Hartog adviseerde me daarom om ook niet hoger dan 20-25pk te gaan. Dit valt binnen de safe zone waarin de motor echt nauwelijks onderhevig is aan extra slijtage. Volgens Hartog kan de 1.6 prima met dit extra vermogen overweg (en dit is niet de eerste Volvo die hij doet..) Als je bijv. richting de 35pk zou gaan zou dat idd een zwaardere belasting op oa. de turbo geven. Het kan dus wel, maar Hartog adviseerd het absoluut niet.
En al uit het mailcontact merk je gewoon dat hij weet waarover hij praat (en dat werd alleen maar bevestigd toen wij daar waren) ik vertrouw hem hierin dus wel op zijn woord

Maar je hebt het ook nog voor een deel altijd zelf in de hand, goed warmrijden, af laten koelen en op tijd olie verwisselen is dus wel erg belangrijk..
@ Edgar, ik ga hier zeker van genieten! Dode punt is idd weg, gewoon lekker koppel beschikbaar over het hele toerengebied, inhaalacties op de snelweg gaan ook zoveel sneller zonder te hoeven terugschakelen, echt een hele verbetering!
En op de vraag waarom dan geen 2.0D, waarom zouden we een perfecte auto wegdoen, als we voor een in verhouding klein bedrag minimaal dezelfde waardes met deze auto kunnen behalen..?
Weet je, uiteindelijk blijft het maar gewoon een gebruikersobject (die uiteraard wel met de nodige zorg behandeld wordt :p) als het kapot gaat, gaat het kapot, tot die tijd lekker genieten!