Verbruik 2.0 T
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Wat is normaal? Veel 80km/h en 100km/h wegen, veel uitrollen, (mijn bevinding is met ingetrapte koppeling het zuinigst) haal ik 1 op 12.5 met de T5 :razz: En die motor is toch wel afgeschilderd als een zuip blok.
Indien nodig lukt 1 op 8 lukt ook wel.
Indien nodig lukt 1 op 8 lukt ook wel.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
- Locatie: Flevoland
Zal die zeker moeten halen want de 2.5T haalt 1:10 bij normale rijstijl..
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 22.08.2010 - 11:53
- Locatie: Einighausen
Ja, wat is normaal.
Het gemiddelde verbruik volgens de Europese norm zou zijn 8,5 l/100km bij een XC60, maar als je dan 12,5l/100km gebruikt bij 50% stad verkeer bij 2500 gereden km, dan zie je de toekomst duister in.
Reëel hadden we gerekend op 10l/100km!
Ik hoop voor jullie, dat de V70 betere cijfers haalt.
Volgens dit forum, haalt de V70 2.5T (aangeduid als een zuiper) 10l/100km,
dus ik begrijp niets van de "groene" motoren!
Het gemiddelde verbruik volgens de Europese norm zou zijn 8,5 l/100km bij een XC60, maar als je dan 12,5l/100km gebruikt bij 50% stad verkeer bij 2500 gereden km, dan zie je de toekomst duister in.
Reëel hadden we gerekend op 10l/100km!
Ik hoop voor jullie, dat de V70 betere cijfers haalt.
Volgens dit forum, haalt de V70 2.5T (aangeduid als een zuiper) 10l/100km,
dus ik begrijp niets van de "groene" motoren!
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
Ik rijd sinds juni 2010 een V70 2.0T en heb inmiddels 13000km weg.
Mijn ervaring is dat het verbruik fors verschilt tussen het gebruik in de stad met korte ritten en het snelweg gebruik met de cruise control er op.
Voor stadsritten kom ik niet verder dan 1:9,2 terwijl bij snelweg gebruik ik wel op 1:12 á 1:13 kom.
Overigens is het verbruik bij uitrollen lager als je de koppeling niet intrapt, let maar op je verbruiksmeter!
Mijn ervaring is dat het verbruik fors verschilt tussen het gebruik in de stad met korte ritten en het snelweg gebruik met de cruise control er op.
Voor stadsritten kom ik niet verder dan 1:9,2 terwijl bij snelweg gebruik ik wel op 1:12 á 1:13 kom.
Overigens is het verbruik bij uitrollen lager als je de koppeling niet intrapt, let maar op je verbruiksmeter!
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Nuggie, is dit verbruik afgelzen van de vebruiksmeter of bepaald aan de hand van tankbeurten en daadwerkelijks km's. Overigens zou het technisch inderdaad zo moeten zijn dat jij bij ontkoppelen meer verbruikt. De motor blijft immers stationair lopen terwijl deze anders word "aangedreven" door het uitrollen
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
Niels, dit is afgelezen van de verbruiksmeter. Mijn ervaring aan de pomp is echter dat deze niet veel afwijkt van het werkelijk berekende verbruik.
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
- i_n_f_e_r_n_o
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 02.11.2010 - 20:30
*** Correctie op eerder vermeld verbruik, excuses hiervoor. ***NielsV70 schreef:Zijn er al praktijk gegevens bekend van het verbruik van de nwe 2.0 T (bij voorkeur handgeschakeld), haalt deze auto werkelijk 1 : 12 bij een normale rijstijl ?
Eerste 345km gereden hoofdzakelijk stadsverkeer en wat provinciale wegen. Nagenoeg niet boven de de 3000/3500 toeren gekomen. Het verbruik was circa 1L | 8,5km. Natuurlijk heb ik de eerste kilometers rustig aan gedaan.
Nadat ik ergens vol getankt had kwam er een rit van circa 60 km snelweg. Cruise control op 100km/uur in zesde versnelling (2000 toeren). De actieradius heeft toen op maximaal 1080km gestaan. Daarna in de bebouwde kom, ging ie snel omlaag naar de 7XX (nogwat) weet niet meer precies. Toen heb ik af en toe ook op z'n staart getrapt. :badairday:
Ik vind het een geweldige motor, maar was daarvoor ook iets heel anders gewend (1.6/110pk/1335kg).
V70 R-Edition/Polestar MY2011 handgeschakeld (foto's)
- i_n_f_e_r_n_o
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 02.11.2010 - 20:30
Zie mijn gecorrigeerde opgave. De volgende tankbeurt laat ik het weer weten.NielsV70 schreef:Inferno, dank voor de updates eerste indruk wat vebruik aangaat is dus positief ben benieuwd waar je op komt als je de auto opnieuw voltank !
V70 R-Edition/Polestar MY2011 handgeschakeld (foto's)
- i_n_f_e_r_n_o
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 02.11.2010 - 20:30
Tweede tankbeurt achter de rug.NielsV70 schreef:Zijn er al praktijk gegevens bekend van het verbruik van de nwe 2.0 T (bij voorkeur handgeschakeld), haalt deze auto werkelijk 1 : 12 bij een normale rijstijl ?
KM-stand: 771 km, gereden: 426 km;
Voornamelijk bebouwde kom (niet ingehouden);
Verbruik: 1L/8,67km (11,53L/100km)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 R-Edition/Polestar MY2011 handgeschakeld (foto's)
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Gisteren zag ik excact dezelfde V70 R-Edition rijden in Eindhoven. Was eigenlijk voor het eerst dat ik er een in het wild tegenkwam. Mooie verschijning 

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Door wat vertraging bij de leasemaatschappij wordt de mijne pas deze week besteld. Baal er wel van
Maar tegen de tijd dat de auto er is zijn er of weer winterbanden of ik heb ze niet meer nodig

Maar tegen de tijd dat de auto er is zijn er of weer winterbanden of ik heb ze niet meer nodig

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Kunnen ze dan niet eentje bij een dealer weghalen?
En geluk dat ze nog te bestellen zijn!!
En geluk dat ze nog te bestellen zijn!!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Actie loopt in principe tot 31 december. Lukt dus nog wel hoor.
Ach ja.... Zo duurt de voorpret wat langer..
Ach ja.... Zo duurt de voorpret wat langer..
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Donders.. Het is echt een zuiper dus..
Mijn Fordje doet het nog beter met 1 cylinder en een halve liter meer.
Zou zeggen start/stop op de 2,5T 5 cylinder en dan weer gewoon met 230 PK in de prijslijst zetten.
Mijn Fordje doet het nog beter met 1 cylinder en een halve liter meer.
Zou zeggen start/stop op de 2,5T 5 cylinder en dan weer gewoon met 230 PK in de prijslijst zetten.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Lijkt me een goed idee !Johann schreef:Donders.. Het is echt een zuiper dus..
Mijn Fordje doet het nog beter met 1 cylinder en een halve liter meer.
Zou zeggen start/stop op de 2,5T 5 cylinder en dan weer gewoon met 230 PK in de prijslijst zetten.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Ik eerlijk gezegd óók niet. In mijn S80 ligt nog de 'oude' 2.0T (1984cc ; 163pk) zoals vanaf het begin geleverd voor o.a. de Portugese markt.Harrie Dieteren schreef:...........dus ik begrijp niets van de "groene" motoren!
Vóór de BSR tuning was het verbruik 1:10 bij normale rijstijl en bij een 'stevige' rijstijl 1:8.
Ná de BSR-tuning (233pk) is dit zelfs ietsje gunstiger geworden bij een normale rijstijl n.l. 1:11,5 (snelweg op de cc met 120 - 130 km/u)
Indien ik echt gebruik maak van de potentie dan wordt het 1:7.
Als ik de ervaringen zo lees .................ik had voor de huidige 2.0T een meer spectaculaire verbetering verwacht.

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.