Valve care kleppensmering bijvullen met flash lube ??

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
frankfreedom5
Starter

Hoi Ik heb in 2009 mijn V70 2.4 laten uitrusten met een VSI prins installatie met een valve care kleppensmering bij NV AGS te Olen ! Nu ben ik een beetje ontgoocheld in hun double concentration kleppensmering die zogezegd eens zolang zou moeten meegaan !! Dat gebeurt bij mij dus niet ook niet na een betere afstelling !! 20 euro voor een busje waar je normaal zo'n 12000 km mee zou moeten rond komen !! Lukt bij mij niet ? Na 8000 km is het erdoor !! Nu vroeg ik me af of de samenstelling van die kleppensmeringen niet gelijk is !! Als je kijkt kan je flach lube per 5 liter kopen aan betere prijzen en dan gewoon bijvullen(gaatje boren in navulbus van Vlave Care) Heeft daar iemand ervaring mee of kan ik me beter houden bij de navullingen van Valve Care !! Groeten Frank
abbabak1
4th Gear member

Volgens mij is dikte en werking hetzelfde. Het gaat erom dat er regelmatig eendruppeltje aanje brandstof wordt toegevoegd. Omdat mijn 240 weg is heb ik nog 4 l staan.
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
Avalanche
2nd Gear member

Dus voor een besparing van pakweg 40 à 50 euro per jaar (al eens uitgerekend?), offert u zomaar uw garantie op het Valve Care systeem op? En van de goede werking van het systeem ligt u blijkbaar al helemaal niet wakker?

Ik heb toch een sterk vermoeden dat elk kleppensmeersysteem zijn eigen dosering heeft, gebaseerd op de samenstelling en eigenschappen van de gebruikte kleppensmeervloeistof. U gaat er nu zomaar eventjes vanuit dat de dubbel geconcentreerde valve care vloeistof exact hetzelfde is als flashlube...

Het Valve Care systeem staat nochtans bekend als een van de betere, maar niet als u er mee gaat prutsen. Waarom heeft u dan het Valve Care systeem laten installeren? En waarom Prins VSI? AGS installeert ook Tartarini voor 800 euro minder dan Prins.
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
abbabak1
4th Gear member

Welke garantie ??? Gaan zij een nieuwe kop voor je monteren als het niet werkt :/ ?

Die systemen doen me denken aan de 'water-injectie' die een vriend in de 2cv heeft getest: Een oude wijnfles in een beugel met dunne slang door de kurk en een injectienaal in de venturi. :D
Ja, hij had 20% brandstofbesparing maar om nou te zeggen dat dit HiTech is waar garantie op zit ?

Scottoiler voor motoren is ook duur, ook garantie, maar niet op je ketting hoor. Hooguit op het functioneren van het systeem...

Een ieder moet vooral doen waar die zin in heeft maar weet wel dat deze systemen een verbetring zijn maar ook een uitstel van executie voor motoren die in design niet (meer) de reserve hebben om goed op alternatieve brandstoffen te lopen !
KTM Macina Sport 9
BMW F800GS te koop
Ludo
6th Gear member

abbabak1 schreef:Welke garantie ??? Gaan zij een nieuwe kop voor je monteren als het niet werkt :/ ?
Op voorwaarde dat je hun product gebruikt (hebt), wél.
Avalanche
2nd Gear member

Misschien ben ik een van de weinigen die een gebruikershandleiding lezen, maar in die van Prins staat het volgende:

"Het ValveCare doseersysteem bestaat uit een computergestuurde doseerpomp. Zodra de auto overschakelt naar het rijden op LPG/CNG wordt de ValveCare doseerpomp ingeschakeld en wordt de ValveCare vloeistof onder druk geïnjecteerd. ValveCare is uniek omdat de gedoseerde hoeveelheid vloeistof wordt berekend aan de hand van de motorlast/belasting. Gevolg hiervan is dat de motor ten allen tijde door de juiste hoeveelheid additieven wordt beschermd, zelfs bij drukgevulde motoren. ValveCare communiceert rechtstreeks met het Prins VSI systeem en zal U in tijden van problemen waarschuwen door middel van piepsignalen uit de VSI schakelaar. Bij zeer kritische fouten is het niet meer mogelijk om op LPG verder te rijden.

Het ValveCare doseersysteem mag enkel worden gebruikt in combinatie met het originele ValveCare additief. Indien andere additieven worden gebruikt kan Prins een juiste werking niet meer garanderen en vervalt derhalve de garantie."
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
abbabak1
4th Gear member

Tja, dan zou ik die €50 extra ook uitgeven !
KTM Macina Sport 9
BMW F800GS te koop
frankfreedom5
Starter

bedankt voor de discussie !! Ik ga het niet riskeren en blijven bij de "Valve care smering"
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”