de ABS module heb ik ook al laten repareren als eerste ding omdat ik dacht dat dat het was. Het kan natuurlijk zijn dat wat je zegt waar is en dat het oude type niet te repareren viel. Ik heb het door iemand van marktplaats laten doen. Misschien nog maar eens langs abs repair gaan? Iemand ervaring met hun of zijn de oude modules gewoon niet te repareren? Deze auto heeft me nu ook al meer dan 1200 euro gekost dus als het opgelost kan worden graag zsm.
Alvast bedankt !
Storing remmen zsm stoppen
Ik vind de problemen die je opnoemt wel aardig overeen komen met diverse dingen die ik ook heb gehad voordat mijn ABS-controller was gerepareerd door abs repair. Lampjes die aan en uit gingen, soms viel de auto zomaar stil enz. enz. Het is nu bijna 4 jaar geleden dat ik naar abs-repair ben geweest en sinds NOOIT geen problemen meer gehad. Ik zou er zo weer heen gaan, je kunt er zelfs op wachten.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 16.08.2008 - 20:33
Geloof me, ik heb erg veel onderzoek gedaan (grof geld uitgeven bij de dealer kan altijd nog) en echt niemand, behoudens de dealer, die mij kon of wilde helpen. Van de 4 ABS-module reparateurs vertelden mij alle 4 dat de ABS-module van mijn model S80 niet te repareren is. Ik heb geen reden aan te nemen dat ze alle 4 liegen.Ramon&Ramon schreef:Cor M schreef:Dat melding "storing remmen stop auto zsm" heb ik ook gehad met de nodige aanverwante problemen zoals geen cruise control een boordcomputer die niet, althans niet goed werkt, allerlei brandende controlelampen, een niet goed lopende motor etc. etc.
Bleek uiteindelijk, na daarvoor 3x bij de dealer geweest te zijn, de ABS-module te zijn. Na daar uitvoering onderzoek naar gedaan te hebben is mij gebleken dat de module van het voorlaatste model S80 (de mijne is van 2005) niet te repareren is (misschien nu wel). De bekende reparatieadresjes gaven dat in ieder geval steevast aan door mij te vertellen dat de module onderdeel van de auto uitmaakt en in ieder geval niet op de "ouderwetse manier" te solderen is (was?). Balen!
Ga maar vast sparen. Het "geintje" kostte me namelijk bij de dealer
€ 1.400.
Had voor 1200 euro minder ook opgelost geweest denk ik zelf..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03.04.2010 - 17:13
Ik geloof je maar de man die ik belde zei dat het hij het wel op kon lossen en heb de module daar heen gestuurd. Na gesprek met mijn vader besloten de zekeringen van de abs eruit te halen onder de motorkap (waar 30 op staat). Nu afwachten of de storing terug komt om er eindelijk zeker van te zijn dat het de abs module is.Cor M schreef:Geloof me, ik heb erg veel onderzoek gedaan (grof geld uitgeven bij de dealer kan altijd nog) en echt niemand, behoudens de dealer, die mij kon of wilde helpen. Van de 4 ABS-module reparateurs vertelden mij alle 4 dat de ABS-module van mijn model S80 niet te repareren is. Ik heb geen reden aan te nemen dat ze alle 4 liegen.Ramon&Ramon schreef:Cor M schreef:Dat melding "storing remmen stop auto zsm" heb ik ook gehad met de nodige aanverwante problemen zoals geen cruise control een boordcomputer die niet, althans niet goed werkt, allerlei brandende controlelampen, een niet goed lopende motor etc. etc.
Bleek uiteindelijk, na daarvoor 3x bij de dealer geweest te zijn, de ABS-module te zijn. Na daar uitvoering onderzoek naar gedaan te hebben is mij gebleken dat de module van het voorlaatste model S80 (de mijne is van 2005) niet te repareren is (misschien nu wel). De bekende reparatieadresjes gaven dat in ieder geval steevast aan door mij te vertellen dat de module onderdeel van de auto uitmaakt en in ieder geval niet op de "ouderwetse manier" te solderen is (was?). Balen!
Ga maar vast sparen. Het "geintje" kostte me namelijk bij de dealer
€ 1.400.
Had voor 1200 euro minder ook opgelost geweest denk ik zelf..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03.04.2010 - 17:13
het is dus helaas niet de abs module. Na ca. 4 dagen vielen weer de meters uit maar de motor liep nog goed. Na de boodschappen gedaan te hebben de auto gestart en viel meteen weer uit.Toen nogmaals gestart liep even goed maar begon toen weer heel slecht te lopen. Opnieuw gestart, liep weer even goed, viel weer uit maar toerental meter bleef staan op 900 toeren? Toen maar weer een harde reset uitgevoerd via de accupool los te maken. Probleem was weer weg en konden weer probleemloos naar huis rijden voor zolang het weer duurt. Iemand een idee wat het is?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 21.03.2010 - 18:32
- Locatie: Heerenveen
Ik blijf bij de cem.
Je doet nu hetzelfde als ik, Accu los en weer vast soms een dag rijden soms een week soms een kwartier en weer storing.
Ook ik had de abs computer al doorgesoldeert daarnaast alle abs ringen en sensoren gecontroleerd zelfs nieuwe wielagers geplaats want die waren ook gaar.
Uiteindelijk de cem vervangen en daarmee opgelost
symptonen:
- abs lampje
- traction controle lampje
- tellers dood in de hoek
- brandstof meter bleef het wel doen
- bij storing uit en weer starten beroerd of helemaal niet lopen
- accu los en weer vast, Is het een poosje goed
- klapperende relays in de middenconsole
- lampje bij de pook (automaat) dat niet meer met de stand meegaat
- cruisecontrole doet niks meer
- sommige momenten reageerde zelfs het knopje van de airco niet meer
- na harde reset was alles dan weer een poosje zoals het hoorde te zijn
Ik wens je er veel succes mee want de storing is erg frustrerend en duur.
Je doet nu hetzelfde als ik, Accu los en weer vast soms een dag rijden soms een week soms een kwartier en weer storing.
Ook ik had de abs computer al doorgesoldeert daarnaast alle abs ringen en sensoren gecontroleerd zelfs nieuwe wielagers geplaats want die waren ook gaar.
Uiteindelijk de cem vervangen en daarmee opgelost
symptonen:
- abs lampje
- traction controle lampje
- tellers dood in de hoek
- brandstof meter bleef het wel doen
- bij storing uit en weer starten beroerd of helemaal niet lopen
- accu los en weer vast, Is het een poosje goed
- klapperende relays in de middenconsole
- lampje bij de pook (automaat) dat niet meer met de stand meegaat
- cruisecontrole doet niks meer
- sommige momenten reageerde zelfs het knopje van de airco niet meer
- na harde reset was alles dan weer een poosje zoals het hoorde te zijn
Ik wens je er veel succes mee want de storing is erg frustrerend en duur.
Had je onderstaande geprobeerd?denny1974 schreef:het is dus helaas niet de abs module. Iemand een idee wat het is?
AlexV70 schreef:Lijkt meer op dit: www.ets1.nl/pageID_6126841.html
Je kan altijd eens bellen en het probleem voorleggen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03.04.2010 - 17:13
Bedankt voor jullie antwoorden Ronaldia en Alex. De symptonen die jij noemt Ronaldia komen exact overeen. Is inderdaad erg frustrerend en duur. Is het mogelijk een cem van de sloop te monteren of moet dat via de dealer gebeuren? Alex, ik heb die man nog niet gebeld maar zal dat morgen eens doen. Vreemd dat zo een storing zoveel verschillende oorzaken kan hebben. De abs module is het in ieder geval niet, jammer geld voor het repareren. De volvo dealer in Duitsland zei ook dat het instrumentenpaneel het kan zijn. Ook kan het de cem zijn volgens hem maar die kans is minder goed. Ik wil het wel laten repareren als ik zeker weet wat het is. Instrumentenpaneel repareren is een paar honderd euro maar als dat het niet is dan zijn we weer een paar honderd euro lichter zonder resultaat. Groeten.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 21.03.2010 - 18:32
- Locatie: Heerenveen
Er is toen bij mij wel gezocht om een cem van de sloop, Helaas staan er maar weinig op de sloop en dan moet je ook nog de juiste code's hebben.
Hij moet dan sowieso helemaal opnieuw ingeleerd worden, Dat wil zeggen alle software er opnieuw in dat kan alleen de dealert.
Instrumentenpaneel wil mij persoonlijk niet aan ivm het beroerde lopen en niet meer willen starten bij storing, Maar goed het blijft volvo alles is mogelijk.
Bij mij was het de keuze tussen de injectie computer , de cem of abs controller.
Zelf toen de knoop doorgehakt voor de cem omdat er op verschillende gebieden wat haperingen waren, ABS had ikzelf al gecheckt ook was er iemand in engeland met dezelfde symptomen dus voor mij was het eigenlijk wel duidelijk.
Ik ben voor de nieuwe cem gegaan en tot op heden 10.000 Km geen vuiltje aan de lucht.
Maar zoals ik al zei het blijft volvo, Alles hangt aan elkaar met dat verekte bussysteem.
Als je storing in hoge en lage snelheid bus hebt kun je er bijna vanuit gaan dat er wat met de cem is. (kan overigens ook gewoon een slecht contact zijn)
Hij moet dan sowieso helemaal opnieuw ingeleerd worden, Dat wil zeggen alle software er opnieuw in dat kan alleen de dealert.
Instrumentenpaneel wil mij persoonlijk niet aan ivm het beroerde lopen en niet meer willen starten bij storing, Maar goed het blijft volvo alles is mogelijk.
Bij mij was het de keuze tussen de injectie computer , de cem of abs controller.
Zelf toen de knoop doorgehakt voor de cem omdat er op verschillende gebieden wat haperingen waren, ABS had ikzelf al gecheckt ook was er iemand in engeland met dezelfde symptomen dus voor mij was het eigenlijk wel duidelijk.
Ik ben voor de nieuwe cem gegaan en tot op heden 10.000 Km geen vuiltje aan de lucht.
Maar zoals ik al zei het blijft volvo, Alles hangt aan elkaar met dat verekte bussysteem.
Als je storing in hoge en lage snelheid bus hebt kun je er bijna vanuit gaan dat er wat met de cem is. (kan overigens ook gewoon een slecht contact zijn)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03.04.2010 - 17:13
klopt, is mij ook verteld door de dealer dat een sloop cem bij de auto hoort en dat die niet kan worden overgezet? Ik blijf voorlopg maar zo rijden. Als hij in storing valt zoals vanochtend gewoon even resetten met de accu en rijden maar weer een paar dagen. :?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 08.09.2010 - 21:48
Heb bovenstaande problemen ook gehad. Abs controller vervangen door een nieuwe, hielp niets. Eindeloos dingen laten doormeten. Ieder keer opnieuw uitval en storingsmeldingen. Na een hoop gezeur de cem vervangen en alle problemen zijn opgelost!
Volvo V70 2.5T Kinetic 2007
Volvo XC90 D5 Executive 2008
Volvo S80 2.9 1999
Volvo XC90 D5 Executive 2008
Volvo S80 2.9 1999
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
- Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel
Fijne wagens die T6 en, ik heb er ook alle problemen mee gehad en kreeg ook nog problemen met de bak, dan ben je helemaal aan de beurt.
Ik volg de problemen van de t6 al een jaar of 3 en ze zijn allemaal hetzelfde, het gaat om de modellen van voor 2000 , die zijn vol problemen.
Repareren bij de dealer kost ook een vermogen en ze vervangen gelijk de onderdelen die ze denken op de gok volgens mij.
Het rotte is dat ik nooit een auto heb gehad die fijner en sneller reed als dit ding maar ben toch blij dat ik er af ben.
Veel succes
Ik volg de problemen van de t6 al een jaar of 3 en ze zijn allemaal hetzelfde, het gaat om de modellen van voor 2000 , die zijn vol problemen.
Repareren bij de dealer kost ook een vermogen en ze vervangen gelijk de onderdelen die ze denken op de gok volgens mij.
Het rotte is dat ik nooit een auto heb gehad die fijner en sneller reed als dit ding maar ben toch blij dat ik er af ben.
Veel succes
gr peter
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Dat lag niet aan de wagen, maar aan de chauffeur. Jij sloopt elke wagen die je in je handen krijgtpeterenjac schreef:Fijne wagens die T6 en, ik heb er ook alle problemen mee gehad en kreeg ook nog problemen met de bak, dan ben je helemaal aan de beurt.
Ik volg de problemen van de t6 al een jaar of 3 en ze zijn allemaal hetzelfde, het gaat om de modellen van voor 2000 , die zijn vol problemen.
Repareren bij de dealer kost ook een vermogen en ze vervangen gelijk de onderdelen die ze denken op de gok volgens mij.
Het rotte is dat ik nooit een auto heb gehad die fijner en sneller reed als dit ding maar ben toch blij dat ik er af ben.
Veel succes

Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Je moet er ook een beetje mazzel mee hebben denk ik. Ik heb nu bijna 3 jaar een T6 van '98 en heb er eigenlijk relatief weinig problemen mee gehad (klopt af op hout). Desalniettemin staat ie te koop, ik ga weer een 850 rijden. Zo'n T6 is super comfortabel, een heerlijke auto om in te rijden, maar ik mis het karakter van een roffelende 850.
Oh ja, mocht iemand interesse hebben in mijn T6: PB me maar
Oh ja, mocht iemand interesse hebben in mijn T6: PB me maar

...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 20:48
- Locatie: Nederland
Heren hierbij een vraag.Ik heb laatste 8 maanden stop zsm. ook. ABS module zeker probleem ( uitgelezen ) Nu wil ik auto exporteren want hier verkopen levert hij weinig. Kan ik hetzelfde ABS module 2e hands kopen via Auto Rima en oude die vervangen. Werkt dat.???? Als nummers overeenkomen. ook hetzelfde vraag voor gasklep want volgens dealer is hij ook niet echt goed,maar stationair draait auto goed.1e keer bij remmen gaf auto zelf gas en maakte hij veel toeren.Dit was echter 1 keer voorgekomen.Bedankt...
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3