bart simpson schreef:Een dealer brengt middels een software update de optimale Volvo configuratie aan, niet meer en niet minder, hij houdt daarbij nooit rekening met individuele aanpassingen door een andere partij en waarom zou hij ook?
Zeker in België is het "opvoeren" door de wetgever verboden.
het is dus wel degelijk de dealer zelf die de software geüpload heeft en naar ik versta zelfs Volvo-garantie blijft verzekeren. Niet alleen Volvodealers doen dit: audi, vw, mercedes, bmw,.. dat is toch algemeen geweten? Kan verstaan dat die software van RICA over het hoofd kan gezien worden bij een Volvo- configuratie, maar dan zou het ook geen probleem mogen zijn om die fout terug recht te zetten. Het is uiteindelijk toch de klant die beslist of hij chipt of niet? Nogmaals, gaat mij hier grotendeels om het principe.
bart simpson schreef:gesteld dat het tot een juridisch kwestie zou komen, het was wettelijk al niet toegestaan, ik zie die dealer dan nog niet gaan bevestigen dat het er ooit in zat.
ik heb een kopie van de uitlezing, zegt mij zelf niet veel en ben er wellicht ook niet veel mee, maar nogmaals.. ik kan toch niet de enige zijn die dit meegemaakt heeft, gezien de vele wagens die gechipt rondrijden? Ik hoop dat de dealer in ieder geval correct genoeg is om dat onderling te regelen. :happy3: