Een tweetal vragen over mijn R van 2004. Bij doorhalen in de toeren tot zo'n 5000 rpm en dan gas los, hoor ik een plof in de uitlaat. Lijkt onverbrande benzine. Of als ik wat langer in de 1e versnelling rij en dan opschakel naar 2, dan hoor ik ook een plof. Volgens de vorige eigenaar hebben alle R'en dit.
Hoort dit? Want volgens de dealer is het een vuile gasklep. Maar volgens mij is het stationair toerental onregelmatig bij een vuile klep. En dit is constant.
Volgende vraag, als er iemand op de bijrijders stoel zit en geen gordel om heeft, hoor ik geen melding. Hoort wel volgens mij. Zeker bij een Volvo. Wat is waarheid?
Alvast thanx voor jullie antwoorden.
Sjoerd
Technische vragen over V70R
- aertssenhjc
- 5th Gear member
vraag 1- is cmpleet normaal. Ik heb het n.l. zelf ook vaak. zalfs 2 klappen achter elkaar. Mijn gastklep is nog geen ton geleden vervangen. Dus dat kan het niet zijn.
vraag 2- die verklikker zit er idd. niet in bij volvo. Wel bij een hoop andere merken. Heb me dit ook altijd al afgevraagd waarom bij het merk volvo (zeker de nieuwere ) dit er niet in zit...
vraag 2- die verklikker zit er idd. niet in bij volvo. Wel bij een hoop andere merken. Heb me dit ook altijd al afgevraagd waarom bij het merk volvo (zeker de nieuwere ) dit er niet in zit...
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
- Rick H
- 3rd Gear member
Dat van die bijrijders stoel heb ik nooit begrepen, onze oude XC90 had een irritante piep als je de gordel niet op de bijrijdersstoel gebruikte. Nu hebben we dat niet meer en de bouwjaren zijn > gegaan....
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
- VolvoRob
- 5th Gear member
Verantwoordelijkheid bestuurder om anderen er op te wijzen hun gordel te dragen.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- oddball
- 2nd Gear member
Zelf de 340 van 1988 had een verklikker in de bijrijderstoel, ik begrijp dit ook niet helemaal.
Een R hoort te ploffen, dit hoor je ook veel bij VAG (benzine) turbo's.
Een R hoort te ploffen, dit hoor je ook veel bij VAG (benzine) turbo's.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- Silver_R
- 6th Gear member
Sterker nog, de 142 van mijn vader, ergens terug in de 70er jaren had al voor beide stoelen een hele irritante verklikker.oddball schreef:Zelf de 340 van 1988 had een verklikker in de bijrijderstoel, ik begrijp dit ook niet helemaal.
Dus waarom mijn V70 dan niet?
En die plof, zal dan wel horen. Moet er maar aan wennen dan.
- oddball
- 2nd Gear member
In de 240 turbo uit '84 van mijn zit zelfs een er flikkerlampje voor de achterpassagiers bij de asbak achterin.
Heel vreemd, de passagiers achterin worden gewaarschuwd als de passagiers voorin geen gordel dragen....
Heel vreemd, de passagiers achterin worden gewaarschuwd als de passagiers voorin geen gordel dragen....
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- Silver_R
- 6th Gear member
Heb dat nog nooit gehoord bij mijn vorige auto, V50 T5. Is toch ook echt een turbo.derre schreef:Ploffen is normaal bij een turbo benzine , deze wagens zijn vaak erg rijk afgesteld en veroorzaakt ploffen onverbrande benzine in de uitlaat
-
- 8th Gear member
Dus?
Hoe moet ik dat zien in verhouding tot je eerdere opmerking?
Hoe moet ik dat zien in verhouding tot je eerdere opmerking?
derre schreef:Ploffen is normaal bij een turbo benzine , deze wagens zijn vaak erg rijk afgesteld en veroorzaakt ploffen onverbrande benzine in de uitlaat
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 7th Gear member
het is vrij simpel,die plof wordt veroorzaakt door een kleine lekkage in het uitlaatsysteem,hij zuigt extra zuurstof aan door die lekkage,waardoor je een naverbranding krijgt in de uitlaat demper(s).
Normaal hoor je deze plof niet,zou niet kunnen in principe bij een Turbo.
Rijk afgesteld zijn ze zeer zeker niet,dat wordt allemaal electronisch.s geregeld door middel van de Lambda sensoren en alles wat daar bij hoort.
Meestal is de aansluiting van de turbo op het uitlaatspruitstuk de boosdoener of de voorpijp aansluiting.
Rijk afgesteld zijn ze zeer zeker niet,dat wordt allemaal electronisch.s geregeld door middel van de Lambda sensoren en alles wat daar bij hoort.
Meestal is de aansluiting van de turbo op het uitlaatspruitstuk de boosdoener of de voorpijp aansluiting.
- Silver_R
- 6th Gear member
Heel duidelijk antwoord. Blijft toch nog het feit dat het niet altijd gebeurd. En dat vind ik vreemd.Ramon&Ramon schreef:het is vrij simpel,die plof wordt veroorzaakt door een kleine lekkage in het uitlaatsysteem,hij zuigt extra zuurstof aan door die lekkage,waardoor je een naverbranding krijgt in de uitlaat demper(s).
Of de motor nu koud of warm is, maakt niet uit. Is dat dan nog steeds te verklaren?
Volgens de vorige eigenaar heeft de auto dit altijd gedaan.
En @Ramon&Ramon, de werkplaats chef van de jou bekende garage Verkerk Leidsche Rijn, zegt dat het een vuile gasklep is......
En begrijp ik nu goed uit bovenstaande antwoorden, dat er geen verklikker in mijn auto zit voor de bijrijder bij geen gordel om. :-s
Heel apart.
-
- 5th Gear member
is logisch, je kunt dus gewoon een zware doos op de bijrijderstoel zetten zonder dat je gepiep krijgtSilver_R schreef:Heel duidelijk antwoord. Blijft toch nog het feit dat het niet altijd gebeurd. En dat vind ik vreemd.Ramon&Ramon schreef:het is vrij simpel,die plof wordt veroorzaakt door een kleine lekkage in het uitlaatsysteem,hij zuigt extra zuurstof aan door die lekkage,waardoor je een naverbranding krijgt in de uitlaat demper(s).
Of de motor nu koud of warm is, maakt niet uit. Is dat dan nog steeds te verklaren?
Volgens de vorige eigenaar heeft de auto dit altijd gedaan.
En @Ramon&Ramon, de werkplaats chef van de jou bekende garage Verkerk Leidsche Rijn, zegt dat het een vuile gasklep is......
En begrijp ik nu goed uit bovenstaande antwoorden, dat er geen verklikker in mijn auto zit voor de bijrijder bij geen gordel om. :-s
Heel apart.
systeem bij achterinzittenden wat in nieuwere volvo;s zit vind ik ook een crime
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
AlexV70, nee, dat geldt alleen voor Manta-rijders en die zijn dan nog kapster ook.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant