Officieel: De Nieuwe S60!
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
NEU, de Infinity is ook trager hoor.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- trimitie
- 4th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 25.07.2010 - 19:36
- Locatie: Oostende
casper schreef:Heeft niks met echte kwaliteitsproblemen te maken.SpeedyZ schreef:Mijn dealer heeft me dat tot op vandaag niet duidelijk kunnen/willen maken.
Eerste melding was anderhalve week geleden. Het zou gaan om een extra kwaliteitscontrole. Zou normaal gesproken enkele dagen tot een week moeten duren. Afgelopen vrijdag nog werd me verteld dat het eerder een kwestie van dagen dan van weken zou zijn. Gisteren hoorde ik dat het op zijn vroegst over 2 weken zou worden, maar waarschijnlijker 3 tot 4 weken ivm dat vermeende kwaliteitsprobleem met de motor. Of dat waar is, weet ik niet?
Het zou ook maar zo kunnen zijn dat er iets is fout gegaan in de planning of communicatie en dat ze dat niet willen vertellen.
Het betreft een leiding die met foute sectie zou gemonteerd zijn, en die moet op vele wagens worden gewijzigd voordat ze worden uitgeleverd. Het betreft blijkbaar een fout van de leverancier van die leidingen.
het betreft verkeerde toevoerslang die werd geplaatst voor viercilinder ipv vijfcilinder, een 224 tal wagens dienden te worden nagekeken...
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
De T6 behoort ook tot de dorstigste 3. Eigenlijk als je in die klasse gaat, heeft het toch geen zin om voor Volvo te kiezen, ze kunnen toch niet mee. Volvo is een mooie wagen, maar voorts blinkt deze echt in niets uit. Vraag aan een niet Volvo rijder wat ze van de wagen vinden, enkel het model vinden ze mooi, techniek en rijeigenschappen worden niet met Volvo geassocieerd.
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Kennelijk moeten we "bang" zijn voor een Duitse test en slaat de negativiteit weer toe. Motorisch en in aandrijving/transmissie zal Volvo nooit tegen BMW opkunnen, maar voor het overige...
In het "Auto, Motor und Sport" staat een genuanceerde, alleszins herkenbare test:
http://www.auto-motor-und-sport.de/einz ... 44072.html
In het "Auto, Motor und Sport" staat een genuanceerde, alleszins herkenbare test:
http://www.auto-motor-und-sport.de/einz ... 44072.html
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11
Vind de S60 T6 er juist goed uitkomen.
1,5 sek trager van 0 tot 200 dan een 335i,dikke liter meerverbruik.
Rust iedere wagen uit met 4wheeldrive,alle met zelfde bandenmaat(niet de ene met smalle op 17",de ander op brede sloffen en 19";verbruik zal dicht bijeen liggen dan.
Zulke Duitse tests moeten steeds met enige nuance gelezen worden.
Grtn
1,5 sek trager van 0 tot 200 dan een 335i,dikke liter meerverbruik.
Rust iedere wagen uit met 4wheeldrive,alle met zelfde bandenmaat(niet de ene met smalle op 17",de ander op brede sloffen en 19";verbruik zal dicht bijeen liggen dan.
Zulke Duitse tests moeten steeds met enige nuance gelezen worden.
Grtn
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
Dat verbruik is inderdaad niet helemaal fair zoals je al aangeeft... maar bedenk wel even dat het ook al een gechipte T6 is waardoor hij niet veel trager is... als je een 335i voorziet van andere chip zit je zo aan 380PK waardoor de auto echt (heb het zelf meegemaakt) aanzienlijk sneller word.eddy3 schreef:Vind de S60 T6 er juist goed uitkomen.
1,5 sek trager van 0 tot 200 dan een 335i,dikke liter meerverbruik.
Rust iedere wagen uit met 4wheeldrive,alle met zelfde bandenmaat(niet de ene met smalle op 17",de ander op brede sloffen en 19";verbruik zal dicht bijeen liggen dan.
Zulke Duitse tests moeten steeds met enige nuance gelezen worden.
Grtn
Paar dingen die er voor mij ook echt uit naar voren komen.
Het valt in deze vergelijking wel op dat de volvo echt waaaaaaanzinnig duur is.
Audi is echt duidelijk sneller dan de andere autos
Mercedes en BMW zijn een stuk zuiniger met de brandstof.
Infinity en volvo zijn eigenlijk een beetje de allrounders als je puur cijfermatig kijkt.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11
Eigenlijk hadden ze een standaard T6 moeten vergelijken,had er volgens mij beter uitgekomen;
Tuning van Heico levert vrijwel niks op,zeker i.c.m die bredere sloffen.
Optisch vind ik hem zeer geslaagd,maar die Heicotuning is echt veel betalen voor niks;
Voor de diehards is dat wel HET grote nadeel van de T6 motor,dat er niet veel mer is mee te bereiken,zou graag weten hoe dit eigenlijk komt??
Grtn
Tuning van Heico levert vrijwel niks op,zeker i.c.m die bredere sloffen.
Optisch vind ik hem zeer geslaagd,maar die Heicotuning is echt veel betalen voor niks;
Voor de diehards is dat wel HET grote nadeel van de T6 motor,dat er niet veel mer is mee te bereiken,zou graag weten hoe dit eigenlijk komt??
Grtn
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
Als Volvo dan niet tot de betere allrounders behoort, is hij volgens jou waarschijnlijk helemaal niets meer waard.945i schreef:Dan wil ik weleens weten van jullie waarom de Volvo en Infinity de betere allrounders zijn..
Maar OK Volvo scoort in niets echt goed, maar ook niet slecht.
Comfort, ergonomie, geluidsinstallatie, betrouwbaarheid wordt hoog aangeschreven, weggedrag is ook niet slecht. Ik vind dat rij en motorgeluiden nog te uitgesproken zijn i vgl m concurrentie. Motor is niet slecht, maar niet zo geraffineerd als concurrentie.
Indien de prijs >5000 € onder die van de concurrentie blijft vind ik de wagen prijs-kwaliteit wel in orde.
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
Indien je het over de T6-test hebt, heb ik reeds gezegd dat Volvo niets in dat gebied te zoeken heeft. De prijs is relatief hoog en mensen die dit prestatieniveau zoeken, moeten dan maar iets meer betalen en naar de Duitse 3 gaan.
Bovendien zijn we nu al over 2 testen aan het discussieren, T6 en 2.OT
Bovendien zijn we nu al over 2 testen aan het discussieren, T6 en 2.OT
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Ach ja, het zal allemaal wel, Duitsers zijn gewend aan dikke auto's met (erg) dikke motoren, want auto's zijn daar stukken goedkoper. Het gros van de Duitsers rijdt er 1 van de bekende 3. Het marktaandeel van Volvo is betrekkelijk klein. En ze kunnen genadeloos hard rijden op bepaalde stukken van de Autobahn. In Nederland ben je al blij als je een beetje door kunt rijden.
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
Inderdaad wij zijn meer bezig met fiscaliteit.John Vermeulen schreef:Ach ja, het zal allemaal wel, Duitsers zijn gewend aan dikke auto's met (erg) dikke motoren, want auto's zijn daar stukken goedkoper. Het gros van de Duitsers rijdt er 1 van de bekende 3. Het marktaandeel van Volvo is betrekkelijk klein. En ze kunnen genadeloos hard rijden op bepaalde stukken van de Autobahn. In Nederland ben je al blij als je een beetje door kunt rijden.
Ik kom regelmatig Duitsers tegen die een wagen hebben met 500 pk.(sic)
Buiten de initiële kost is dit blijkbaar in Duitsland betaalbaar, in onze lage landen worden wij dan een melkkoe voor de staat.