Besten,
Heeft iemand van jullie ervaringen met APECBELGIUM tuning ?
Dit bedrijf is gevestigd te België (Deinze).
www.apecbelgium.be
Ik kreeg een aanbod om mijn C30 drive te laten tunen tot 135pk en 300Nm.
Graag had ik geweten of iemand van jullie goede of slechte ervaringen heeft met dit bedrijf ?
Dank voor de reakties....
T.
Al iemand gehoord van Apecbelgium tuning (België) ?
- Wouter06
- 1st Gear member
Nu wil ik je topic niet kapen, dus hoop dat je het ziet als een aanvulling op jouw vraag 
Op de site van ApecBelgium staat ook een optie Economic tuning. Zelfde vermogen, +40 koppel, 5-17% lager verbruik.
Hoe mag ik dit soort tuning bekijken op het lager verbruik na?
De motor loopt meer soepel en je hebt ook iets meer duw in je rug bij het optrekken?
Of is die 'duw' alleen van toepassing bij een hoger vermogen?
Verder lijkt mij die site zeer interessant! Alleen is deinze voor mij een beetje ver

Op de site van ApecBelgium staat ook een optie Economic tuning. Zelfde vermogen, +40 koppel, 5-17% lager verbruik.
Hoe mag ik dit soort tuning bekijken op het lager verbruik na?
De motor loopt meer soepel en je hebt ook iets meer duw in je rug bij het optrekken?
Of is die 'duw' alleen van toepassing bij een hoger vermogen?
Verder lijkt mij die site zeer interessant! Alleen is deinze voor mij een beetje ver

Volvo v50 1.6d DrivE Kinetic| MY2010 |Businessline + MotionPack | 16"; Convector
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
@ Wouter06, Rica heeft ook ecotuning. Zal wel net zoiets zijn neem ik aan. Er is een forummer die dat heeft laten doen, die Rica ecotuning dus.
On topic: Geen idee, mij onbekend ::?
On topic: Geen idee, mij onbekend ::?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Wouter06
- 1st Gear member
Volvo v50 1.6d DrivE Kinetic| MY2010 |Businessline + MotionPack | 16"; Convector
- wtr_s60
- 4th Gear member
Niks dan positieve ervaringen met APEC. Vriendelijk en communicatief wanneer je vragen hebt. Je mag er bij blijven terwijl je wagen wordt getuned, vragen stellen en je preferenties doorgeven over hoe je wilt dat je auto getuned wordt (alles volledig op maat dus icm 4x4 testbank voor->na uitdraaien) én (niet onbelangrijk) de na-service is ook uitstekend.
Succes.
Succes.

- Exeres
- 6th Gear member
Waarden zijn hetzelfde als die die ook Ziptuning aanbiedt. Die zitten trouwens ook in het Gentse (Evergem) Misschien is dat eens de vergelijking waard?
Ik mag dus aannemen dat je daar je S60 hebt laten tunen ?wtr_s60 schreef:Niks dan positieve ervaringen met APEC. Vriendelijk en communicatief wanneer je vragen hebt. Je mag er bij blijven terwijl je wagen wordt getuned, vragen stellen en je preferenties doorgeven over hoe je wilt dat je auto getuned wordt (alles volledig op maat dus icm 4x4 testbank voor->na uitdraaien) én (niet onbelangrijk) de na-service is ook uitstekend.
Succes.
gr,
T.
- wtr_s60
- 4th Gear member
Heb er mijn DPF laten verwijderen en dan de software (kan ook niet anders) laten aanpassen zodat ik er geen foutcode's door zou krijgentjompe schreef:Ik mag dus aannemen dat je daar je S60 hebt laten tunen ?wtr_s60 schreef:Niks dan positieve ervaringen met APEC. Vriendelijk en communicatief wanneer je vragen hebt. Je mag er bij blijven terwijl je wagen wordt getuned, vragen stellen en je preferenties doorgeven over hoe je wilt dat je auto getuned wordt (alles volledig op maat dus icm 4x4 testbank voor->na uitdraaien) én (niet onbelangrijk) de na-service is ook uitstekend.
Succes.
gr,
T.

Ik ken zelf (persoonlijk dus) ook al tal van mensen die er hun wagen hebben laten tunen.. Altijd tip-top!
- wtr_s60
- 4th Gear member
Vergelijken met ziptuningExeres schreef:Waarden zijn hetzelfde als die die ook Ziptuning aanbiedt. Die zitten trouwens ook in het Gentse (Evergem) Misschien is dat eens de vergelijking waard?

Klinkt positief op het 1ste gezicht.
Bij nazicht een vrij jong bedrijf ? Ken je iemand die daar zijn 1.6 al heeft laten tunen ?
Ik lees dat er veel problemen zouden zijn met de zogenaamde PSA blokjes waaronder de C30 1.6D er een heeft ?
T.
Bij nazicht een vrij jong bedrijf ? Ken je iemand die daar zijn 1.6 al heeft laten tunen ?
Ik lees dat er veel problemen zouden zijn met de zogenaamde PSA blokjes waaronder de C30 1.6D er een heeft ?
T.
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
wtr_s60, wat heeft dat gekost om die dpf te verwijderen?
Heb nog nie anders gedaan....maar ne mens kan nie zeker genoeg zijn hé...wtr_s60 schreef:Mail allemaal gewoon eens Didier met jullie vragen. Elke auto is anders..
-
- 5th Gear member
waarom met onbekender bedrijf in ze gaan?tjompe schreef:Klinkt positief op het 1ste gezicht.
T.
Gewoon Iloader van BSR of RICA bestellen?
Na telefonisch de prijs omlaag onderhandelen
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- wtr_s60
- 4th Gear member
Het dubbel betalen voor RICA, niet meer kwaliteit hebben en uiteindelijk nog 's voor lucht betalen ook ?crackedtooth schreef:waarom met onbekender bedrijf in ze gaan?tjompe schreef:Klinkt positief op het 1ste gezicht.
T.
Gewoon Iloader van BSR of RICA bestellen?
Na telefonisch de prijs omlaag onderhandelen

Neen, dank u.
-
- 5th Gear member
bedrijf met lange historie met tunen wel zo prettig, zeker gezien aanschafwaarde gemiddelde volvo
en over alle prijzen is te onderhandelen
en over alle prijzen is te onderhandelen
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Is het niet zo dat je via obd tuning gewoon een standaard tuning verkrijgt, voor ieder type wagen gelijk ?
Bij het aanbod dat ik krijg wordt de ECU volledig uitgebouwd, uitgelezen en aan de hand van de resultaten wordt een op maat geschreven tuning verkregen...
In principe - zeg ik wel - zou een op maat verkregen tuning een veel optimaler resultaat geven voor wat betreft een aantal parameters zoals daar zijn brandstofdruk, inspuitvervroeging, temperatuur,...
Vandaar mijn voorkeur naar maat tuning
T
Bij het aanbod dat ik krijg wordt de ECU volledig uitgebouwd, uitgelezen en aan de hand van de resultaten wordt een op maat geschreven tuning verkregen...
In principe - zeg ik wel - zou een op maat verkregen tuning een veel optimaler resultaat geven voor wat betreft een aantal parameters zoals daar zijn brandstofdruk, inspuitvervroeging, temperatuur,...
T
-
- 5th Gear member
ECU uitlezen gebeurt ook via OCB poort.. dus dat is juist fijner dan uitbouwentjompe schreef:Is het niet zo dat je via obd tuning gewoon een standaard tuning verkrijgt, voor ieder type wagen gelijk ?
T
ECU uitlezen/uitbouwen is beiden gewoon huidige software bekijken en aanpassen...
als je ze hem dan ook op rollenbank neerzetten en verschullende parameters fysiek in de auto testen dan wel maatwerk
anders gebakken lucht verschil
(en met fabriek specs maakt het weinig uit)
Voor en na rollenbank is voorzien. Auto wordt pas afgelverd na testrit met ingenieur in de wagen en tot tevredenheid van de klant.crackedtooth schreef:ECU uitlezen gebeurt ook via OCB poort.. dus dat is juist fijner dan uitbouwentjompe schreef:Is het niet zo dat je via obd tuning gewoon een standaard tuning verkrijgt, voor ieder type wagen gelijk ?
T
ECU uitlezen/uitbouwen is beiden gewoon huidige software bekijken en aanpassen...
als je ze hem dan ook op rollenbank neerzetten en verschullende parameters fysiek in de auto testen dan wel maatwerk
anders gebakken lucht verschil
(en met fabriek specs maakt het weinig uit)
T.
- robemer
- 4th Gear member
Heb afgelopen weekend mijn auto door APEC laten doen..........niets dan lof !!!
zie tevens topic voorbije evenementen alwaar ik mijn bevindingen heb geplaatst.
zie tevens topic voorbije evenementen alwaar ik mijn bevindingen heb geplaatst.