wie o wie kan dit raadsel oplossen:
Ik sluit de auto met de afstandbediening of met de sleutel.
Nu zijn alle deuren op slot...... behalve de bestuurdersdeur. Deze kun je zo opentrekken waarna alle deuren weer opengaan. Nu viel ons al een paar weken op dat het pinnetje in de bestuurdersdeur niet helemaal meer omhoogkwam, maar de auto was wel op slot.
Wat kan dit zijn?
Oh ja: v40 1.9d 95 pk phase1 eind 1999.
probleem met deurvergrendeling
-
- 4th Gear member
Dat was het idd. Moest toevallig toch in de buurt zijn, dus bij dealer laten doen.
Wat schetst mijn verbazing: vanmiddag meldde mijn vrouw dat het probleem zich weer voordoet. Hoe kan ik het deurpaneel veilig verwijderen????? Dan ga ik zelf eens kijken of ik het kan oplossen.
Wat schetst mijn verbazing: vanmiddag meldde mijn vrouw dat het probleem zich weer voordoet. Hoe kan ik het deurpaneel veilig verwijderen????? Dan ga ik zelf eens kijken of ik het kan oplossen.
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v70 d5 2002 485.000 sold
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
-
- 2nd Gear member
Diverse schroefjes verwijderen, oa. bij deurhandle, aan de achterkant van de deur (niet spatbordzijde), in de deurgreep achter een lipje (deze verwijderen met een klein schroevedraaier). Goed kijken of je ALLE schroeven verwijderd heb en dan het hele paneel naar boven duwen...en dan is ie los. O ja...ook nog een schroefje in de deurvak waar je net geen wegenkaart in kwijt kan :razz: Suc6, Arjan
V40/1.9D/01-2000/Pioneer DEH7400MP/Caliber CA70
- smokingman
- 4th Gear member
Misschien heb je hier wat aan. Bij mij was het overigens een kwestie van het binnenwerk weer eens lekker in het vet zetten. Waarna alles weer probleemloos werkte.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 4th Gear member
Heb het inmiddels zelf opgelost. Probleem zat er in dat ik met ab open maak en mijn vrouw met de sleutel. Dit gaat wel eens iets te fors en dan gaat het fout. Intussen doen we hem beiden alleen met de ab open en dan gaat het goed. Bedankt voor alle tips! (en Volvo voor de rekening van 24 euro ex btw
)

- tonix
- 1st Gear member
Tip voor achterdeuren
Bij mijn auto kwam het pinnetje van de rechterachterdeur ook niet meer omhoog en de deur bleef dus op slot. Ik had hiervoor de hele bekleding weggehaald, maar dan kan je nog steeds niet aan het motortje. Dit kan je simpel weg invetten door de rubberen dop naast het sluitmechanisme te verwijderen en dan met een spuitbusje wat olie inspuiten. Moet je dus niet de hele bekleding weghalen.
Bij mijn auto kwam het pinnetje van de rechterachterdeur ook niet meer omhoog en de deur bleef dus op slot. Ik had hiervoor de hele bekleding weggehaald, maar dan kan je nog steeds niet aan het motortje. Dit kan je simpel weg invetten door de rubberen dop naast het sluitmechanisme te verwijderen en dan met een spuitbusje wat olie inspuiten. Moet je dus niet de hele bekleding weghalen.
-
- 1st Gear member
Kijk daarom is dit forum geweldig. Ik heb hetzelfde probleem en de oplossing is dus zo simpel.tonix schreef:Tip voor achterdeuren
-
- Starter
Hoi,
Ik heb ook dezelfde problemen met mijn volvo v40, 1997.
Alleen de linker voorportier komt het knopje niet goed omhoog?
Alleen zo'n dopje kan ik niet op de twee voorportieren vinden, wel op de achterste?
Moet je dan heel de bekleding en kunstof eraf halen om erbij te kunnen?
Daarnaast heb ik ook het probleem dat de achterste deuren niet goed willen sluiten, hebben meerdere dat? Ligt aan het rubbertje want als ik er daarna tegen aandruk gaan de deuren wel goed dicht? Hoe kan je repareren, mogleijk iemand oplossing?
Ik hoor het graag.
gr. Jesse
Ik heb ook dezelfde problemen met mijn volvo v40, 1997.
Alleen de linker voorportier komt het knopje niet goed omhoog?
Alleen zo'n dopje kan ik niet op de twee voorportieren vinden, wel op de achterste?
Moet je dan heel de bekleding en kunstof eraf halen om erbij te kunnen?
Daarnaast heb ik ook het probleem dat de achterste deuren niet goed willen sluiten, hebben meerdere dat? Ligt aan het rubbertje want als ik er daarna tegen aandruk gaan de deuren wel goed dicht? Hoe kan je repareren, mogleijk iemand oplossing?
Ik hoor het graag.
gr. Jesse
-
- 4th Gear member
eerste probleem is het zelfde als mijn probleem.
Je kunt ook met een punttangetje proberen om het knopje omhoog te trekken. Je hoort dan op een gegeven moment een klik en je voelt dat hij ergens invalt. Probleem opgelost binnen 5 minuten. Lukt dat niet, dan zul je idd de binnenbekleding moeten verwijderen volgens bovenstaande tekening.
tweede probleem kan ik je niet mee helpen, iemand?
Je kunt ook met een punttangetje proberen om het knopje omhoog te trekken. Je hoort dan op een gegeven moment een klik en je voelt dat hij ergens invalt. Probleem opgelost binnen 5 minuten. Lukt dat niet, dan zul je idd de binnenbekleding moeten verwijderen volgens bovenstaande tekening.
tweede probleem kan ik je niet mee helpen, iemand?
480 es my 1988 225.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v70 d5 2002 485.000 sold
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
-
- Starter
het jammer genoeg niet gelukt met een tangetje, waarschijnlijk toch invetten
heb nu ook de kap eraf, maar kan niet bij het motertje komen weet iemand hoe je daar het best bij kan komen??
Daarnaast heb ik ook nog steeds dat de achterdeuren niet goed sluit.
Tenminste als ik ze de eerste keer dicht gooi dan blijft hij beetje openstaan en dan druk ik er tegen de deur aan en dan sluit hij wel.
Ligt dit mogelijk aan het rubbertje?
Hebben andere dit probleem ook? En hoe mogelijk opgelost?
heb nu ook de kap eraf, maar kan niet bij het motertje komen weet iemand hoe je daar het best bij kan komen??
Daarnaast heb ik ook nog steeds dat de achterdeuren niet goed sluit.
Tenminste als ik ze de eerste keer dicht gooi dan blijft hij beetje openstaan en dan druk ik er tegen de deur aan en dan sluit hij wel.
Ligt dit mogelijk aan het rubbertje?
Hebben andere dit probleem ook? En hoe mogelijk opgelost?
-
- Starter
Het is me nu wel gelukt om de achterste deuren toch goed inspuiten en nu sluiten ze wel beter. Hopelijk blijft het zo.
Alleen de linker voordeur heb ik heel de binnenbekleding weggehaald maar kom ik niet bij het motertje? Weet iemand hoe je daar bij kan komen om in te vetten?
ik hoor het graag.
gr. Jess
Alleen de linker voordeur heb ik heel de binnenbekleding weggehaald maar kom ik niet bij het motertje? Weet iemand hoe je daar bij kan komen om in te vetten?
ik hoor het graag.
gr. Jess
- Renkel
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik had hetzelfde probleem als de topic starter:
Jullie hebben het over motortjes maar volgens mij is het een elektromagneet die intrekt. Er zijn namelijk twee systemen volgens mij, deurvergrendeling met een elektromagneet (Volvo) en deurvergrendeling op lucht o.a. Audi.
Voor de X40, voor de achterdeuren:
De magneet trekt het slot in of uit EN een stalen stangetje (40 cm lang) die verbonden is met een knie-scharniertje en met een stukje lood, deze haalt het pinnetje in de deur naar beneden of omhoog.
En juist deze stalen stangetjes, die axiaal bewegen in 2 nylon houdertjes, verweren door vocht en daardoor glijden ze moeilijker door de nylon klemmtjes.
Ik heb deze veerklemmetjes ingevet en enigzins verwijdt en het probleem is al zeker 1,5 jaar voorbij. En het loopt voortreffelijk.
En inderdaad als je het paneel verwijderd, wat ik heb gedaan, dan krijg je het hele mechaniek te zien, ook zie je folie, dit moet je het liefst ontwijken en zeer zeker niet verwijderen.
Jullie hebben het over motortjes maar volgens mij is het een elektromagneet die intrekt. Er zijn namelijk twee systemen volgens mij, deurvergrendeling met een elektromagneet (Volvo) en deurvergrendeling op lucht o.a. Audi.
Voor de X40, voor de achterdeuren:
De magneet trekt het slot in of uit EN een stalen stangetje (40 cm lang) die verbonden is met een knie-scharniertje en met een stukje lood, deze haalt het pinnetje in de deur naar beneden of omhoog.
En juist deze stalen stangetjes, die axiaal bewegen in 2 nylon houdertjes, verweren door vocht en daardoor glijden ze moeilijker door de nylon klemmtjes.
Ik heb deze veerklemmetjes ingevet en enigzins verwijdt en het probleem is al zeker 1,5 jaar voorbij. En het loopt voortreffelijk.
En inderdaad als je het paneel verwijderd, wat ik heb gedaan, dan krijg je het hele mechaniek te zien, ook zie je folie, dit moet je het liefst ontwijken en zeer zeker niet verwijderen.
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
- Renkel
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ja die zitten achter het folie, ik heb voorzichtig het folie losgetrokken en met een zaklampje kon je elk onderdeel zien, nog belangrijker is dat je elk onderdeel op het slot na kan smeren. Folie wel weer terug plaatsen bij mij zat het met zwart/grijze kit vast.
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
-
- Starter
Goedemiddag,
misschien dat iemand mij ook raad kan geven... Ik heb een volvo S40 1,9 td europe. Ik heb deze week nieuwe radio ingebouwd en daar zijn de plus en min van de radio per ongeluk tegen elkaar gekomen. Zekering sprong van me radio maar verder niks.. Ik was klaar met monteren maar nu doet mijn AB van de deurvergrendeling het niet meer. Zekeringen zowel in de auto als onder motorkap ook nagelopen maar hier was niks mee aan de hand...
Nu is het rare als ik mijn auto start en dan de AB gebruik doet hij het wel...
Weet misschien iemand wat dit is en of ik dit kan oplossen..
Groeten van QUinten
misschien dat iemand mij ook raad kan geven... Ik heb een volvo S40 1,9 td europe. Ik heb deze week nieuwe radio ingebouwd en daar zijn de plus en min van de radio per ongeluk tegen elkaar gekomen. Zekering sprong van me radio maar verder niks.. Ik was klaar met monteren maar nu doet mijn AB van de deurvergrendeling het niet meer. Zekeringen zowel in de auto als onder motorkap ook nagelopen maar hier was niks mee aan de hand...
Nu is het rare als ik mijn auto start en dan de AB gebruik doet hij het wel...
Weet misschien iemand wat dit is en of ik dit kan oplossen..
Groeten van QUinten
-
- 2nd Gear member
Lijkt me dat die zekeringen ook gesprongen zijn. Ik heb het een keer meegemaakt met mijn oude auto, een fiat tempra. Nieuwe zekering kan helpen.