Daar kwam de dealer mee vanmorgen toen ik mijn auto voor de APK had neergezet... Nou werd ik niet meteen vrolijk van de prijzen die hij noemde, dus heb het maar even zo gelaten. Kom ik mee weg, want het waren (nog) geen afkeuringsgronden. Maar goed, uiteindelijk moet het toch een keer natuurlijk.
Wat mag een motorsteun vervangen kosten? En de achterste uitlaatdemper? Het betreft een T5 uit 2003 met 90.000 km op de tellert....
Alvast bedankt!
Motorsteun en achterste uitlaatdemper.....
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
De motorsteun kost iets van 60 euro en kun je makkelijk zelf vervangen. Op het forum is wel een beschrijving te vinden.
Ik weet niet waar je woont, maar voor de uitlaat zou je bij Rima Druten langs kunnen gaan. Voor zo'n 125 euro heb je een middendemper en eindpot die ze er voor een schappelijk bedrag ook onder kunnen zetten. Alleen de eindpot wordt weer iets lastiger, omdat dan geslepen en gelast/geklemd moet worden. Af fabriek is het een geheel.
Vraag wel of je met een monteur naar het magazijn mee mag lopen om een mooie en identieke uit te zoeken.
Zo heb ik een vrijwel nieuwe 2,5T uitlaat voor dat bedrag gescoord.
Ik weet niet waar je woont, maar voor de uitlaat zou je bij Rima Druten langs kunnen gaan. Voor zo'n 125 euro heb je een middendemper en eindpot die ze er voor een schappelijk bedrag ook onder kunnen zetten. Alleen de eindpot wordt weer iets lastiger, omdat dan geslepen en gelast/geklemd moet worden. Af fabriek is het een geheel.
Vraag wel of je met een monteur naar het magazijn mee mag lopen om een mooie en identieke uit te zoeken.
Zo heb ik een vrijwel nieuwe 2,5T uitlaat voor dat bedrag gescoord.
S80 2,5T AUT5 2004
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Hoe weet je dat de motorsteun 60 euro kost?Frumpy schreef:De motorsteun kost iets van 60 euro en kun je makkelijk zelf vervangen. Op het forum is wel een beschrijving te vinden.
Ik weet niet waar je woont, maar voor de uitlaat zou je bij Rima Druten langs kunnen gaan. Voor zo'n 125 euro heb je een middendemper en eindpot die ze er voor een schappelijk bedrag ook onder kunnen zetten. Alleen de eindpot wordt weer iets lastiger, omdat dan geslepen en gelast/geklemd moet worden. Af fabriek is het een geheel.
Vraag wel of je met een monteur naar het magazijn mee mag lopen om een mooie en identieke uit te zoeken.
Zo heb ik een vrijwel nieuwe 2,5T uitlaat voor dat bedrag gescoord.
Er staat namelijk nergens over welke hij het heeft..
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Ja, je hebt gelijk, er zijn er natuurlijk meer. Bak en bovenste zijn iets van 60, dat pneumatische bolletje is bijna het dubbele. Er zijn er wellicht nog meer.
Zou dat inderdaad een APK afkeurpunt kunnen zijn?
Zou dat inderdaad een APK afkeurpunt kunnen zijn?
S80 2,5T AUT5 2004
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Als ze gescheurd zijn is het een afkeurpunt!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Van de achterste demper scheurt vaak het beugeltje af. De is te lassen, dus let even op dat om deze reden niet een hele demper wordt vervangen terwijl hij verder nog goed is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 13.12.2009 - 19:27
Hartelijk bedankt voor de antwoorden. Motorsteun betreft de "bovenste", onderdeelnr. 30680770, kost bij Nordic inderdaad 52,50. Dealer rekent 132,90 incl. montage. Ga eens zoeken of ik dat inderdaad zelf ook kan, daar moet ik niet te lang mee wachten. Hij kwam er nu nog nèt mee door de APK.
Einddemper staat nr. 8638532, die kan ik bij Nordic niet vinden. Incl. montage komt-ie bij de dealer op 371,30... Ze hebben hem nu dichtgesmeerd. Dat geloof ik verder wel even. Druten is niet echt naast de deur.
Nogmaals bedankt en als er nog meer suggesties zijn vwb einddemper... graag!
Einddemper staat nr. 8638532, die kan ik bij Nordic niet vinden. Incl. montage komt-ie bij de dealer op 371,30... Ze hebben hem nu dichtgesmeerd. Dat geloof ik verder wel even. Druten is niet echt naast de deur.
Nogmaals bedankt en als er nog meer suggesties zijn vwb einddemper... graag!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De steun kost bij de dealer ook 43 ex btw euro, en montage is een kwartier werk. Schandalig dat ze daarvoor 133 euro durven vragen!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 13.12.2009 - 19:27
Tja, dat is denk ik algemeen bekend. De dealer schrijft met de vork, want die moet natuurlijk dat fotomodel achter de balie betalen en ook die Heren van de verkoop in hun Armani-pakken. Alles voor de premium uitstraling. Mij gaat het meer om de auto, Volvo's zijn gewoon echt fantastische auto's. Naar verluid heb ik nog één van de laatste echte Zweedse auto's (V70 T5 van 2003). Als je nu een V70 koopt is het geloof ik gewoon een Mondeo of zoiets.
Maar goed, voor wat betreft de motorsteun: ik kwam ook nog de bus met het rubber tegen. Is maar iets van 2 tientjes. Maar als ik vervolgens voor 100 euro sta te kl**tzakken heeft het weinig zin. Wat denken jullie, gaat die bus er gemakkelijk uit / weer in?
Maar goed, voor wat betreft de motorsteun: ik kwam ook nog de bus met het rubber tegen. Is maar iets van 2 tientjes. Maar als ik vervolgens voor 100 euro sta te kl**tzakken heeft het weinig zin. Wat denken jullie, gaat die bus er gemakkelijk uit / weer in?
- Akkoord
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:22
- Locatie: Rundhausen , flach am Kaisersbach , 288 km NO van Gent
Swedish quality-car , made in Belgium , onder het genot van van een pintke....
V70 2.4 140pk 2001 LPI ; ben nog op zoek naar een set 17 inch Canopus velgen...PM me!
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
- Akkoord
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:22
- Locatie: Rundhausen , flach am Kaisersbach , 288 km NO van Gent
Bovenste motorsteun heb ik vervangen door een Powerflex-exemplaar (gaat nooit meer kapot , naar men zegt) , samen met 2 Powerflex-busjes in de torque-arm.
Dit was de beste investering (ca. €72,00 , incl. verzendkosten) ooit in mijn Volvo ; Hij rijdt nu als een zonnetje , veel minder bokkig , vooral in de 1e en 2e versnelling.
Dit was de beste investering (ca. €72,00 , incl. verzendkosten) ooit in mijn Volvo ; Hij rijdt nu als een zonnetje , veel minder bokkig , vooral in de 1e en 2e versnelling.
V70 2.4 140pk 2001 LPI ; ben nog op zoek naar een set 17 inch Canopus velgen...PM me!
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Voor mij de slechtste investering ooit. Heeft er ook maar 1 dag in gezeten. Gaf alle trillingen door naar het interieur. Zeer irritant.Akkoord schreef:Bovenste motorsteun heb ik vervangen door een Powerflex-exemplaar (gaat nooit meer kapot , naar men zegt) , samen met 2 Powerflex-busjes in de torque-arm.
Dit was de beste investering (ca. €72,00 , incl. verzendkosten) ooit in mijn Volvo ; Hij rijdt nu als een zonnetje , veel minder bokkig , vooral in de 1e en 2e versnelling.
Nieuw origineel rubber er in gezet en het is weer genieten.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk