FWD rules945i schreef:Tegenwoordig een XC90 D3 ook al in FWD? tss...
XC 90 grip bij gladheid en sneeuw
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Volvo for life
-
ingka
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 24.08.2008 - 22:10
- Locatie: Loshult - Killeberg
gisteravond mezelf dus lekker in een dichtgesneeuwde greppeltje gezet på landet. Moest op een 1 baans landweg keren en met 1 meter sneeuw zijn de greppeltjes niet echt overzichtelijk. gelukkig was de hoop aardig verijsd en zakte ik niet te ver weg met de achterwielen. Eerst lukte het niet, maar toen ff rust .. DTSC uitgezet, gas .. sturen ... en hopla uit de troep ...
love it ...
love it ...
Groeten,
Erik
__________________________________________________________
Volvo XC70 D4 FWD Geartronic Summum (2016)
Volvo V60 D4 Geartronic Momentum (2017)
Volvo V60 D4 Momentum (2015)
Volvo V50 1.6d drivE Business Pro Edition (2011)
Volvo XC70 2.5T AWD Momentum (2005) - automaat
Volvo 244 GL automaat 1976
Erik
__________________________________________________________
Volvo XC70 D4 FWD Geartronic Summum (2016)
Volvo V60 D4 Geartronic Momentum (2017)
Volvo V60 D4 Momentum (2015)
Volvo V50 1.6d drivE Business Pro Edition (2011)
Volvo XC70 2.5T AWD Momentum (2005) - automaat
Volvo 244 GL automaat 1976
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zo is het!
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het grappige is dat je de grenzen doorgaans pas ontdekt als er helemaal niemand in de wijde omtrek te vinden is die je er even uittrekt
Volvo for life
-
945i
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Niet overdrijven boys, een Suzuki Jimmy doet het altijd beter 
En een XC90 met FWD.. Ik zou het leuk vinden eens mensen te spreken die zoiets kopen.
En een XC90 met FWD.. Ik zou het leuk vinden eens mensen te spreken die zoiets kopen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik gok erop dat > 65% van de vanaf my 2010 verkochte XC60's een FWD is
Volvo for life
-
945i
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Tja, zoiets had ik wel verwacht. Maar de 90! :shock:
Er is echt helemaal niets meer heilig he....
Iemand die een XC90 kan kopen kijkt niet naar de MRB, het zijn de neppers die er nu misschien net eentje kunnen leasen/kopen.
Ik zie ze al staan op de berg in kitzbuhel
Er is echt helemaal niets meer heilig he....
Iemand die een XC90 kan kopen kijkt niet naar de MRB, het zijn de neppers die er nu misschien net eentje kunnen leasen/kopen.
Ik zie ze al staan op de berg in kitzbuhel
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- bjacobs
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 08.08.2010 - 21:32
- Locatie: Melick
Dat de achterwielen niet van een XC90 draaien kan liggen aan het feit dat na verloop van tijd de tandwielen van de overbrenging in de tussenbak afgesleten zijn en de cardanas niet meer aandrijft. Komt volgens de dealer vaker voor bij XC90. De cardanas kan in dit geval gewoon met de hand rondgedraaid worden. Makkelijk te controleren dus. Heb hetzelfde euvel bij mijn XC70 2.5 T MY 2005 (195.000km)
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Lijkt me een raar verhaal.....kan liggen aan het feit dat na verloop van tijd de tandwielen van de overbrenging in de tussenbak afgesleten zijn en de cardanas niet meer aandrijft
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21402
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
En als hij goed vast staat heb je doorgaans ander materiaal nodig dan een gewone auto.bart simpson schreef:het grappige is dat je de grenzen doorgaans pas ontdekt als er helemaal niemand in de wijde omtrek te vinden is die je er even uittrekt
Ik las laatst een stuk in een autoblad dat er in vergelijk met andere landen weing 4x4 aandrijving in scandinavie werden verkocht, terwijl je zou verwachten dat het precies andersom is.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- abbabak1
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
- Locatie: bergneustadt
Ik had 4seizoen banden(M+S) met nog 2 mm profiel, in sommige omstandigheden zoals platgereden sneeuw had ik 10 meter nodig om stil te staan...de nieuwe winterbanden doen het met 3.rickserik schreef: en had geen probleem . ondanks mijn zomerbanden vooraan hersleten zijn.
Mijn xc zonder dstc gisteravond bij -10 lekker kunnen testen, alles aangevroren en zout werkt dan niet meer. Met de handrem de bocht in en spinnend er weer uit.
Het vooruit werkt werkelijk perfect, het probleem is de bochten en het remmen. Gelukkig zijn de sneeuwwanden hier zo hoog dat een schuiver de bocht uit geen vangrailkontakt meer geeft ;D
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
-
vmcc
- 2nd Gear member
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 02.09.2007 - 20:40
Nou we zijn er uit!!
ik begrijp nu de reactie van Bart Simpson en heb goed naar de reactie van bjacobs gekeken.
De as draait idd gewoon door, dus de tandwielen zijn versleten en waarschijnlijk ook de as.
tandwielen gaan 480 incl btw kosten en de as 1300 incl btw. Met een beetje geluk zijn het alleen de tandwielen maar ik ga maar van het ergste uit!
Ik heb de XC nu 2 en half jaar en vandaar mijn teleurstelling in de auto.
Heb dus jaren met een voorwieldrive gereden ipv een fourwheeldrive..hahaha. Best lachwekkend, dure grote auto onder je kont die jaren maar voor de helft presteert.
Die E1800 is het wel waard om deze ervaring toch maar eens te beleven dus laat ik het maar maken. Ik zie geen andere, lees goedkopere, oplossing.
Dus er komt geen echte LandRover.
Allemaal bedankt voor de reacties want die hebben me wel op het juiste spoor gezet.
En ixzee..waarom jij die knop niet hebt weet ik ook niet....maar zo zie je maar een Volvo blijft verrassen.
Groet,
Patrick
ik begrijp nu de reactie van Bart Simpson en heb goed naar de reactie van bjacobs gekeken.
De as draait idd gewoon door, dus de tandwielen zijn versleten en waarschijnlijk ook de as.
tandwielen gaan 480 incl btw kosten en de as 1300 incl btw. Met een beetje geluk zijn het alleen de tandwielen maar ik ga maar van het ergste uit!
Ik heb de XC nu 2 en half jaar en vandaar mijn teleurstelling in de auto.
Heb dus jaren met een voorwieldrive gereden ipv een fourwheeldrive..hahaha. Best lachwekkend, dure grote auto onder je kont die jaren maar voor de helft presteert.
Die E1800 is het wel waard om deze ervaring toch maar eens te beleven dus laat ik het maar maken. Ik zie geen andere, lees goedkopere, oplossing.
Dus er komt geen echte LandRover.
Allemaal bedankt voor de reacties want die hebben me wel op het juiste spoor gezet.
En ixzee..waarom jij die knop niet hebt weet ik ook niet....maar zo zie je maar een Volvo blijft verrassen.
Groet,
Patrick
Met groet,
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
-
ixzee
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21.12.2010 - 18:30
...mmmmmm, heb ik weer. Balen..........
Hoe kom ik er eigenlijk achter of ik wel 4 wiel aandrijving heb? Heb mijn kar gekocht met 140k op de teller maar heb geen idee of ze alle vier wel draaien. Onderhoud laat ik doen bij de lokale garage btw.
Hoe kom ik er eigenlijk achter of ik wel 4 wiel aandrijving heb? Heb mijn kar gekocht met 140k op de teller maar heb geen idee of ze alle vier wel draaien. Onderhoud laat ik doen bij de lokale garage btw.
-
vmcc
- 2nd Gear member
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 02.09.2007 - 20:40
ixzee..
Doen wat jacobs schrijft..
de auto even op de brug en je aandrijfstang proberen te draaien. is die lange stang van voor naar achteren.
maar waarom zou jij geen 4X4 hebben..je mist alleen een knopje.
misschien dat er nog forumleden komen met goed advies.
Doen wat jacobs schrijft..
de auto even op de brug en je aandrijfstang proberen te draaien. is die lange stang van voor naar achteren.
maar waarom zou jij geen 4X4 hebben..je mist alleen een knopje.
misschien dat er nog forumleden komen met goed advies.
Met groet,
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
-
pimsam
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Als ik een dergelijke reparatie aan mijn AWD krijg laat ik het niet repareren. Je zegt het zelf al, je hebt het de afgelopen jaren niet eens in de gaten gehad. AWD is leuk hoor maar daar heb ik mijn XC90 niet voor gekocht . Als ik een mooie FWD kon kopen deed ik het net zo lief. Als je echt het terrein in wilt zijn de mogelijkheden beperkt en ik vind het bovendien zonde om zo met mijn mooie lak langs takken en stenen te crossen. Als ik dat wil koop ik wel een oude Laro.
Ik heb de XC90 vanwege zijn superieure veiligheid i.c.m. veel ruimte en een beschaafd uiterlijk voor een SUV. Op mijn V70 heb ik winterbanden en je komt iets moeilijk van zijn plek maar het rijdt gewoon prima. Eigenlijk is AWD onveiliger met sneeuw en eis omdat je pas in de gaten hebt dat het glad als je moet remmen....en is het te laat.
Ik heb de XC90 vanwege zijn superieure veiligheid i.c.m. veel ruimte en een beschaafd uiterlijk voor een SUV. Op mijn V70 heb ik winterbanden en je komt iets moeilijk van zijn plek maar het rijdt gewoon prima. Eigenlijk is AWD onveiliger met sneeuw en eis omdat je pas in de gaten hebt dat het glad als je moet remmen....en is het te laat.















