rateltje

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
martijnv70
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 10.12.2005 - 20:07
Locatie: Zeist

vreemd,
bij het rijden hoor ik soms een rateltje uit het vooronder komen. Het is alleen te horen als de motor hoger belast wordt, dus met lage en hoge toeren, met het gas er op (gaspedaal meer dan half ingedrukt). Vraag me af wat het is, weet iemand of het een onschuldig loszittend iets is of misschien de distributieketting ofzo :? ?
tis een v70 classic, 140 pk manual, 105.000 km

bij voorbaat dank,
mvg martijn
kreftie
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
Locatie: Achter de zeeuwse duinen

Je zal toch het geluig beter thuis moeten brengen. klinkt het zwaar, of typisch uitlaat achtig.
Is het er ook als je stilstaand hetzelfde toerental benaderd?
Gebruikersavatar
martijnv70
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 10.12.2005 - 20:07
Locatie: Zeist

je hoort t alleen als de motor belast wordt dus niet onbelast. Je hoort t ook bij elk toerental, mits belast. Het geluid is altijd even hard, ongeacht het toerental van de motor. Het is niet uitlaatachtig, maar echt uit de motorruimte afkomstig.
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

kon wel eens een motorsteun of een versleten rubber zijn
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
martijnv70
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 10.12.2005 - 20:07
Locatie: Zeist

ok, je hoort t ook van buiten (met raampje open ) dus het zal wel zo iets zijn, niet iets waarmee je stil komt te staan
Gebruikersavatar
Gmid
3rd Gear member
Berichten: 347
Lid geworden op: 23.05.2006 - 19:11
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Als het, zoals genoemd een motorsteun is, dan zou ik er echt niet mee doorrijden. Dat gaat je vrij snel een nieuw uitlaat spruitstuk kosten. Standaard 850 - x70 kwaaltje. Gescheurde bovenste of voorste motorsteun, dan gaat het spruitstuk eraan.
Gebruikersavatar
martijnv70
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 10.12.2005 - 20:07
Locatie: Zeist

oe, oke. kan je dat aan de motorsteun zien, als ie versleten is?
hoezo is ie nu al versleten, gezien km stand? lijkt me vrij vroeg.
mvg, martijn
Gebruikersavatar
Gmid
3rd Gear member
Berichten: 347
Lid geworden op: 23.05.2006 - 19:11
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Heeft niet zoveel met de kilometerstand te maken. Rubbers drogen gewoon uit of scheuren na een bepaalde tijd. De motorsteunen kun je gewoon even nalopen. De bovenste zie je meteen al zitten, en voor de voorste moet je er even tussen door turen.
Gebruikersavatar
martijnv70
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 10.12.2005 - 20:07
Locatie: Zeist

thanks voor de snelle reactie
zal wel door de regen komen buiten :)
kga meteen kijken
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

distributieketting heeft een V70 niet.
Hitteschild van de uitlaat zal wel rammelen:)
Gebruikersavatar
martijnv70
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 10.12.2005 - 20:07
Locatie: Zeist

hm. die rubbers zien er nog top uit volgens mij
Gebruikersavatar
Marcel
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
Locatie: Gelderland

Lange tijd geleden, bij een 850 hetzelfde gehad, bleek een drijfstanglager te zijn.
Gr. Marcel
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Bij mij rammelde het reserve wiel:)
bernhard
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 22.08.2006 - 13:47
Locatie: hardenberg

wij hebben is een proefrit gemaakt met een 530d en die had ook bij vollast een ratel in de motor. na 10 km een bende lawaai. wat bleek: krukaslager lag er af... maar ja, bmw he.... ik hoop dat die van jou wat anders heeft...
groeten
geschiedenis
144 b20 1970
440 1.8i 1993
V70 2.5i 1997
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”