"Volvo krimpt dealernetwerk in"

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Jaja, dus door falend beleid bij de grote organisatie, worden Nederlandse dealers geofferd.

Want de c30 had allang een kleine A-label benzine moeten hebben bijvoorbeeld.
En zo kan ik er nog wel een paar noemen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

casper schreef:Voor 2010 zullen we op volgende cijfers landen voor Volvo (bij benadering):
  • Nederland : 14600 verkochte Volvo's bij 100 dealers
  • Belgie : 17600 verkochte Volvo's bij 66 dealers
Het is duidelijk dat er een probleem is.
En dat probleem ligt in het feit dat Nederland voor het overgrote deel kleine en goedkope autootjes koopt, en laat Volvo dat zo niet in zijn gamma hebben...
Een zuinige diesel is in NL excessief duur gemaakt met een standaard belasting van € 2.400,--
Volvo for life
Gebruikersavatar
kmser
4th Gear member
Berichten: 776
Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
Locatie: de westhoek

casper schreef:Voor 2010 zullen we op volgende cijfers landen voor Volvo (bij benadering):
  • Nederland : 14600 verkochte Volvo's bij 100 dealers
  • Belgie : 17600 verkochte Volvo's bij 66 dealers
Het is duidelijk dat er een probleem is.
En dat probleem ligt in het feit dat Nederland voor het overgrote deel kleine en goedkope autootjes koopt, en laat Volvo dat zo niet in zijn gamma hebben...
België dieselland
Nederland benzine...
En volvo heeft nu eenmaal weinig overtuigende benzines (zeker kleintjes).
Maar nederland is zoveel groter qua oppervlak en inwonersaantal.

Ik vraag me wel af hoe de verhouding Vlaanderen - Wallonië zich uit in verkoopsaantallen.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33168
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Nederland is het enige land in Europa wat zo graag benzine wilt hebben terwijl de rest van Europa allemaal diesel rijdt.
Dus er is relatief een kleine markt voor, ik vind het dus logisch dat Volvo zich eerst druk heeft gemaakt over de diesels.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24703
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

bart simpson schreef:
casper schreef:Voor 2010 zullen we op volgende cijfers landen voor Volvo (bij benadering):
  • Nederland : 14600 verkochte Volvo's bij 100 dealers
  • Belgie : 17600 verkochte Volvo's bij 66 dealers
Het is duidelijk dat er een probleem is.
En dat probleem ligt in het feit dat Nederland voor het overgrote deel kleine en goedkope autootjes koopt, en laat Volvo dat zo niet in zijn gamma hebben...
Een zuinige diesel is in NL excessief duur gemaakt met een standaard belasting van € 2.400,--
en wordt/werd extreem beloond in België met bonussen en subsidies en wat dies meer zij.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Paul schreef:Nederland is het enige land in Europa wat zo graag benzine wilt hebben terwijl de rest van Europa allemaal diesel rijdt.
Dus er is relatief een kleine markt voor, ik vind het dus logisch dat Volvo zich eerst druk heeft gemaakt over de diesels.
maar een C30 1.6 D met een uitstoot van 99gram CO2/km heeft altijd een BPM van minimaal € 2.400,-- (ook na de afschaffing van de BPM in 2013) daarmee kan je nooit competetief prijzen
Volvo for life
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Paul schreef:Nederland is het enige land in Europa wat zo graag benzine wilt hebben terwijl de rest van Europa allemaal diesel rijdt.
Dus er is relatief een kleine markt voor, ik vind het dus logisch dat Volvo zich eerst druk heeft gemaakt over de diesels.
Denk niet dat deze opmerking enige onderbouwing kent.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Paul schreef:Nederland is het enige land in Europa wat zo graag benzine wilt hebben terwijl de rest van Europa allemaal diesel rijdt.
Dus er is relatief een kleine markt voor, ik vind het dus logisch dat Volvo zich eerst druk heeft gemaakt over de diesels.
Vooruit, doe ik er ook nog een schepje bovenop..;)

Dat drukmaken valt ook wel mee, men neme een oude 1.6d/2.0d zoals te vinden in vele Europese auto's, en doet daar een andere kop op.

Onder het vorige regime heeft echt wanbeleid geheerst, dan loop je achterstand op en zie die maar weer eens in te lopen. Valt niet mee.
Gelukkig heeft Volvo als merk heeeel veel krediet bij de consument, dat maakt terugkomen wel makkelijker. Maar de tijd begint wel te dringen...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
volvo708090
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24.08.2008 - 04:54
Locatie: Overmere

In mijn ruime omgeving heeft de jongste jaren zich een ander fenomeen voorgedaan, namelijk dat dealers onderling zijn gaan fusioneren. Zo zijn er nu diverse dealers met meerder locaties, ook een manier van schaalvergroting. Het is te zeggen, VCB heeft minder klanten maar behoud zijn geografische spreiding.
Hogerop is het voorbeeld Renault in Nederland aangehaald, dat hebben we hier ook gezien. In de gemeente hiernaast waren twee agenten, waarvan ene eigenlijk ook een filiaal was van een elders gevestigde dealer. De onafhankelijke dealer is moeten op zoek gaan naar een nieuw merk en dat is Daewoo/Chevrolet geworden. En nu staan de straten hier inderdaad vol met deze wagens. Duidelijk een foute zet van ons europees merk.
Mijn oorspronkelijke Volvo dealer is al eventjes gedaald naar officieel hersteller in de Volvo hiërarchie en dealer geworden van een Japans merk. Hoewel ik steeds en zeer goede relatie met deze mensen had voel ik me er toch niet meer thuis, niettegenstaande tussen de vloot Honda’s nog een bordje Volvo hangt .
Een goede dealer vinden is dus hier ook niet evident.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Johann schreef:
Paul schreef:Nederland is het enige land in Europa wat zo graag benzine wilt hebben terwijl de rest van Europa allemaal diesel rijdt.
Dus er is relatief een kleine markt voor, ik vind het dus logisch dat Volvo zich eerst druk heeft gemaakt over de diesels.
Denk niet dat deze opmerking enige onderbouwing kent.
Onderbouw dat eens...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Zweden kent ook veel benzines
Volvo for life
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33168
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Heb geen getallen ofiets, maar dit vertelde ze bij de lancering van de S60.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
v70bio
3rd Gear member
Berichten: 488
Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
Locatie: Flevoland

Citaat van de Duitse "Rai"

Zo’n 73 procent van de Duitse auto’s rijdt op benzine

Dus er zijn meer landen met merendeel benzines.....
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”