Brandstofmeter komt 1,5mm omhoog

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
peter d
3rd Gear member

Probleem : tankmeter komt een kleine 1,5mm omhoog + fluel lampje blijft branden.

Brandstoftank was vacuum getrokken. Na losdraaien tankdop brst.tank iets terug gegaan naar oude conditie.

Auto afgetankt....ging 17 liter in en probleem niet opgelost. Had gehoopt dat door de volle tank, de tank weer iets zou uitzetten naar de normale conditie.

vlotter en bedrading van brst.pomp nog niet gecontroleerd ( denk niet dat het dit is ).

Heeft iemand hier ervaring mee ? ( ik vermoed dat de brandstoftank vernieuwd moet worden )

( 1.8 benzine 122pk 2002 )
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Bart Giesen
5th Gear member

Collega van me ook gehad. Bij hem was de tank echt naar binnen gezogen zeg maar, en heeft daarbij de vlotter beschadigd.

Dat verklaard deel 1 misschien
Ramon&Ramon
7th Gear member

meestal is er een draadje gebroken in de vlotter,is compleet met pomp,achterbank zitting demonteren,daar zit hij onder..
peter d
3rd Gear member

Bart, moest de complete tank van je collega's V40 vervangen worden omdat door het vacuum trekken de tank niet meer in oude staat ging icm vlotter defect ??

Tank van onze V40 was heel erg naar binnen gezogen en blijft lichtelijk ook zo dus vandaar mijn vraag. :wink:

Bart Giesen schreef:Collega van me ook gehad. Bij hem was de tank echt naar binnen gezogen zeg maar, en heeft daarbij de vlotter beschadigd.

Dat verklaard deel 1 misschien
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Okke
4th Gear member

Zit altijd wat "vacuum" bij losdraaien van de dop. Ik sluit mij aan bij Ramon&Ramon, komt echt veel voor dat afgebroken draadje bij de vlotter (ik had het ook, zelfde effect).
V40
Ramon&Ramon
7th Gear member

er heerst altijd een vacuum in de tank,is er een teveel aan vacuum,dan zit het probleem in de vulslang en de slang die naar het koolstoffilter gaat.verstopt of hij zit knel ergens in het binnenscherm achter.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”