Past cilinderkop B230K op 240 GL 2.3 U9 LPG?

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hfakker
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17.12.2010 - 16:04
Locatie: Rotterdam

Ivm een dolgedraaide bougie kan ik een cilinderkop overnemen.
Weet iemand of een B230K past op een 240 GL 2.3 benzine/LPG U9 uit 1990?
Ik moet er 2 uur voor rijden.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dat bougiegat is op een vrij simpele manier te repareren,daar ga je toch geen kop voor vervangen?
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

wat voor blok heb je zelf, want een 240 uit 1990 kan B230E, B230F of B230K (afgezien van de B200E, B200F en D24)hebben. Indien je dit niet weet stuur me je vin nummer en kan ik je precies zeggen wat voor blok je erin hebt.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
jos245
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31

Ik heb op het forum meermaals gelezen dat de koppen van de redblocks allemaal uitwisselbaar zijn behalve de B230KH (Heron) kop.

Ik heb zelf geen ervaring met het wisselen van cil. koppen maar ik neem aan dat de info klopt als het al meerdere malen is geschreven.
Gebruikersavatar
abbabak1
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
Locatie: bergneustadt

Inderdaad, kop eraf, helicoil erin, rijden maar, oja kop weer monteren...

Een U9 had toch altijd injectie ? dus F of E...
Betaalbare pakking nodig ?
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

abbabak1 schreef:Inderdaad, kop eraf, helicoil erin, rijden maar, oja kop weer monteren...

Een U9 had toch altijd injectie ? dus F of E...
Betaalbare pakking nodig ?

De kop hoeft er niet af hoor,het is een uurtje werk alles bij elkaar..
Gebruikersavatar
abbabak1
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
Locatie: bergneustadt

:o hoe houje dan het slijpsel weg ?
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Is speciaal gereedschap voor,er komt geen slijpsel in de motor.
Gebruikersavatar
abbabak1
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
Locatie: bergneustadt

Nou, ik wil het toch weten, heb ze vroeger wel in Japanners gebruikt maar nooit een cilinderkop. Ook bij de 2cv's hoor je eigenlijk goede resultaten.
.... hier is een plaatje en een -deel van de - uitleg, en toch wordt het me niet duidelijk.

Ik zou een doekje erin stoppen met vet aan de bovenzijde. Dan tappen met een dikke magneet in de buurt en vervolgens met een magneetarm de rest verwijderen. Dan met 12 bar op de cilinder hopen dat de rest eruit komt.

En toch zou ik niet gerust zijn...hoe heet zo'n ding ?

A proper thread repair should last as long as the life of the car. This type of repair can be used for almost any threaded fastener, by the way. And that includes cast-iron, steel and aluminum parts. Warning: Installing a Helicoil or other threaded insert looks simple -- but it's not. Any readers out there who wish to attempt it might want to practice a couple of times on scrap parts.

Start by threading the special Helicoil tap into the remaining threads in the head. This is to ensure the new threads are concentric and parallel with the originals. Continue threading the tap in to cut the new, oversize threads. To avoid getting aluminum chips in the cylinder when retapping the threads, you should coat the tap with grease. The chips will stick to the grease and come back out with the tap. Back out the chip-laden tap, and clean up any remaining chips.

Afbeelding

Sorry voor de grootte van het plaatje, ik kon hem niet resizen :S
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Met een goede stofzuiger en dunne slang kan je resterend slijpsel uit je cilinder zuigen.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Helaas bestaat er nog geen alluminium magneet! :)
Gebruikersavatar
abbabak1
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
Locatie: bergneustadt

Oja, zo'n slang heb ik, en oja :oops: natuurlijk alu :S...

Hou je vast: Men neme een ballon, of een extra sterke condoom en vul die met water, aan het uiteinde een plastik huls die je naar binnen steekt en de boel op zijn plek houdt. Binnenin de huls eerst 2 gaten met een stukje draad om de boel er later weer uit te trekken. Dan het draad tappen, er komt dan ook wat huls vrij.
Door daarna het water af te zuigen en huls/ballon eruit te trekkenheb je geen slijpsel.

Overigens nooit door mij getest...ik neem dan ook geen verantwoording :D
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”