Nou zal ik wel hartstikke wereldvreemd zijn maar is de S40 T4 nou 't zelfde als de S40 Turbo die ik heb of zit daar nog verschil in?
En bij mij zit er geen achterspoiler op de bak, behoort dat wel zo te zijn als het een "echte" turbo (standaarduitvoering of zo?) is?
Of is die spoiler gewoon een extra? (vin um trouwens wel mooi dus die zal er tzt ook wel komen)
S40 T4 en S40 T 't zelfde?
- ChickenS40
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19.03.2005 - 09:48
- Locatie: Den Haag
PhaseI S40 2.0 T '98 160PK
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
Een T4 en een T zijn verschillend. Er zitten andere turbo's op en hebben verschillende vermogens. Qua uitvoering zijn er heel veel verschillen die meer gebaseerd zijn op de pakketten die volvo uitbracht en de individuele wensen van de eerste eigenaren van dergelijk volvo's, dan dat het specifiek met T4 of T te maken heeft.
De T4 is normaal gesproken ca 200 pk en een T normaal gesproken ca 160 pk.
De T4 is normaal gesproken ca 200 pk en een T normaal gesproken ca 160 pk.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
die spoiler is gewoon een optie geweest, kan uiteraard ook als accessoire gemonteerd worden.
Onder een turbo wordt meestal een 2.0T verstaan. Deze motor werd iets onder de T4 gepositioneerd. De verschillen:
2.0T:
Inhoud:1948cc
163pk/5250 tpm
230Nm/1800-4500tpm
0-100: 8,5 sec
top: 215/uur
T4:
Inhoud:1855cc
200pk/5500 tpm
300Nm/2400-5500tpm
0-100: 7.3 sec
top: 235/uur
Dit zijn gegevens van 2000, er is wat verschil in de loop der jaren. De T4 is meer een kanon, de 2.0T is een super soepele auto die als het moet serieus hard gaat.
Onder een turbo wordt meestal een 2.0T verstaan. Deze motor werd iets onder de T4 gepositioneerd. De verschillen:
2.0T:
Inhoud:1948cc
163pk/5250 tpm
230Nm/1800-4500tpm
0-100: 8,5 sec
top: 215/uur
T4:
Inhoud:1855cc
200pk/5500 tpm
300Nm/2400-5500tpm
0-100: 7.3 sec
top: 235/uur
Dit zijn gegevens van 2000, er is wat verschil in de loop der jaren. De T4 is meer een kanon, de 2.0T is een super soepele auto die als het moet serieus hard gaat.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- ChickenS40
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19.03.2005 - 09:48
- Locatie: Den Haag
ok bedankt, dan heb ik dus duidelijk een gewone T.
PhaseI S40 2.0 T '98 160PK
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
hmm Marinus schrijft tegelijkertijd... En inderdaad te Turbo's zijn anders, de 2.0T heeft een zg. lagedrukturbo die bij een lager toerental druk opbouwd.Heeft met de massatraagheid te maken.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- ChickenS40
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19.03.2005 - 09:48
- Locatie: Den Haag
De 2.0T dus, de supersoepele. 

PhaseI S40 2.0 T '98 160PK
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
als je het echt zeker wilt weten moet je op het deksel van de distributieriem kijken (rechterzijde van de motor, zwarte kap op de kop van het blok) Daar staat het serienummer van de motor en als het goed is ook de motor code
B4204T = 2.0T (modeljaar 2002-> B4204T3)
B4194T = T4 (modeljaar 2002-> B4204T5)
B4204T = 2.0T (modeljaar 2002-> B4204T3)
B4194T = T4 (modeljaar 2002-> B4204T5)
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- ChickenS40
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19.03.2005 - 09:48
- Locatie: Den Haag
Zal morgen is even onder de motorkap duiken, effe chekke
PhaseI S40 2.0 T '98 160PK