De eerste vriesnachten zijn weer geweest dus dacht ik "even standkachel programmeren"
's Morgens bleek hij niet te zijn aangeslagen. Ook direct starten over de boordcomputer gaat niet. Na het aanzetten gaat hij direct weer terug naar "uit" zonder verdere (fout) meldingen.
Het is een "Deutsche" D5 MY2004 (dus standaard met standkachel functie)
Heb de VADIS tekening eens bekeken maar heb geen idee waar te zoeken. Ik ben een beetje huiverig naar een (nederlandse) dealer te gaan omdat deze minder ervaring hebben met standkachel functies.
Weet iemand iets over deze fout?
PS1: hij slaat ook niet aan als bijverwarming <5 Celcius.
PS2: Blijkbaar is het geen Webasto maar een Ardic fabrikaat.
Standkachel kapot
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 27.10.2009 - 17:30
Je kan proberen om hem uit te lezen bij de stealer.
Ik ga eigenlijk voor of
- Ventilatortje kapot gelopen
- Gloeibougie kapot
Voor plaatjes:
http://www.motor-talk.de/forum/probleme ... st17519415
Dat zijn de meestvoorkomende problemen. Gebruik ook de zoekfunctie eens?
Ik ga eigenlijk voor of
- Ventilatortje kapot gelopen
- Gloeibougie kapot
Voor plaatjes:
http://www.motor-talk.de/forum/probleme ... st17519415
Dat zijn de meestvoorkomende problemen. Gebruik ook de zoekfunctie eens?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zo'n ding moet (net als een cv ketel) af en toe gereinigd worden
Volvo for life
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Bij mij deed ie het vanmorgen ook niet.
Diesel stond op reserve
Kreeg daar een melding van.
Maar inderdaad (na veel lezen op het forum) denk ik ook dat er wat kapot is bij jou. Ik zou toch naar de dealer gaan :?
Diesel stond op reserve
Kreeg daar een melding van.
Maar inderdaad (na veel lezen op het forum) denk ik ook dat er wat kapot is bij jou. Ik zou toch naar de dealer gaan :?
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
En er zijn echt dealers die er verstand van hebben:)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21230
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb vroegah blokverwarming gehad op vrachtwagens, wel zo prettig als je ligt te slapen, maar zoals bs al zegt is onderhoud alles bepalend.
Tegenwoordig wordt blokverwarming in vrachtwagens alleen nog gebruikt in landen waar het nodig is om het blok te verwarmen bijv Scandinavie, anders gebruikt men liever interieurverwarming vanwege de storingsgevoeligheid van blokverwarming.
Tegenwoordig wordt blokverwarming in vrachtwagens alleen nog gebruikt in landen waar het nodig is om het blok te verwarmen bijv Scandinavie, anders gebruikt men liever interieurverwarming vanwege de storingsgevoeligheid van blokverwarming.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8528
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik heb verleden week een standkachel laten inbouwen, is een Belgische V70, dus er was niks voorgeinstalleerd, heb dus de volle pot betaald, maar werkt wel perfect.
De dealer vertelde me wel dat ik de standkachel tijdens de zomermaanden ook eens af en toe moet starten om problemen te vermijden.
De dealer vertelde me wel dat ik de standkachel tijdens de zomermaanden ook eens af en toe moet starten om problemen te vermijden.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- jvacker1975
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 08.10.2010 - 17:19
ik heb ook een duitse v70 en wel een 2.5T, zit daar ook een standkachel in?
Hoe kun je dat zien, waar zit de kachel?
Hoe kun je dat zien, waar zit de kachel?
Volvo XC90 2.5T en Toyota Supra twin turbo.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Standkachel zit aan de bestuurderszijde tegen subframe aan en dan aan de voorzijde van de motorruimte. Beste kan je de kachel van onderderen bekijken. Is het trouwens geen oververhittingselementje wat kapot is
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- wim998nl
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 24.11.2008 - 21:02
- Locatie: Purmerend
Mijn standkachel werkte ook niet meer na de zomer, waterpompje zat vast, door de stand "rest verwarming" in te schakelen en daarna een klein tikje op het pompje te geven ging deze weer draaien.
Alleen moest ik daarna naar de dealer om hem weer te resetten.
Hopen dat het bij jou ook zo makkelijk gaat.
Alleen moest ik daarna naar de dealer om hem weer te resetten.
Hopen dat het bij jou ook zo makkelijk gaat.
v70 ---november 2002 automaat 310000km
mvg Wim Butter
mvg Wim Butter
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26.08.2005 - 11:15
- Locatie: Geleen
Mijn standkachel van een Volvo V70 2.5D (2001) is kapot. De 2.5D is het Audi-blok dat is gebruikt voor de D5 van Volvo zelf. Hoewel VADIS wat anders zegt zijn er blijkbaar geen vervangende onderdelen meer te koop, behalve een complete kachel. Wie weet raad? Alvast bedankt voor jullie hulp.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Misschien een long shot, maar eens een paar Volvo-sloperijen opbellen? Met een beetje geluk haal je ergens een complete voor een paar tientjes onder vandaan, heb je heel veel reserve-onderdelen 

Volvo S60 D5 Edition MY2004
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 27.10.2009 - 17:30
Welk model kachel hebben we het over? Er zijn al heel wat onderdelen bekend hoor.... Ik gok dat je de ebespacher hebt. Begin eens met het testen van het waterpompje (opel Vectra B), branstofpompje (kloppompje 12V en ventilator (in elkaar schroeven met loctite). Daarna uitlezen en proberen. Succes!plemmen schreef:Mijn standkachel van een Volvo V70 2.5D (2001) is kapot. De 2.5D is het Audi-blok dat is gebruikt voor de D5 van Volvo zelf. Hoewel VADIS wat anders zegt zijn er blijkbaar geen vervangende onderdelen meer te koop, behalve een complete kachel. Wie weet raad? Alvast bedankt voor jullie hulp.