Net een setje leer gemonteerd in mijn v70.
Direct een electrische stoel die werkt maar....
Op mijn aircopaneel is het knopje stoelverwarming blind. Daarachter zitten wel twee afzonderlijke drukknopjes. Zou hier de knop van de stoelverwarming gewoon in te klikken zijn zodat alles werkt?
Of zou de stoelverwarming speciaal aangemeld moeten worden.
ervaringen?
stoelverwarming achteraf
- Witkees
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 19.04.2010 - 23:53
- Locatie: Zwolle
Heb je nieuwe stoelen met leer gekocht ?flap schreef:Net een setje leer gemonteerd in mijn v70.
Waar en wat zijn de kosten daarvan ??
Volvo V70 2.4i (140 pk Editie II) Comfortline + Elegance-Line 16"; (11-2003)
Originele Volvo velgen, type 'URSA', Maat: 7J x 16 inch x ET 49, Steek: 5x108 met 4x Michelin Primacy HP bandenmaat 215/55R16 93V
Originele Volvo velgen, type 'URSA', Maat: 7J x 16 inch x ET 49, Steek: 5x108 met 4x Michelin Primacy HP bandenmaat 215/55R16 93V
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het geheugen van die stoel werkt dan niet zonder softwareaansturing, die stoelverwarmingsactivatie zit tegenwoordig in een softwareupgrade voor de climate controle unit, het zou dus nu wel moeten kunnen
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
wat vroeger was is nu helaas niet meer, running daylights zijn voor modeljaar 2011 zelfs een optie geworden, weliswaar std voor NL maar toch....
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 11.12.2006 - 15:58
bart simpson schreef:het geheugen van die stoel werkt dan niet zonder softwareaansturing, die stoelverwarmingsactivatie zit tegenwoordig in een softwareupgrade voor de climate controle unit, het zou dus nu wel moeten kunnen
Het geheugen van de bestuurdersstoel werkt wel direkt volgens mij, voor de verwarming moet ik dus even naar de dealer.
edit: kom net bij de dealer vandaan: zou niet kunnen, maar was ook bijna vijf uur;-).
gelukkig wilden ze de srs-storing nog wel wissen. (inbouwfoutje

@bart simpson: weet je zeker dat het met een softwareupgrade zou kunnen. Heb een v70 met handmatige airco.
Overigens ga ervan uit dat op een elektrisch verstelbare stoel ook direkt verwarming zit of is dat ook afwachten. Op de aansluiting onder de bestuurdersstoel waren alle stekkeraansluitingen al voorbedraad.
Het leer kostte 750 euro, daarvoor moesten wel de gordelspanners worden omgezet, (kloteklusje).
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Ik zou eerst schakelaars voor stoelverwarming monteren en zien of het werkt (misschien eventueel extra zekeringen er insteken, zoals bij de classic?).
Dan weet je dat in ieder geval zeker.
Dan weet je dat in ieder geval zeker.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik weet dat sec de stoelverwarming activeren niet kon, bij een software upgrade van een ecc zou de stoelverwarming ineens wel te activeren zijn.
De aditionele functies werken niet, dus de stand van de spiegels icm met het geheugen van de stoel, ook de geheugen functie in de sleutel zou niet werken
De aditionele functies werken niet, dus de stand van de spiegels icm met het geheugen van de stoel, ook de geheugen functie in de sleutel zou niet werken
Volvo for life
- Reesmees
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 10.07.2009 - 14:32
- Locatie: Lansingerland
Heb een jaar geleden ook mijn halflederen interieur (handmatige stoelverstelling en zonder stoelverwarming) van mijn V70 (bj2005) vervangen door (soft) leder. Vwb de stekkers onder de stoel was het plug en play en de elektrische stoelverstelling deed het meteen.
De stoelverwarming is andere koek. De software in de auto communiceert (nog) niet met de hardware (ofzoiets) in de stoel, wellicht omdat er een verschil van een jaar tussen het bouwjaar van de stoelen en de auto zit. De behulpzame dealer kwam tot deze konklusie. Bart Simpson kan wel eens gelijk hebben.
Het 'blinde' stoelverwarmings kapje is eraf te halen en hierop zijn gewoon de stoelverwarmings knopjes in te klikken, geven dan nog licht ook. Stoelverwarming doet het dan echter nog steeds niet maar staat wel stoer.
Die gordelspanners omzetten is idd een naar klusje.
De stoelverwarming is andere koek. De software in de auto communiceert (nog) niet met de hardware (ofzoiets) in de stoel, wellicht omdat er een verschil van een jaar tussen het bouwjaar van de stoelen en de auto zit. De behulpzame dealer kwam tot deze konklusie. Bart Simpson kan wel eens gelijk hebben.
Het 'blinde' stoelverwarmings kapje is eraf te halen en hierop zijn gewoon de stoelverwarmings knopjes in te klikken, geven dan nog licht ook. Stoelverwarming doet het dan echter nog steeds niet maar staat wel stoer.
Die gordelspanners omzetten is idd een naar klusje.
'Life is too short to drive a bad car'
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
Conclusie: dus met een softwareupgrade voor de ECC, kun je later gemonteerde stoelverwarming laten werken?
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Grappig dat dit nu wel kan, wij hadden een MY01 V70 2.4T en die hadden we tweedehands gekocht. Auto was fullyloaded, behalve stoelverwarming. Uiteindelijk een jaar of twee later de auto ingeruild voor een MY04 V70 T5, MET natuurlijk stoelverwarming 
Hebben het destijds ook overal getracht te regelen, maar was toen niet mogelijk.
Wat ik nu hoorde bij een MY11 V50, die zouden ze terug naar Gent kunnen brengen voor ongeveer 1000 euro en dan stoelverwarming kunnen inbouwen.

Hebben het destijds ook overal getracht te regelen, maar was toen niet mogelijk.
Wat ik nu hoorde bij een MY11 V50, die zouden ze terug naar Gent kunnen brengen voor ongeveer 1000 euro en dan stoelverwarming kunnen inbouwen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ex bpm, en een auto "even" terug naar gent betekend ook voor minimaal 1 week alternatief transport regelen
Volvo for life
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
Heb jij een compleet nieuwe ecc geplaatst?
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ik kan het mis hebben, maar een handmatige airco (had ik ook in de classic) zit niet op de CAN bus. Deze is aan of uit.
De schakelaar op het dash schakelt direct de magnetische koppeling van de pomp aan. Er tussen zitten alleen twee beveiligingenschakelaartjes; druk en thermostaat voor het koudemiddel.
Dus dan herkent de software de aircomoduul niet, want deze zit niet op de CANbus.
De schakelaar op het dash schakelt direct de magnetische koppeling van de pomp aan. Er tussen zitten alleen twee beveiligingenschakelaartjes; druk en thermostaat voor het koudemiddel.
Dus dan herkent de software de aircomoduul niet, want deze zit niet op de CANbus.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zet jij in een V70 (die geen airco heeft) nu eens een complete volvo airco en ontdek dat het kreng niet gaat werken zonder software, dat ding zit wel degelijk op de canbus
Volvo for life
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Dan zit het totaal anders dan in een classic.....daar zit alleen een aan/uit schakelaar voor de airco.
De schakelaar voor de airco zaten op het dashboard, de stoelverwarming aan/uit schakelaars zaten links en rechts bij de versnellingspook op de middenconsole, onderin, niet op het dashpaneel.
De schakelaar voor de airco zaten op het dashboard, de stoelverwarming aan/uit schakelaars zaten links en rechts bij de versnellingspook op de middenconsole, onderin, niet op het dashpaneel.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19