Ik ben geen garagebedrijf, maar snap wel dat er winst gemaakt moet worden.Philken schreef:je mag natuurlijk voor een garagebedrijf niet zo rekenen:elianmars schreef:Zo dan. Aardig bedragje bij gekomen dan.....Philken schreef: zou de eerste keer geweest zijn, de meeneemprijs zonder garantie,zonder beurt, enkel met tenaamstelling erbij(is verplicht in Italië als particuliere koper)zonder transitplaten was 13K, transitplaten = verzekering was ongeveer 350€ voor 5 dagen
Ik weet niet wat het bpm bedrag geweest is, maar dat is zeker geen 13K geweest (wat-ie nu dus duurder is).
1) garantie: reken op een provisie van 1000 à 1500€
2) transport: reken ook op een 1000 à 1500€
3) provisie voor kleine herstellingen, zij gaan immers niet ter plaatse om kleine tekortkomingen op voorhand in te calculeren
4) garagebedrijf is geen liefdadigheidsinstelling, wil dus winst maken
5) Bpm
ik heb mijn 2005 V70R in B gekocht zonder garantie en zonder keuring voor verkoop en er ging ook een aardig bedrag van de vraagprijs af, ik wist dat er minstens 2 nieuwe banden op moesten(verkoper wou er Minerva op leggen :-x , ik wil een 'gekend' merk) kost: 450€ voor 2, ik heb er ineens 4 besteld, keuring voor verkoop met handelaarsplaten= 250€(indien er niks moet vervangen worden), ik reken ook op een 1000 à 1500€ 'onverwachte kosten' gedurende het eerste jaar, heb ik die niet, dan heb ik een schitterende zaak gedaan('t hielp wel dat ik op voorhand de volledige historie van de auto kende), moet ik de 1500€ ophoesten voor reparatie, dan kom ik nog iets goedkoper uit dan met 1 jaar garantie(verplicht in B tussen handelaar & particulier)en keuring voor verkoop
Maar als ik de kosten die je noemt meeneem dat nog zit er een gat van ruwweg 10.000 euro in.
Ik, let wel IK, vind die marge (als die zo is) extreem groot