hallo allemaal
kan iemand mij vertellen hoe ik de achterbumper van een s60 demonteer,wat er allemaal los moet voor ik hem er af kan pakken?
gr roland
achterbumper s60 demonteren
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
-
- 2nd Gear member
Hierbij kort stappenplan:
1. demonteer het binnenpaneel in de kofferbak waar de verlichting in zit (Deze eerst rechtstandig omhoog trekken en daarna van je af)
2. Demonteer de accubak en draai de beugel los die bovenop de accu zit.
3. Aan de binnenkant van de kofferbak zit nu een schuimafdekking waarin inkepingen zitten. deze inkepingen kun je verwijderen. Daarachter zitten bouten (4 stuks, dacht ik) Deze kun je eruit draaien.
4. Aan beide zijden van de binnenkant achterste wielkasten zit een torx. Deze dien je los te draaien.
5. Mogelijk dat de bumper onderaan bij de wielkasten ook nog vastzit met een popnagel. Deze dien je uit te boren.
6. Klaar is Klara. Bumper is hierna rechtstandig van de auto af te pakken
1. demonteer het binnenpaneel in de kofferbak waar de verlichting in zit (Deze eerst rechtstandig omhoog trekken en daarna van je af)
2. Demonteer de accubak en draai de beugel los die bovenop de accu zit.
3. Aan de binnenkant van de kofferbak zit nu een schuimafdekking waarin inkepingen zitten. deze inkepingen kun je verwijderen. Daarachter zitten bouten (4 stuks, dacht ik) Deze kun je eruit draaien.
4. Aan beide zijden van de binnenkant achterste wielkasten zit een torx. Deze dien je los te draaien.
5. Mogelijk dat de bumper onderaan bij de wielkasten ook nog vastzit met een popnagel. Deze dien je uit te boren.
6. Klaar is Klara. Bumper is hierna rechtstandig van de auto af te pakken
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
kijk aan das duidelijk,die torx heb ik ergens gelezen dat je die stukje moet losdraaien en dan induwen,maar kom ik wel uit,ga het zaterdag proberen,bedankt
-
- 2nd Gear member
Dat klopt.
Als je parkeersensoren in de bumper hebt zitten dien je vanzelfsprekend ook de stekker los te halen.
Succes!
Als je parkeersensoren in de bumper hebt zitten dien je vanzelfsprekend ook de stekker los te halen.
Succes!
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
nee hoor die zitten er niet,bedankt voor de moeite
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
zo is prima gelukt,bedankt
-
- 2nd Gear member
you"re wellcome