Nieuw!

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pierre
4th Gear member
Berichten: 536
Lid geworden op: 20.02.2005 - 01:07
Locatie: Abbekerk

Een nieuw hoofdstuk om elkaar de benodigde tips te geven over het rijden, tunen en verzorgen van de Turbocompressor op alle modellen van Volvo. Zowel voor de benzine- als de dieselmotoren. Doe je ding

M.v.g.
Pierre
Gebruikersavatar
eugene
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 09.01.2005 - 21:41
Locatie: Merkelbeek

Mooi, een eigen turbo gedeelte :)
If it's not blown, it sucks....

Volvo 850 T-5 Sedan h5 08-95 Bordeaxrood
Gebruikersavatar
R-killer
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21.01.2006 - 21:09
Locatie: Nieuwekerk aan den IJssel

Weet iemand wat er gebeurt, als je het slangetje van de wastgate van de turbo loskoppelt? Het enige dat ik weet, is dat mijn 940 Estate op LPG( ja, dat spul om op te koken) bijna de 240 haalt.
BVD Henk
Rather push my Volvo, than drive a Yap
Gebruikersavatar
pierre
4th Gear member
Berichten: 536
Lid geworden op: 20.02.2005 - 01:07
Locatie: Abbekerk

Als ik jou was zou ik dit onder een nieuw topic bij Turbo vragen. Dat trekt wat meer de aandacht van mede-turbo-ers.

Groet, Pierre
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

R-killer schreef:Weet iemand wat er gebeurt, als je het slangetje van de wastgate van de turbo loskoppelt?
zoek in google eens op "bleedvalve".
dat is zowat hetzelfde als het slangetje loskoppelen.
Gebruikersavatar
eugene
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 09.01.2005 - 21:41
Locatie: Merkelbeek

Wastegate gaat dan niet meer open bij gas los, dus lijkt me niet echt een goed idee ?
If it's not blown, it sucks....

Volvo 850 T-5 Sedan h5 08-95 Bordeaxrood
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

eugene schreef:Wastegate gaat dan niet meer open bij gas los, dus lijkt me niet echt een goed idee ?
Ouwe koeien uit de sloot, maargoed, de wastegate gaat juist niet meer open bij vol gas. Ergo, er wordt meer druk opgebouwd. Slangetje loskoppelen = geen goed idee. Te veel druk, te arm mengsel, niet goed voor je motor. Hij zou dan in principe ook een fuelcut moeten krijgen. Manual Boost Controller kun je wel (veilig) installeren. Zelfde idee, alleen dan (veel) beter te regelen. Turbodruk meter met schaalverdeling is trouwens wel aan te raden.
Volvo 940 SE
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”