sporadisch slechte koude start s60 benzine 2002

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
patrickj20
2nd Gear member

Helaas niet bij iedere start, ik zou wensen dat het bij iedere start zou zijn. dan is het tenminste makkelijker met zoeken naar de oorzaak en te verhelpen. Het gemene van dit probleem is dat het zich willekeurig voordoet. Gaat dagen/weken goed en dan opeens moet je weer 1 a 2x stationair proberen te starten alvorens hij aan wil slaan. Afgelopen week heeft hij voor dit probleem weer 2 dagen bij de dealer gestaan en uiteraard alsof de duivel er mee speel; start hij voorbeeldig met als resultaat dat de dealer nix op de computer kan aflezen van afwijkende waardes de het probleem moeten aanduiden. Ik rij er 1 dag in en ik heb weer een slechte start. grrrrrrrr wordt er een beetje moedeloos van. ben al 2,5jr met dit probleem aan het leuren maar 2 volvo dealers kunnen het niet voor me oplossen daar ze niet weten wat het is en hij bij hun wel altijd voorbeeldig start. :S:S
in een looptijd zijn er al de volgende dingen gedaan om tot een definitieve oplossing te komen:

- nieuwe gasklep
- nieuwe bougies
- nieuwe thermostaat
- nieuwe luchtmassa sensor/meter
- software update

Zou het soms te maken kunnen hebben met een slechte nokkenas sensor of slechte bobine ?
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”