Bij onze V-70 2.4T AWD MY2001 gaat geregeld het motormanagement lampje branden. Uitlezen geeft altijd de storingscode P0422, "Main Catalyst below treshold".
Ik heb een Actron CP9135 en kan dus zelf uitlezen en resetten, maar de storing komt om de 500 - 1000km weer terug.
Nou denk ik zelf dat hij ergens valse lucht aanzuigt of verliest bij overdruk (turbo).
Heeft iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken of andere suggesties??
Storingscode P0422
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Lambdasensor stuk denk ik;je moet alleen even kijken welke er stuk is.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
ben je niet in de war met de storingscode?
is het niet code P0442?
Ik kan P0422 namelijk niet terugvinden.
is het niet code P0442?
Ik kan P0422 namelijk niet terugvinden.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 02.10.2005 - 12:05
Neen, geenszins. Hij geeft echt P0422 "Main catalyst below treshold (bank1)".
In Vadis kan ik niks terug vinden wat hierop lijkt. Die Actron is een Amerikaans ding. In diverse Amerikaanse Forums wordt er wel eea over geschreven. Daar kan ik echter niet zoveel mee.
In Vadis kan ik niks terug vinden wat hierop lijkt. Die Actron is een Amerikaans ding. In diverse Amerikaanse Forums wordt er wel eea over geschreven. Daar kan ik echter niet zoveel mee.
745 D - 745 2,3 - 945 Turbo A - 855 T-5 - V-70 R AWD MY2000 - 945 Turbo - V70 2.4 T AWD GT
- quattroman
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 18.12.2007 - 20:12
misschien helpt dit?george schreef:Neen, geenszins. Hij geeft echt P0422 "Main catalyst below treshold (bank1)".
In Vadis kan ik niks terug vinden wat hierop lijkt. Die Actron is een Amerikaans ding. In diverse Amerikaanse Forums wordt er wel eea over geschreven. Daar kan ik echter niet zoveel mee.
replace rear o2 sensor or read the following belowfrom a previous post, not mine)
I have been chasing a P0422 on my 2000 XC70 (140K miles) for a few months.
I may have finally resolved it in the past week.
It was an obtuse, but inexpensive problem to fix.
My approach was to eliminate all the places where un-metered air could get into the intake manifold.... clean and clamp the vacuum hoses; etc.
After checking and rechecking everything, and making some significant improvements in the performance and economy along the way, I still got an occasional P0422 under specific driving conditions.
One more check last week and I discovered that one of the two plastic clips on the intake air temperature sensor was broken off.
I bought a new one from volvo for about $20. It took 2 minutes to replace.
With only one plastic clip, the sensor will work fine at highway speed and a good vacuum in the intake. At suburban driving, the seal is not so good, and a positive pressure in the intake (like when you let you foot off the gas), might even push the sensor partially out.
IMHO, the only way that sensor got broken was when it was in the dealer for service. From the looks of the break, it has been broken for a while.
I think that this solution to P0422 would more likely apply to turbo vehicles, as the non-turbo's would not have the positive pressure in the intake.
Good luck !
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 02.10.2005 - 12:05
Deze was ik inderdaad tegen gekomen by het googelen. Ik kan niet abnormaals ontdekken in het (inspecteerbare deel)van de luchthuishouding.
Ik zat al te denken aan een lekke luchtkoeler maar dat is denk ik iets te ver gezocht.
Moet er eigenlijk de tijd eens voor nemen dat ding er tussen uit te wurmen en eens vol water te zetten.....
Ik zat al te denken aan een lekke luchtkoeler maar dat is denk ik iets te ver gezocht.
Moet er eigenlijk de tijd eens voor nemen dat ding er tussen uit te wurmen en eens vol water te zetten.....
745 D - 745 2,3 - 945 Turbo A - 855 T-5 - V-70 R AWD MY2000 - 945 Turbo - V70 2.4 T AWD GT
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Meestal word deze storing veroorzaakt door een lek in het uitlaatsysteem,spruitstukpakking of iets in die richting.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 24.07.2009 - 14:00
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
Bij mijn V70 D5 had ik een storing in het vacuumsysteem (onderdruk verlies) door een defecte (lekke) onderste motorsteun (130 euro bij de dealer). Deze is aangesloten op het onderdruksysteem. Voor vervaning ging het motormanagementlampje regelmaitg aan (bij flink optrekken) en ging de boel in noodloop. Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat de storingscode was die aangegeven werd, maar de omschrijving leidde wel direct naar het vacuuymsysteem.george schreef:<knip>Nou denk ik zelf dat hij ergens valse lucht aanzuigt of verliest bij overdruk (turbo).
Heeft iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken of andere suggesties??
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto