Elektrisch vermogen ontoereikend?

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
sven-
3rd Gear member

Beetje apart onderwerp, maar weet niet hoe ik het beter moet samenvatten.

Sinds vandaag viel me het volgende op. Als ik of het nou tijdens het rijden of tijdens stilstaan (stationair draaien) beide elektrisch bestuurbare ramen omhoog doe dimt het dashboard licht en gaat dit gepaard met een lichte daling van stationair toerental. Is me nog nooit eerder opgevallen. Heb ook gehad dat elektrische antenne niet in 1x naar boven wilde, maar in schokken?

Lijkt wel alsof elektrisch vermogen ontoereikend is? Brakke accu?
Bart Giesen
5th Gear member

Meten is weten. Met een draaiende motor moet je op de accu / dynamo 14.4 volt (om en nabij, in ieder geval boven de 14 volt) meten.

If not, rechtstreeks vanaf de dynamo nog eens meten om uit te sluiten of het de accu of de dynamo is.

Kan ook een slechte massa wezen.
leip11
5th Gear member
Contacteer:

ik heb dit ook op zo'n manier ervaren.

als ik 2 of 4 ramen tegelijk wil doen. gaan ze iets langszamer en gaat het toerental iets omhoog. blijkbaar vragen de raammechanisme nog best wel wat stroom. verder weet ik dat het niet echt een probleem is. accu is nog prima in orde.

over je antenne.
het schokken kan het probleem zijn dat je spriet smerig is. hierdoor wil de antenne minder soepel omhoog komen en trekt het motortje het niet meer. laat deze volledig omhoog komen en maak hem schoon met een doek. dan kan je meteen zien hoeveel vuil er vanaf komt. spuit hem daarna in met crc 5-56. hierna loopt hij weer soepel en heb je daar geen last meer van.

suc6
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Ramon&Ramon
7th Gear member

Dat je dashboard verlichting er op reageerd is dus normaal,als je een stroomverbruiker inschakelt reageerd de rest er ook op.
Is net als thuis als je de wasmachine aanzet,dan reageerd je verlichting er ook op.
Die raammotoren gebruiken wel een beetje stroom en zeker met deze koude.
De antennemotor dus ook.
Niks mis mee dus.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”