opgehaald door de autoambulance. Misschien kan het de accu of de brandstofpomp zijn?
driver100
Starter

De garage om de hoek komt er niet meer uit. Was blijkbaar niet mechanisch. Is aan een uitleesapparaat gelegd en daaruit kwam een foutmelding naar voren. Net is de auto naar de dealer gebracht. Hoe typisch, toen ik hem vanmiddag startte deed hij het binnen een seconde.....geeft me al met al geen betrouwbaar gevoel.
driver100
Starter

Het probleem is verholpen. Auto start nu weer prima. De dealer vertelde dat het gaskleppenhuis ernstig vervuild was. Ook heeft hij een software update geplaatst.

Vraagje over het gaskleppenhuis: het schoonmaken daarvan, gebeurt dat bij een standaardbeurt? Of alleen wanneer er problemen ontstaan?
Fredhead
Geartronic member

Alleen wanneer er problemen ontstaan
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”