motor slaat af

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
hermanmiedema
Starter

Zeer onregelmatig slaat de motor af wanneer je ontkoppeld en de toeren niet op 1000 blijven maar inzakken waarna de motor afslaat. Bij een grote beurt is het gasklephuis schoongemaakt waarna de problemen zich niet meer voordeden maar na 5000 km komt het weer terug. Nu is er een foutmelding uitgelezen van de Lambda maar tijdens het uitlezen gaf de auto en de lambda geen problemen en de Lambda functioneerde op dat moment ook goed. Garage wilde niet een goed werkend onderdeel vervangen. wat zou het kunnen zijn?
The Volvoboy
7th Gear member

Ik weet niet of de accu er vanaf is geweest. Goedkoopste wat je even kunt proberen is even de accu loskoppelen. Dan weer aankoppelen, de motor starten en ong. 10 minuten laten draaien. Dan kan de electronica zich weer goed instellen :wink: . Heb 't bij de onze ook gezien. Had samen met m'n vader iets aan de auto gedaan (weet niet meer wat), maar de accu moest eraf. Toen de accu weer aangesloten en na 2 minuten al gaan rijden ofzo. Toerental zakte wel in naar ong. 500 toeren, maar hij sloeg niet af. Daarna weer de accu eraf gehaald en er weer op gedaan, 10 minuten laten draaien en niks aan 't handje. Ik weet niet zeker of het bij jou werkt, maar je kunt het in ieder geval proberen :wink: . Succes ermee!
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Ludo
6th Gear member

Als je gas loslaat of ontkoppelt, moet het toerental terug naar stationair.
Om die reden is er een stationair regelklep.
Als een garage er niet opkomt om die (ook) te reinigen, zou ik zo snel mogelijk een andere garage zoeken...
hermanmiedema
Starter

De stationairklep zit toch ook in het gasklephuis, het was toen ook een tijdje beter. Het probleem doet zich ook voor bij rijden bij constante snelheid. Voornamelijk wanneer je een tijdje op 3500 toeren hebt gereden en dan lager toerental rijdt bv 2000 toeren, dus niet alleen bij stationair lopen van de motor.

Nog steeds geen oplossing dus graag jullie advies.
Ramon&Ramon
7th Gear member

hermanmiedema schreef:Zeer onregelmatig slaat de motor af wanneer je ontkoppeld en de toeren niet op 1000 blijven maar inzakken waarna de motor afslaat. Bij een grote beurt is het gasklephuis schoongemaakt waarna de problemen zich niet meer voordeden maar na 5000 km komt het weer terug. Nu is er een foutmelding uitgelezen van de Lambda maar tijdens het uitlezen gaf de auto en de lambda geen problemen en de Lambda functioneerde op dat moment ook goed. Garage wilde niet een goed werkend onderdeel vervangen. wat zou het kunnen zijn?
Over welke motor gaat het eigenlijk?Altijd handig om dat erbij te vermelden.
hermanmiedema
Starter

De gasinstallatie is nu afgesloten van het systeem, vermoeden was dat de relais die van gas naar benzine schakelde kapot was. Inmiddels is de mobine vervangen en bougieskabels en nog iets wat de ontsteking beïnvloed.

Echter het probleem doet zich in minder frequente vorm nog steeds voor.
De motor houdt in en daarna veel gas er bij, nu ook met benzine geur in de auto, klinkt mij als labda sonde probleem, maar kan het zo zijn dat die labda het soms wel en soms niet stoort.

Ander verschijnsel: wanneer ik stationair gas geef en langzaam het gaspedaal indruk gebeurd er eerst niets en wanneer ik bij een bepaalt punt kom loopt het toerental in 5 seconden tijd op naar 3500 4000 toeren terwijl ik het gas pedaal niet verder indruk. Is dat normaal gedrag?
Ramon&Ramon
7th Gear member

Ramon&Ramon schreef:
hermanmiedema schreef:Zeer onregelmatig slaat de motor af wanneer je ontkoppeld en de toeren niet op 1000 blijven maar inzakken waarna de motor afslaat. Bij een grote beurt is het gasklephuis schoongemaakt waarna de problemen zich niet meer voordeden maar na 5000 km komt het weer terug. Nu is er een foutmelding uitgelezen van de Lambda maar tijdens het uitlezen gaf de auto en de lambda geen problemen en de Lambda functioneerde op dat moment ook goed. Garage wilde niet een goed werkend onderdeel vervangen. wat zou het kunnen zijn?
Over welke motor gaat het eigenlijk?Altijd handig om dat erbij te vermelden.
Weinig reactie op deze vraag merk ik.
hermanmiedema
Starter

Het gaat om een 5254 motronic 4.4

Het gassysteem is nu afgsloten.

Inmiddels is dus stationairregelaar schoongemaakt, gasklepstand sensor werkt goed, er zit een mechanische gasklep op, LMM werkt goed, bdp sensor is vervangen, verdelerkap vervangen, bobine vervangen, rotor vervangen, bougieskabels zijn vervangen.

Nog steeds incidenteel problemen, namelijk aflaan motor door toerental wisselingen.

Iemand die goede raad heeft?
hermanmiedema
Starter

Wanneer ik het gaspedaal langzaam indruk gebeurd er in eerste instantie niets waarna op een bepaald moment het toerental flink oploopt, wanneer ik dan het gaspedaal langzaam weer omhoog laat komen dat begint het onrustige verloop en het stotteren en slaan van het motorblok. Iemand een idee?

groet,
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”