Ik wil een twee liter en deze advertenties vallen mij op:
http://link.marktplaats.nl/403573423
http://link.marktplaats.nl/403358426
Gezien de KM stand ben ik geneigd om voor de blauwe te gaan.
Wat is wijs?
Technische vraag 460 kopen
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
De 460 GL carb van Frans
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18
Je bedoelt de groene? Zou ik ook geneigd zijn voor te gaan. Hogere prijs maar stuk lagere km-stand en minder eigenaren gehad. Maar los v/d km-stand, hoe zijn de auto's onderhouden. Je zult echt langs moeten gaan voordat je een beter beeld v/d auto's kunt vormen.
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
De groene moet van een zondagsrijder zijn geweest door KM stand. De wielkasten zien er perfect uit.
De 460 GL carb van Frans
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
In de '93er ligt de 1e versie van de B20F. Dat is een blok wat een groot probleem heeft qua olieverbruik. Ze kunnen olie zuipen als een oude olieboot, 1 liter op 750-km is geen uitzondering. Er zijn blokken waar dit probleem door de Volvodealer onder garantie is verholpen, maar dat zijn uitzonderingen. Ik weet alleen niet waaraan je deze gereviseerde blokken zou kunnen herkennen. Deze 1e versie van de B20F heeft een rode oliepeilstok en zat alleen in de MY '93 modellen.
In MY '94 is er de aangepaste versie van de B20F gekomen waar het olieprobleem fabrieksaf is opgelost, deze hebben een groene oliepeilstok. Volvo heeft daarin de oliekoeling van de zuigers laten vervallen, andere nokkenas, andere zuigers en zuigerveren, grotere oliecapaciteit (5,2ltr t/o 5,6ltr) en nog een paar aanpassingen om ze betrouwbaarder te maken, qua vermogen zijn deze blokken bijna identiek. Dit is een heel fijn motortje waar je zonder problemen 1:13 mee kan halen.
In MY '94 is er de aangepaste versie van de B20F gekomen waar het olieprobleem fabrieksaf is opgelost, deze hebben een groene oliepeilstok. Volvo heeft daarin de oliekoeling van de zuigers laten vervallen, andere nokkenas, andere zuigers en zuigerveren, grotere oliecapaciteit (5,2ltr t/o 5,6ltr) en nog een paar aanpassingen om ze betrouwbaarder te maken, qua vermogen zijn deze blokken bijna identiek. Dit is een heel fijn motortje waar je zonder problemen 1:13 mee kan halen.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Vind de Witte ook aantrekkelijker.
Zou wel die nieuwe achterveren die onder je huidige zitten, onder deze zetten dan. Volgens mij zijn die niet zo fris meer..
Maar hij is luxer (airco)
Beter type motor
Langere apk.
Zou wel die nieuwe achterveren die onder je huidige zitten, onder deze zetten dan. Volgens mij zijn die niet zo fris meer..
Maar hij is luxer (airco)
Beter type motor
Langere apk.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
als ze alle 2 goed onderhouden zijn en er verder niet veel mis mee is. zou ik toch voor de witte gaan. deze is toch een stuk luxer. als je daar voor gaat kijk dan ook het dakraam na. bij mijn oude is deze op de ophanging stuk gegaan. ik heb hier nog een nieuwe liggen als je het nodig zou vinden om hem te vervangen
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Iroll schreef:In de '93er ligt de 1e versie van de B20F. Dat is een blok wat een groot probleem heeft qua olieverbruik. Ze kunnen olie zuipen als een oude olieboot, 1 liter op 750-km is geen uitzondering. Er zijn blokken waar dit probleem door de Volvodealer onder garantie is verholpen, maar dat zijn uitzonderingen. Ik weet alleen niet waaraan je deze gereviseerde blokken zou kunnen herkennen. Deze 1e versie van de B20F heeft een rode oliepeilstok en zat alleen in de MY '93 modellen.
In MY '94 is er de aangepaste versie van de B20F gekomen waar het olieprobleem fabrieksaf is opgelost, deze hebben een groene oliepeilstok. Volvo heeft daarin de oliekoeling van de zuigers laten vervallen, andere nokkenas, andere zuigers en zuigerveren, grotere oliecapaciteit (5,2ltr t/o 5,6ltr) en nog een paar aanpassingen om ze betrouwbaarder te maken, qua vermogen zijn deze blokken bijna identiek. Dit is een heel fijn motortje waar je zonder problemen 1:13 mee kan halen.
En de witte is van 11-1994!
De man van de groene zegt dat deze geen olie verbruikt maar als ik van bovenstaande uitga dan is dit blok betrouwbaarder.
De 460 GL carb van Frans
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Inderdaad de witte doen als de proefrit bevalt! Is veel luxer, en dat bevalt uitstekend kan ik je uit ervaring vertellen (heb ook al die opties muv airco).
En die kilometerstand van de groene is wel verleidelijk, maar 2 ton voor die witte is eigenlijk ook helemaal niet veel. Ik zit nu probleemloos op 243000 met de B20F
Het lijkt wel alsof ik bij de middelste foto een klein plekje zie op de achterste wielkast. Controleer dat ook goed...
En die kilometerstand van de groene is wel verleidelijk, maar 2 ton voor die witte is eigenlijk ook helemaal niet veel. Ik zit nu probleemloos op 243000 met de B20F

Het lijkt wel alsof ik bij de middelste foto een klein plekje zie op de achterste wielkast. Controleer dat ook goed...
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Heel goed Iroll, je doet mij helpen herinneren dat ik echt haast moet maken met mijn auto verkopen, heb nu nog een "werkende" airco..
:twisted:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24573
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Het is een handelaar, zal hij er al meer dan 20 km mee gereden hebben??redrooster schreef: De man van de groene zegt dat deze geen olie verbruikt
Die witte heeft een aparte maat achterbanden. Vind het wiel linksachter ook onder een rare hoek staan, niet midden in de wielkast.
De 2.0 is een lekker trekkende motor maar inderdaad is olieverbruik 'm niet onbekend. En benzine lusten ze ook wel graag
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Ligt eraan wat je als 'lusten' beschouwd. Ik red makkelijk 1:13 of 1:14. Op lange stukken snelweg gaat dat nog richting 1:17. Maar goed, ik spreek dan ook niet vaak het hele vermogen aanEn benzine lusten ze ook wel graag

Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24573
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
mijn ervaring met de 400 2 liter is dat dat een verbuik is waar je trots op kunt zijn.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18
Kon ik die ervaring maar delen...VolvoMafia schreef:mijn ervaring met de 400 2 liter is dat dat een verbuik is waar je trots op kunt zijn.
Mag blij zijn als ik 1:10 haal met stad/snelweg gebruik. Zou kunnen dat dat aan mijn auto ligt, maar weet niet wat. Heb wel soms dat ik benzinelucht kan ruiken aan de tankdopkant v/d auto na een stuk rijden. Iemand idee?
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Vergeef mij. Maar nadat ik half Nederland heb afgestruind ben ik na vele jaren Volvo groot dik en klein een Lancia Kappa tegen het lijf gelopen.
Een luxe twee liter vijfcilinder tot laatste seizoen goed onderhouden strakke over de weg golvende Lancia. Zoeken, onderzoeken, overleggen, afdingen i.v.m. de slechte markt en een juweeltje vinden.
Een luxe twee liter vijfcilinder tot laatste seizoen goed onderhouden strakke over de weg golvende Lancia. Zoeken, onderzoeken, overleggen, afdingen i.v.m. de slechte markt en een juweeltje vinden.
De 460 GL carb van Frans
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
:shock:
Een kappa is best een fijne auto Frans,gefeliciteerd!
Kijk wel uit met die 5-pitter, ze zijn erg gevoelig voor de juiste olie en lusten daar vaak wel een slokje van... Maar klinken fantastisch.
De tijd van zelf sleutelen en goedkoop een onderdeeltje scoren is/lijkt voorbij...
Een kappa is best een fijne auto Frans,gefeliciteerd!
Kijk wel uit met die 5-pitter, ze zijn erg gevoelig voor de juiste olie en lusten daar vaak wel een slokje van... Maar klinken fantastisch.
De tijd van zelf sleutelen en goedkoop een onderdeeltje scoren is/lijkt voorbij...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt