Garage voor 164 bij Enschede.

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RHS
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 16.11.2010 - 17:25
Locatie: Coimbra

Hallo,
Mijn zoon heeft problemen met mijn net aangeschafte 164, en geen ervaring met auto's. Hij moet er over 14 dagen mee naar Portugal. Ik ben bang dat hij met de verschijnselen die hij beschrijft, de motor om zeep helpt voor hij hier aankomt.
Weet iemand een garage met klassieker-benul waar hij even langs kan rijden?
Bedankt
Robert
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1475
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Enige die ik weet in Enschede is deze. Veel ervaring heb ik niet met hem, ik heb daar ooit eens een Amazon geprobeerd en weet van een excollega dat hij daar met zijn hulp een 164 heeft gerestaureerd.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

En waarom zou deze auto Portugal niet halen?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

volgens mij is de auto ooit omgebouwd naar een carburatuer ipv injectie, maar pin me hier niet op vast, die gaten waren voor de injectoren.

maar wat is verder het probleem precies? als ze van onderen dichtzitten is er niets aan de hand!

heb dit al een keer dichtgemaakt zien worden met 1 ct stukken
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Je kunt best even bij Tom langs hoor, hij is altijd bereid om even te kijken!
Ik heb wél ervaring met Tom's Classics, en Tom heeft echt verstand van onze classics.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Als ik dit zo zie, is het eerste injectorgat (vanaf de radiateur gezien) niet goed dicht! Dan zou het goed een valselucht probleem kunnen zijn!!
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

zo te zien is het injectorgat dicht gemaakt met een $50ct muntstuk, er ontbreekt een muntstuk! Ik zou de auto in deze staat nog niet eens door het dorp rijden..

deze gaten kun je goed dicht maken door er een passend plaatje metaal op te maken. je kunt het boutgat in de cylinderkop gebruiken om de plaat te klemmen. ik heb dit al eens eerder gedaan (4mm plaat).

Verder zou ik je adviseren om eerst eens een goede 200km door nederland te rijden met de wagen (dagje strand?)
Gebruikersavatar
RHS
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 16.11.2010 - 17:25
Locatie: Coimbra

Hallo,
Wil even melden dat mijn zoon met de 164 langs Tom is geweest waar hij heel prettig geholpen is. Inderdaad is het een om gebouwde injectiemotor, althans spruitstuk, en een van de 50 Kroon muntjes was gevlogen. Nu zit er 10 Eurocent in....
Welbedankt voor de tip.
Robert
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

:) mooi dat alles het weer doet!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

RHS schreef: Nu zit er 10 Eurocent in.....
Robert
Betaalbare reparatie :)
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”