Automaatbakprobleem; flushen of revisie?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 20:48
- Locatie: Nederland
Nou vandaag automaat olie gespoeld via automaat bak aan onderkant(dus niet via oliekoeler) oude olie leeg laten lopen (3.5L) daarna via peilstok weer 3.5L bijvullen en zo 3 keer.Olie was bijna rood ik had nog 1 keer wilde spoelen maar dealer zei dat 3 keer genoeg zou zijn.Alleen iets begrijp ik niet.Bij dealer heb ik 4 liter olie gekocht.Ze adviseren mij om voor spoelen goedkopere olie te kopen omdat origineel 20 euro per liter kost.Hun doen namelijk hetzelfde alleen ze hebben per 100L en meer.Dus bij AOC via computer Dexron 3 olie gekocht 8 euro per liter.Maar nadat we olie ververst hadden kwam ik thuis via instructie boekje tot conclusie dat je geen andere olie mag mengen voor AW5 bak dan Volvo voorgeschreven olie.Bij AW4 mag je wel Dexron 3 gebruiken..Wat nu..Ik zal morgen dealer bellen maar hebben jullie ervaring hiermee.
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Op deze manier werkt het dus niet,de koppelomvormer blijft vol olie staan die je niet kan verversen als je de bak aftapt.Mijn volvo s80 schreef:Nou vandaag automaat olie gespoeld via automaat bak aan onderkant(dus niet via oliekoeler) oude olie leeg laten lopen (3.5L) daarna via peilstok weer 3.5L bijvullen en zo 3 keer.Olie was bijna rood ik had nog 1 keer wilde spoelen maar dealer zei dat 3 keer genoeg zou zijn.Alleen iets begrijp ik niet.Bij dealer heb ik 4 liter olie gekocht.Ze adviseren mij om voor spoelen goedkopere olie te kopen omdat origineel 20 euro per liter kost.Hun doen namelijk hetzelfde alleen ze hebben per 100L en meer.Dus bij AOC via computer Dexron 3 olie gekocht 8 euro per liter.Maar nadat we olie ververst hadden kwam ik thuis via instructie boekje tot conclusie dat je geen andere olie mag mengen voor AW5 bak dan Volvo voorgeschreven olie.Bij AW4 mag je wel Dexron 3 gebruiken..Wat nu..Ik zal morgen dealer bellen maar hebben jullie ervaring hiermee.
Spoelen betekent,een leiding onderaan de bak loshalen,de motor laten lopen en dan een flinke hoeveelheid olie erdoor heen pompen,ongeveer 15 liter.
De leiding weer monteren ,aftappen en vullen met de juiste hoeveelheid olie.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 20.07.2009 - 10:35
- Locatie: Alphen aan den Rijn
inderdaad, zo moet het worden gedaan, deze AW bakken zijn nogal gevoelig w.b.t de ATF die wordt gebruikt.
Ik heb zelf ook nog 5L staan welke ik over had uit mn 4 bak, de verleiding was groot, maar toch heb ik de spoeling gedaan met de juiste ATF voor de 5 traps bak.
Ik heb zelf ook nog 5L staan welke ik over had uit mn 4 bak, de verleiding was groot, maar toch heb ik de spoeling gedaan met de juiste ATF voor de 5 traps bak.
345GL 1,7, 365, 240GLE, 740GL Aut, 760GLE TD ,740GL Aut, V40 1.8 Aut, S40 2.0, V70 2.4 Aut, 850 T5 Aut.
S80 Exclusive , mobility Bi-Fuel CNG Automaat MY 2004 Nautic Blue Pearl
740GL Wagon LPG B230K 1987 wit
V70 T5 Automaat MY 1998 zilver
WWW.TPRPOWERFLUSH.NL
S80 Exclusive , mobility Bi-Fuel CNG Automaat MY 2004 Nautic Blue Pearl
740GL Wagon LPG B230K 1987 wit
V70 T5 Automaat MY 1998 zilver
WWW.TPRPOWERFLUSH.NL
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 20:48
- Locatie: Nederland
Wat olie betreft het klopt deze dexron 3 van Agip kan gebruikt worden voor AW5 bak.Spoelen hebben we na aftappen weer 3.5 l bijgevuld via peilstok dan auto gestart en elke versnelling rond 1 minuut auto laten draaien.Dus olie zou toch beetje gemengd zijn.Aftappen via olie koeler deden we niet omdat we niet zeker wisten welke slang het was.Volgens mijn hadden we nog 10 liter nodig gezin dat eerste olie piek zwart was en na 12 liter lichtbruin/rood.Maar bak schakelt weer beter en soepeler dat merk ik gewoon bij stoplichten en bij snelheid tot 50km/h..Maar mijn vraag is als je doet zoals Ramon&Ramon het beschrijft zou dan bak niet leeg komen te staan gezien dat bijvullen via peilstok heel langzaam gaat of gebruiken jullie speciale persslang of zo...
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Verversen met goedkope olie???? Wat is dit nu voor een flut advies! De goedkopere (ongeschikte olie voor jouw bak!!!) mengt zich met de bestaan de olie. Door het carter te legen haal je slechts 3,5 liter gemengde olie eruit. Dat doe je dus ook als je hem uiteindelijk vult met de goede olie. Je krijgt de verkeerde er op deze manier dus niet meer uit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Filter is heel lastig te vervangen en ook niet echt nodig als je regelmatig ververst.
Bak komt niet droog te staan als je de motor afzet als de oliestroom stopt. Heb zelf eens een handleiding gemaakt voor het flushen van de bak. Zal hem hier nog eens posten. Let op: dit is voor een V70 classic benzine turbo. Het kan voor de V70N iets anders zijn, maar principieel gelijk:
Transmissievloeistof verversen
Aftappen
1. Verwijder de afschermplaat onder de motor en draai de aftapplug los.
2. Tap de transmissievloeistof af.
3. Zet de aftapplug met een nieuwe afdichtring vast met 40 Nm (4,0 kgf.m).
4. Verwijder de accu en de accuplank.
5. Ontkoppel de retourslang tussen de oliekoeler en de versnellingsbak aan de kant van de versnellingsbak.
6. Bevestig een transparante kunststofslang op de aansluiting van de retourslang.
7. Plaats een bakje onder de slang om de vloeistof op te vangen.
8. Plaats tijdelijk het accuplankje en de accu terug of sluit de accu aan met startkabels.
9. Trek de handrem aan en zet de keuzehendel in stand P.
10. Start de motor en laat deze stationair draaien. De olie wordt via de transparante slang in de opvangbak.
11. Zet de motor af wanneer er luchtbelletjes in de transparante slang verschijnen.
12. Voeg circa 2 liter ATF toe.
13. Start de motor en laat deze weer stationair draaien.
14. Zet de motor af wanneer er luchtbelletjes in de transparante slang verschijnen.
15. Voeg vervolgens opnieuw circa 2 liter vloeistof toe.
16. Start de motor opnieuw en laat deze stationair draaien.
17. Zet de motor af wanneer er luchtbelletjes in de transparante slang verschijnen.
18. Herhaal dit totdat de vloeistof welke wordt afgetapt rood wordt
19. Verwijder de accu en de accuplank. Ontkoppel de slang van de aansluiting.
20. Bevestig de retourslang opnieuw aan het deksel van de transmissie en plaats de accuplank en de accu terug.
21. Voeg nogmaals circa 2 liter vloeistof toe via de peilstokopening.
22. Trek de handrem aan. Start de motor en laat deze stationair draaien.
23. Zet de keuzehendel in alle achtereenvolgende standen en stop in elke stand 4-5 seconden.
24. Zet de keuzehendel in stand P en laat de motor stationair draaien.
25. Wacht 2 minuten en controleer vervolgens het vloeistofpeil.
26. Vul zo nodig bij. De transmissie heeft een inhoud van 7,6 ±0,25 liter (MAX, MIN). Zet de motor af en wis alle storingscodes
Als er geen brug voorhanden is hoeft stap 1 t/m 3 niet te worden uitgevoerd. De olie uit het carter wordt dan leeggepompt via de losgekoppelde retourslang (punt 5 ev).
Bak komt niet droog te staan als je de motor afzet als de oliestroom stopt. Heb zelf eens een handleiding gemaakt voor het flushen van de bak. Zal hem hier nog eens posten. Let op: dit is voor een V70 classic benzine turbo. Het kan voor de V70N iets anders zijn, maar principieel gelijk:
Transmissievloeistof verversen
Aftappen
1. Verwijder de afschermplaat onder de motor en draai de aftapplug los.
2. Tap de transmissievloeistof af.
3. Zet de aftapplug met een nieuwe afdichtring vast met 40 Nm (4,0 kgf.m).
4. Verwijder de accu en de accuplank.
5. Ontkoppel de retourslang tussen de oliekoeler en de versnellingsbak aan de kant van de versnellingsbak.
6. Bevestig een transparante kunststofslang op de aansluiting van de retourslang.
7. Plaats een bakje onder de slang om de vloeistof op te vangen.
8. Plaats tijdelijk het accuplankje en de accu terug of sluit de accu aan met startkabels.
9. Trek de handrem aan en zet de keuzehendel in stand P.
10. Start de motor en laat deze stationair draaien. De olie wordt via de transparante slang in de opvangbak.
11. Zet de motor af wanneer er luchtbelletjes in de transparante slang verschijnen.
12. Voeg circa 2 liter ATF toe.
13. Start de motor en laat deze weer stationair draaien.
14. Zet de motor af wanneer er luchtbelletjes in de transparante slang verschijnen.
15. Voeg vervolgens opnieuw circa 2 liter vloeistof toe.
16. Start de motor opnieuw en laat deze stationair draaien.
17. Zet de motor af wanneer er luchtbelletjes in de transparante slang verschijnen.
18. Herhaal dit totdat de vloeistof welke wordt afgetapt rood wordt
19. Verwijder de accu en de accuplank. Ontkoppel de slang van de aansluiting.
20. Bevestig de retourslang opnieuw aan het deksel van de transmissie en plaats de accuplank en de accu terug.
21. Voeg nogmaals circa 2 liter vloeistof toe via de peilstokopening.
22. Trek de handrem aan. Start de motor en laat deze stationair draaien.
23. Zet de keuzehendel in alle achtereenvolgende standen en stop in elke stand 4-5 seconden.
24. Zet de keuzehendel in stand P en laat de motor stationair draaien.
25. Wacht 2 minuten en controleer vervolgens het vloeistofpeil.
26. Vul zo nodig bij. De transmissie heeft een inhoud van 7,6 ±0,25 liter (MAX, MIN). Zet de motor af en wis alle storingscodes
Als er geen brug voorhanden is hoeft stap 1 t/m 3 niet te worden uitgevoerd. De olie uit het carter wordt dan leeggepompt via de losgekoppelde retourslang (punt 5 ev).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 20.07.2009 - 10:35
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Mooie handleiding, werkt perfect bij alle 850 en de 70 serie t/m m.j. 2000.
De ATF olie bij de S80 en bij de S60 en de V70 00> loopt net andersom.
Die ATF komt uit de koeler spuiten bij het aanzetten van de motor.
Bij de oudere modellen komt het uit de leiding, en is de slang makkelijk op de leiding te plaatsen.
Dat is niet meer het geval met de nieuwe modellen, de ATF stroom is net omgekeerd.
Een dealer maakt de slang op de bak los, dat is niet zo eenvoudig voor de thuismonteur, en je komt er moeilijk bij.
Geloof me, ik heb ze allemaal gedaan...
Als je de slang recht weet af te snijden kan je hem in het gat van de slangkoppeling drukken, dit werkt en geeft geen lekkage, je moet hem wel continue aangedrukt houden.
Ik heb 2 S80's 1 S60 en 1 V70 gedaan op die manier.
Ja, een 850/X70 werkt makkelijker, dat is waar, maar dit gaat ook vrij goed.
De 850 heeft ook nadelen, zeker bij de turbo modellen, daar is het nogal krap werken en moet je nog eea uitbouwen, dat hoeft bij de nieuwere modellen weer niet.
Vergeet niet een paar nieuwe o ringen en die snaplock te bestellen voordat je begint, ik heb meegemaakt dat die niet zo blij zijn met hergebruik.
Voor die paar euro kan je je zelf veel ellende besparen, dat geldt ook voor regelmatig spoelen.
De ATF olie bij de S80 en bij de S60 en de V70 00> loopt net andersom.
Die ATF komt uit de koeler spuiten bij het aanzetten van de motor.
Bij de oudere modellen komt het uit de leiding, en is de slang makkelijk op de leiding te plaatsen.
Dat is niet meer het geval met de nieuwe modellen, de ATF stroom is net omgekeerd.
Een dealer maakt de slang op de bak los, dat is niet zo eenvoudig voor de thuismonteur, en je komt er moeilijk bij.
Geloof me, ik heb ze allemaal gedaan...
Als je de slang recht weet af te snijden kan je hem in het gat van de slangkoppeling drukken, dit werkt en geeft geen lekkage, je moet hem wel continue aangedrukt houden.
Ik heb 2 S80's 1 S60 en 1 V70 gedaan op die manier.
Ja, een 850/X70 werkt makkelijker, dat is waar, maar dit gaat ook vrij goed.
De 850 heeft ook nadelen, zeker bij de turbo modellen, daar is het nogal krap werken en moet je nog eea uitbouwen, dat hoeft bij de nieuwere modellen weer niet.
Vergeet niet een paar nieuwe o ringen en die snaplock te bestellen voordat je begint, ik heb meegemaakt dat die niet zo blij zijn met hergebruik.
Voor die paar euro kan je je zelf veel ellende besparen, dat geldt ook voor regelmatig spoelen.
345GL 1,7, 365, 240GLE, 740GL Aut, 760GLE TD ,740GL Aut, V40 1.8 Aut, S40 2.0, V70 2.4 Aut, 850 T5 Aut.
S80 Exclusive , mobility Bi-Fuel CNG Automaat MY 2004 Nautic Blue Pearl
740GL Wagon LPG B230K 1987 wit
V70 T5 Automaat MY 1998 zilver
WWW.TPRPOWERFLUSH.NL
S80 Exclusive , mobility Bi-Fuel CNG Automaat MY 2004 Nautic Blue Pearl
740GL Wagon LPG B230K 1987 wit
V70 T5 Automaat MY 1998 zilver
WWW.TPRPOWERFLUSH.NL
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 20:48
- Locatie: Nederland
Volgens dealer heb ik geen filter.Dit heb ik ook gelijk nagevraagd.Alleen oudere modellen hebben filter volgens dealer.Hoe dan ook olie was vanmorgen mooi roze daar ben ik blij om..Het was vel 2.5 uur werk maar deze forum is echt top...Bedankt allemaal....
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ben benieuwd welke dealer dat is,die zegt dat er geen filter inzit!
Flushen van een V70 automaat bij de Volvo dealer kost ongeveer zo'n EUR160,-. Dit is inclusief alle benodigde olie. Ondertussen kun je in je nette kloffie, onder het genot van een bakkie koffie, een krantje lezen. Je kunt natuurlijk ook lopen kwijlen in de showroom...ofzo.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 20:48
- Locatie: Nederland
Edraket het was echt zo.Ze gebruiken goedkope olie en pas aan het einde vullen ze met Volvo olie.Dat werdt mij verteld.Laten doen bij hun was ik rond 350 euro kwijt en gezien dat ik auto over 6 maanden kwijt wil vind ik zo ook goed.310000 op teller nu dus het is tijd voor andere.Ik heb ook gevraagd voor filter eerst werd er gezegd dat vervangen bijna nooit nodig is en na zoeken in computer had ik geen filter.Mijn S80 is van 2000 maar model 2001 dus mischien is dat het verschil.Ik weet het niet.
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Knappe jongen die na een flushbeurt het filter van de autom. bak kan vervangen. :roll:
Zit er wel, maar inwendig. Dus alleen als de bak opensgesloopt wordt, en niet van buitenaf toegankelijk.
Zit er wel, maar inwendig. Dus alleen als de bak opensgesloopt wordt, en niet van buitenaf toegankelijk.
S80 2,5T AUT5 2004
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
syswichers schreef:Flushen van een V70 automaat bij de Volvo dealer kost ongeveer zo'n EUR160,-. Dit is inclusief alle benodigde olie. Ondertussen kun je in je nette kloffie, onder het genot van een bakkie koffie, een krantje lezen. Je kunt natuurlijk ook lopen kwijlen in de showroom...ofzo.
160 euro lijkt me stug,dat gaat er alleen aan olie al in.
Mijn achterbuur was bijna 400 kwijt bij een Volvo dealer...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 20.07.2009 - 10:35
- Locatie: Alphen aan den Rijn
18,50 excl BTW per lliter, reken op 12-15 liter.
Dan nog de o-ringen, de borging van de leidingen, de uren en de de BTW.
Zeg mij welke dealer dat doet voor 150,-, dan heeft ie een file van 1okm voor zijn deur staan.
Ook ik wil daar heen voor een flush....
...
Dan nog de o-ringen, de borging van de leidingen, de uren en de de BTW.
Zeg mij welke dealer dat doet voor 150,-, dan heeft ie een file van 1okm voor zijn deur staan.
Ook ik wil daar heen voor een flush....
...
345GL 1,7, 365, 240GLE, 740GL Aut, 760GLE TD ,740GL Aut, V40 1.8 Aut, S40 2.0, V70 2.4 Aut, 850 T5 Aut.
S80 Exclusive , mobility Bi-Fuel CNG Automaat MY 2004 Nautic Blue Pearl
740GL Wagon LPG B230K 1987 wit
V70 T5 Automaat MY 1998 zilver
WWW.TPRPOWERFLUSH.NL
S80 Exclusive , mobility Bi-Fuel CNG Automaat MY 2004 Nautic Blue Pearl
740GL Wagon LPG B230K 1987 wit
V70 T5 Automaat MY 1998 zilver
WWW.TPRPOWERFLUSH.NL
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Bij de classics moet je de slang aan de bakzijde loskoppelen, dus als de olie uit de koeler komt is dat toch goed, via de afgekoppelde slang en een verlenging daarvan in een teiltje. Of lees ik jouw berichtje niet goed??Racingbrick schreef:Mooie handleiding, werkt perfect bij alle 850 en de 70 serie t/m m.j. 2000.
De ATF olie bij de S80 en bij de S60 en de V70 00> loopt net andersom.
Die ATF komt uit de koeler spuiten bij het aanzetten van de motor.
Bij de oudere modellen komt het uit de leiding, en is de slang makkelijk op de leiding te plaatsen.
Dat is niet meer het geval met de nieuwe modellen, de ATF stroom is net omgekeerd.
Een dealer maakt de slang op de bak los, dat is niet zo eenvoudig voor de thuismonteur, en je komt er moeilijk bij.
Geloof me, ik heb ze allemaal gedaan...
Als je de slang recht weet af te snijden kan je hem in het gat van de slangkoppeling drukken, dit werkt en geeft geen lekkage, je moet hem wel continue aangedrukt houden.
Ik heb 2 S80's 1 S60 en 1 V70 gedaan op die manier.
Ja, een 850/X70 werkt makkelijker, dat is waar, maar dit gaat ook vrij goed.
De 850 heeft ook nadelen, zeker bij de turbo modellen, daar is het nogal krap werken en moet je nog eea uitbouwen, dat hoeft bij de nieuwere modellen weer niet.
Vergeet niet een paar nieuwe o ringen en die snaplock te bestellen voordat je begint, ik heb meegemaakt dat die niet zo blij zijn met hergebruik.
Voor die paar euro kan je je zelf veel ellende besparen, dat geldt ook voor regelmatig spoelen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dan zou ik maar eens gaan kijken voor een andere garage, dit is niet goed!Mijn volvo s80 schreef:Edraket het was echt zo.Ze gebruiken goedkope olie en pas aan het einde vullen ze met Volvo olie.Dat werdt mij verteld.Laten doen bij hun was ik rond 350 euro kwijt en gezien dat ik auto over 6 maanden kwijt wil vind ik zo ook goed.310000 op teller nu dus het is tijd voor andere.Ik heb ook gevraagd voor filter eerst werd er gezegd dat vervangen bijna nooit nodig is en na zoeken in computer had ik geen filter.Mijn S80 is van 2000 maar model 2001 dus mischien is dat het verschil.Ik weet het niet.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 20.07.2009 - 10:35
- Locatie: Alphen aan den Rijn
deze AW bakken zijn gevoelig voor de ATF die er in gaat, 1 beker foute ATF en de bak gaat problemen geven.
Ik zou dat risico nooit nemen zelf.
Ik zou dat risico nooit nemen zelf.
345GL 1,7, 365, 240GLE, 740GL Aut, 760GLE TD ,740GL Aut, V40 1.8 Aut, S40 2.0, V70 2.4 Aut, 850 T5 Aut.
S80 Exclusive , mobility Bi-Fuel CNG Automaat MY 2004 Nautic Blue Pearl
740GL Wagon LPG B230K 1987 wit
V70 T5 Automaat MY 1998 zilver
WWW.TPRPOWERFLUSH.NL
S80 Exclusive , mobility Bi-Fuel CNG Automaat MY 2004 Nautic Blue Pearl
740GL Wagon LPG B230K 1987 wit
V70 T5 Automaat MY 1998 zilver
WWW.TPRPOWERFLUSH.NL
Dezelfde die adviseerde om voor het spoelen goedkopere olie te kopen omdat origineel 20 euro per liter kost.....?Ramon&Ramon schreef:Ben benieuwd welke dealer dat is, die zegt dat er geen filter inzit!

- MartijnEV
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
- Contacteer:
Ja flushen is zeker een goed plan, maar reken op (heel wat) meer dan 160 euri. Die olie is duur.
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012