Die RTI-actie is idd jammer, maar is te wijten aan de laksheid van mn pa. Maar een prijsverhoging...daar weet ik niets van. En nee, we hebben geen geld teveel maar we willen het nu gewoon 'perfect' doen, daarom ook een 185pk D5 in januari 2006, en geen 163pk 2005. Het betreft een particuliere aanschaf, dus dat is restwaardetechnisch (jaar jonger, modernere motor met DPF) handiger lijkt me.
Thom
Four-C op XC70
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Om in januari te kunnen rijden moet je hem wel op tijd bestellen, alles wat je sinds 1,5 maand besteld komt als 185pk met roetfilter en 6 traps geartronic binnen en was dus ook verkrijgbaar met audio/RTI-line.....Thom schreef:Die RTI-actie is idd jammer, maar is te wijten aan de laksheid van mn pa. Maar een prijsverhoging...daar weet ik niets van. En nee, we hebben geen geld teveel maar we willen het nu gewoon 'perfect' doen, daarom ook een 185pk D5 in januari 2006, en geen 163pk 2005. Het betreft een particuliere aanschaf, dus dat is restwaardetechnisch (jaar jonger, modernere motor met DPF) handiger lijkt me.
Thom
En dan ook nog voor de oude prijs (het scheelt € 500,--) het had dus
ook perfect gekund voor € 4.000,-- minder, zonde dus...
-
- 5th Gear member
Bestellen gebeurt nog deze week, mocht het doorgaan. Snel genoeg? Heb je trouwens al gereden met die nieuwe D5? Ik ben wel benieuwd hoe die is, de importeur heeft (nog) geen demo's met die motor namelijk, dus proefrit is nog in 'oude' 163pk.
Thom
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
De importeur heeft al zeker 2 maanden handgeschakelde demo's met de nieuwe D5, rijdt wel iets beter als de oude D5, ze wel wat sneller maar niet zuiniger.Thom schreef:Bestellen gebeurt nog deze week, mocht het doorgaan. Snel genoeg? Heb je trouwens al gereden met die nieuwe D5? Ik ben wel benieuwd hoe die is, de importeur heeft (nog) geen demo's met die motor namelijk, dus proefrit is nog in 'oude' 163pk.
-
- 5th Gear member
Dat bedoelde ik, geen 185pk D5 demo's met automaat nog. Iets heel anders even, weet je wat ik zo raar vind? Op de V70 heb je veel meer keuze uit kleuren, interieurs, stoelen. En daarnaast aantrekkelijke nieuwe pakketten (Editions e.d.). En voor de XC...helemaal niks. Een paar kleurtjes, één soort stoel, en alleen maar de 'standaard' (dus dure) optiepakketten. Ok, er was die Audio/navi actie, maar dan heb je t ook wel gehad. Ik vind t dus erg raar dat een duurder model minder keuze biedt.
Thom
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Tja, de eerste 6 traps automatische bakken voor de diesels gaan in productie rond dit tijdstip, vandaar dat de demo's er nog niet zijn...Thom schreef:Dat bedoelde ik, geen 185pk D5 demo's met automaat nog. Iets heel anders even, weet je wat ik zo raar vind? Op de V70 heb je veel meer keuze uit kleuren, interieurs, stoelen. En daarnaast aantrekkelijke nieuwe pakketten (Editions e.d.). En voor de XC...helemaal niks. Een paar kleurtjes, één soort stoel, en alleen maar de 'standaard' (dus dure) optiepakketten. Ok, er was die Audio/navi actie, maar dan heb je t ook wel gehad. Ik vind t dus erg raar dat een duurder model minder keuze biedt.
Waarom raar? die edition's zijn netto geprijsde volume modellen..
daar win je wat qua investering en verlies je wat qua opbrengst van je inruiler, per saldo maakt het geen bal uit.
De XC70 Summum is ook echt SUMMUM, deze heeft de combinatie van een Summum en een Estate-line die je samen op een niet XC zou moeten bestellen, en als ik me niet vergis is zelfs een standkachel standaard, en keuze uit 4 interieurkleuren, waarvan zelfs eentje die specifiek voor de XC70 is...
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
Wat bedoel je daarmee? Wie bestelt er nu nog een Kinetic, Momentum of Summum als je voor 3.000€ zo'n compleet pakket kunt krijgen, al dan niet icm andere aantrekkelijke pakketten?die edition's zijn netto geprijsde volume modellen..
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Netto geprijsd betekent gewoon, dat is het...Thom schreef:Wat bedoel je daarmee? Wie bestelt er nu nog een Kinetic, Momentum of Summum als je voor 3.000€ zo'n compleet pakket kunt krijgen, al dan niet icm andere aantrekkelijke pakketten?die edition's zijn netto geprijsde volume modellen..
Thom
geen korting voor een leasemaatschappij
geen korting bij niet inruilen...
en bij wel inruilen gewoon een lagere inruilprijs..
Maar ik geeft direct toe dat door de mobilityline op de ene en communicationlines (al dan niet plus) op de andere het wel erg weinig transparant geworden is.
-
- 5th Gear member
Vandaag uitgebreide proefrit gemaakt. Even kort: D5 163pk GT snel genoeg voor deze auto, Four-C overbodig (verschil Sport-Comfort nauwelijks merkbaar), motor erg aanwezig. Auto erg lawaaiiig boven 150km/u. De V70 is toch de betere snelwegauto: carrosserie beweegt minder. Desondanks 'vallen' we helemaal voor de wat hogere zit en stoere uitdossing. Achterin zit gelukkig vrijwel nooit iemand, want die 40/20/40 achterbank is zowel qua zit als ruimte dramatisch. Geen fijne plek, ook al ben ik maar 1.80m. Vreemd: auto van dik 70k, geen armleuninkje... RTI is erg gaaf, telefoon prima. Audio (HU 850) verhaal apart: Dolby Prologic II is niet te horen, in elk geval minder dan in een V70 uit 2002 (waar ik eens in reed). Ook het vermogen is minder dan de JBL-set van Peugeot. Helderheid en klank dik in orde. Stuurbediening audio begaf t al na n halfuurtje (verkeerd knopje ingedrukt?). Select Leder lijkt wel nep: deze demo had 20k op de klok maar de mooiigheid was er al vanaf. Op slecht wegdek rammels en kraakjes. Ook de speakers resoneren. Nu lijkt het heel negatief...maar voor zo'n bedrag ben je gewoon kritisch. Waar deze auto in uitblinkt is rustig toeren, dan is er geen fijnere wagen denkbaar. Dit was het eerst even...
Thom
Thom
- JC_Dutchman
- 2nd Gear member
Hallo,
Heb dus sinds kort een Volvo XC-70
Oktober-2005 / 2,5 benzine MET Four-C !!!
heb er ook een trekhaak onderzitten,
maar nog geen ervaring met de Caravan
de Dealer heeft ook absoluut niets verteld dat deze combi
niet mogelijk zou zijn, vertelde dat deze auto een Idiale trekauto is
Ik zou dus graag wat meer info vinden over het gebruik van Four-C met trekhaak heb dus een Caravan Max. 1350 KG en wil daar wel graag veilig meer naar Spanje kunnen rijden.....
mvg
JC_Dutchman
Heb dus sinds kort een Volvo XC-70
Oktober-2005 / 2,5 benzine MET Four-C !!!
heb er ook een trekhaak onderzitten,
maar nog geen ervaring met de Caravan
Ik zou dus graag wat meer info vinden over het gebruik van Four-C met trekhaak heb dus een Caravan Max. 1350 KG en wil daar wel graag veilig meer naar Spanje kunnen rijden.....
mvg
JC_Dutchman
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
JC_Dutchman schreef:Heb dus sinds kort een Volvo XC-70
Oktober-2005 / 2,5 benzine MET Four-C !!! heb er ook een trekhaak onderzitten, maar nog geen ervaring met de Caravan
Dat van die trekauto klopt ook wel.
Je hebt vast het welles nietes in deze topic over four-c icm trekhaak wel gelezen....
1) Volvo AB (en Volvo NL) meent dat het niet gecombineerd moet worden.
2) jouw dealer heeft van dit standpunt duidelijk geen weet.
3) een aantal forummers meent dat het allemaal wel moet kunnen.
Jij bent dus nu de ervaringsdeskundige... ik hoor jouw ervaringen graag na de vakantie....
Gezien bovenstaand zal er niet heel veel ervaring zijn met four-c icm trekhaak en caravan.JC_Dutchman schreef:Ik zou dus graag wat meer info vinden over het gebruik van Four-C met trekhaak heb dus een Caravan Max. 1350 KG en wil daar wel graag veilig meer naar Spanje kunnen rijden.....
- JC_Dutchman
- 2nd Gear member
Jammer dat m'n Caravan in de stalling staat
heb wel heel erg zin om dit te gaan testen....
Misschien dat ik h'm binnenkort toch maar ff een weekendje ga halen..
Laat zeker van me horen.
mvg
JC_Dutchman
heb wel heel erg zin om dit te gaan testen....
Misschien dat ik h'm binnenkort toch maar ff een weekendje ga halen..
Laat zeker van me horen.
mvg
JC_Dutchman
- JC_Dutchman
- 2nd Gear member
Kwam zojuist dit tegen:
http://autonieuws.autotrader.nl/rijimpr ... autotrader
Four C
Bij zware belading verhoogt het de dempingskracht van de schokbrekers.
http://autonieuws.autotrader.nl/rijimpr ... autotrader
Four C
Bij zware belading verhoogt het de dempingskracht van de schokbrekers.
- JC_Dutchman
- 2nd Gear member
Hey,
Is al weer een tijd geleden,
Maar eindelijk is het dan zover.
Afgelopen weekend de caravan van stal gehaald.
nou geen centje pijn hoor, auto bleef kaarsrecht
niks geen doorzakken ofzo.
Gelijk een eindje gereden, leek wel of er niks achter hing.....
mvg
JC.....

mvg
JC.....
-
- 5th Gear member
Zo zie je maar, gelul dus van dat doorhangen. In welke stand had je m? Hoe bevalt sowieso het Four-C?Hey,
mvg
JC.....
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Het staat met ingang van modeljaar 2007 nu ook expliciet genoemd in de brochure, middels de volgende tekst:Thom schreef:Zo zie je maar, gelul dus van dat doorhangen. In welke stand had je m? Hoe bevalt sowieso het Four-C?
Volvo Cars Nederland b.v. adviseert om geen trekhaak te monteren bij een V70 voorzien van het actieve Four-C systeem om een optimale werking van het systeem te waarborgen
Het zal vanuit Volvo ook vast wel gelul zijn om sommigen nodeloos wat te narren.
-
- 5th Gear member
Het enige wat ik ermee wil zeggen is dat van dat doorhangen dus wel meevalt, schijnbaar. Ik zit verder helemaal niemand te narren, ik heb destijds zelf met de technische afdeling van Volvo NL gesproken en die hadden hetzelfde verhaal als jij hierover... Wel jammer dat veel dealers hier dan niet van op de hoogte zijn.
Thom
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Vanwaar dan jouw qualificatie "gelul"?Thom schreef:Het enige wat ik ermee wil zeggen is dat van dat doorhangen dus wel meevalt, schijnbaar. Ik zit verder helemaal niemand te narren, ik heb destijds zelf met de technische afdeling van Volvo NL gesproken en die hadden hetzelfde verhaal als jij hierover... Wel jammer dat veel dealers hier dan niet van op de hoogte zijn
Four-C is iets totaal anders als nivoregeling en menig Volvorijder besteld dat doorgaans toch ivm gebruik van een trekhaak icm met een zware lading, je Four C werkt dan niet zoals je verwacht en hij gaat hangen met juist die combinatie, vandaar de waarschuwing.
Alles goed met de HU850 die je wat moeizaam goed aan het spelen kreeg?
-
- 5th Gear member
Ik doelde op het doorhangen waar JC Dutchman geen last van heeft met zn caravan. Ik had het zelf ook zeker besteld, maar mn pa vond tijdens de proefrit het systeem weinig toevoegen, hij had voor dat geld liever andere dingen. Hij stoort zich minder aan het 'schommelen' van een XC, ik ben een wat sportievere rijder en vond de V70 D5 daarom fijner. De radio, wat zal ik ervan zeggen, het is zondermeer een kristalheldere sound, maar de bass vind ik nog steeds niet je van het. Ik weet gewoon hoe het ook kan klinken (XC70 MY04), daarom stoor ik me er zo aan. En aan die verkoper met zn 'een fantastisch stukje muziek, upgraden is weggegooid geld'. De gefacelifte XC70 is zondermeer mooier, maar de vorige versie had betere audio, een beter gepositioneerde armsteun, bredere stoelen en een armleuning achterin... Best vreemd. Verder: mn pa heeft niet heel veel met auto's, maar voor hem nooit meer anders. Helemaal lyrisch...Vanwaar dan jouw qualificatie "gelul"?
Four-C is iets totaal anders als nivoregeling en menig Volvorijder besteld dat doorgaans toch ivm gebruik van een trekhaak icm met een zware lading, je Four C werkt dan niet zoals je verwacht en hij gaat hangen met juist die combinatie, vandaar de waarschuwing.
Alles goed met de HU850 die je wat moeizaam goed aan het spelen kreeg?
Thom