sind vandaag lijkt het of er iemand met de dimmer zit te spelen dashbordverlichting gaat van zwak naar sterk , radio valt spontaan uit en weer spontaan aan , lampen zelf zie je ook van sterk naar wat zwakker gaan , wie weet wat er aan de hand is .
volvo 440 HT
spook auto
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21385
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dat klinkt als enkele rotte draadverbindingen.
Begin eens met de aardverbindingen (massadraden) te controleren of ze wel vast zitten. Daarna zou je eens spanning kunnen meten op de zekeringen van de verlichting en radio.
Begin eens met de aardverbindingen (massadraden) te controleren of ze wel vast zitten. Daarna zou je eens spanning kunnen meten op de zekeringen van de verlichting en radio.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
aardverbindingen checken naar chassis, vooral onder dashboard even kijken.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
En mocht dat allemaal niet lukken dan zul je echt een exorcist in moeten huren... 

Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
- duracell-konijntje
- 2nd Gear member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26
mijn auto had last van hetzelfde fenomeen..en daar was inderdaad dit het probleem..kip88 schreef:Misschien spanningsregelaar dynamo stuk. Hoeveel volt meet je met draaiende motor en met de motor uit?
I want MY!! shiny volvo..
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 04.11.2010 - 20:25
- Locatie: valkenswaard
even wat gecheckt in ieder geval moet er op de koplamp een nw stekkertje de verbinding daarvan is weggesmolten , maandag wordt de dynamo doorgemeten . accu is het probleem niet dat is een bijna nwe , bedankt voor de tips
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
chrisje schreef:dynamo kan je ook zelf ff testen, gewoon ff de + pool los halen, als ie blijft lopen dan is de dymano nog in orde. slaat ie af dynamo kaduuk.
Jij gelooft ook nog in Sinterklaas zeker?
Wel is gehoord van een opgeblazen diode in de dynamo,het is een wisselstroom dynamo,die moet spanning hebben om spanning te kunnen geven,op jou manier is de kans groot dat je de regeleenheid ook op blaast.
Die truuk ging vroeger op bij een gelijkstroomdynamootje,maar dat was in de jaren 60.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Idd, nooit oftenimmer je accu loskoppelen terwijl de motor loopt. Dikke kans op mooie rookpluimjes en een lekker BBQ geurtje vanonder de kap!
En als je de accu loskoppeld, uiteraard met de motor uit haal dan de min pool los. Dat is veiliger omdat je zo veel minder kans op vonken en kortsluiting hebt. Je wilt niet dat de sleutel waarmee je de plus losdraait per ongeluk de carrosserie raakt als de min er nog opzit.
En als je de accu loskoppeld, uiteraard met de motor uit haal dan de min pool los. Dat is veiliger omdat je zo veel minder kans op vonken en kortsluiting hebt. Je wilt niet dat de sleutel waarmee je de plus losdraait per ongeluk de carrosserie raakt als de min er nog opzit.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 04.11.2010 - 20:25
- Locatie: valkenswaard
vandaag nw stekker op de koplamp gesoldeerd , accu doorgemeten 14,3 dynamo doorgemeten plus alle massa kabels ook 14,3 nu gewoon ff afwachten of ie nog spookt al met al 45 min garage gestaan kosten nada niks , service he
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar Chrisje mag best in Sinterklaas geloven, en zijn verhaal klopt in het geheel, we praten hier over dynamo`s, gelijk of wisselstroom, en over het algemeen zijn ze allemaal wisselstroom-leveranciers tot op vandaag toe..de vroegere dynamo`s waren allemaal doorverbonden naar de gelijkrichter, en die zat altijd op een andere plek gemonteerd, bij de huidige dynamo`s zit de gelijkrichter al direct op de achterkant gemonteerd ( Diode`s etc. ).Ramon&Ramon schreef:chrisje schreef:dynamo kan je ook zelf ff testen, gewoon ff de + pool los halen, als ie blijft lopen dan is de dymano nog in orde. slaat ie af dynamo kaduuk.
Jij gelooft ook nog in Sinterklaas zeker?
Wel is gehoord van een opgeblazen diode in de dynamo,het is een wisselstroom dynamo,die moet spanning hebben om spanning te kunnen geven,op jou manier is de kans groot dat je de regeleenheid ook op blaast.
Die truuk ging vroeger op bij een gelijkstroomdynamootje,maar dat was in de jaren 60.
Alleen de boordcomputers en sensoren die de boel zogenaamd regelen, kunnen weleens de geest geven ivm overspanning/capaciteit, want de accu fungeert ook als een stabilisator voor deze gevoelige apparatuur.
Dus de test wat Chrisje voorstelt is best begrijpelijk, en werkt in principe ook, buiten deze apparatuur om, en ook ik zou het er op gokken als ik niet zou kunnen meten met een multimeter.
Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Daar is echt over nagedacht, tegen het advies van een ervaren monteur ingaan. Ook in alle Volvo manuals wordt expliciet gewaarschuwd om nooit de accu lostekoppelen met draaiende motor. Gokken moet je in 't casino doen, niet met gevoelige electronica. Hieronder staat de waarschuwing uit het brandstofmanual, zo'n beetje elk manual opent daarmee.Alleen de boordcomputers en sensoren die de boel zogenaamd regelen, kunnen weleens de geest geven ivm overspanning/capaciteit, want de accu fungeert ook als een stabilisator voor deze gevoelige apparatuur.
Dus de test wat Chrisje voorstelt is best begrijpelijk, en werkt in principe ook, buiten deze apparatuur om, en ook ik zou het er op gokken als ik niet zou kunnen meten met een multimeter.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Als je citeer, doe dan het hele antwoord wat ik plaatst en niet alleen wat je lezen wilt, ik geef duidelijk aan dat ik dat zou uitproberen/gokken als ik geen app bij de hand zou hebben.Iroll schreef:Daar is echt over nagedacht, tegen het advies van een ervaren monteur ingaan. Ook in alle Volvo manuals wordt expliciet gewaarschuwd om nooit de accu lostekoppelen met draaiende motor. Gokken moet je in 't casino doen, niet met gevoelige electronica. Hieronder staat de waarschuwing uit het brandstofmanual, zo'n beetje elk manual opent daarmee.Alleen de boordcomputers en sensoren die de boel zogenaamd regelen, kunnen weleens de geest geven ivm overspanning/capaciteit, want de accu fungeert ook als een stabilisator voor deze gevoelige apparatuur.
Dus de test wat Chrisje voorstelt is best begrijpelijk, en werkt in principe ook, buiten deze apparatuur om, en ook ik zou het er op gokken als ik niet zou kunnen meten met een multimeter.
Als er daadwerkelijk een ervaren monteur op deze fora zou zijn, had ik ook wel een tip verkregen op m`n vraag van de homokineet die ik ooit geplaatst heb.
Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Schilder schreef:Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar Chrisje mag best in Sinterklaas geloven, en zijn verhaal klopt in het geheel, we praten hier over dynamo`s, gelijk of wisselstroom, en over het algemeen zijn ze allemaal wisselstroom-leveranciers tot op vandaag toe..de vroegere dynamo`s waren allemaal doorverbonden naar de gelijkrichter, en die zat altijd op een andere plek gemonteerd, bij de huidige dynamo`s zit de gelijkrichter al direct op de achterkant gemonteerd ( Diode`s etc. ).Ramon&Ramon schreef:chrisje schreef:dynamo kan je ook zelf ff testen, gewoon ff de + pool los halen, als ie blijft lopen dan is de dymano nog in orde. slaat ie af dynamo kaduuk.
Jij gelooft ook nog in Sinterklaas zeker?
Wel is gehoord van een opgeblazen diode in de dynamo,het is een wisselstroom dynamo,die moet spanning hebben om spanning te kunnen geven,op jou manier is de kans groot dat je de regeleenheid ook op blaast.
Die truuk ging vroeger op bij een gelijkstroomdynamootje,maar dat was in de jaren 60.
Alleen de boordcomputers en sensoren die de boel zogenaamd regelen, kunnen weleens de geest geven ivm overspanning/capaciteit, want de accu fungeert ook als een stabilisator voor deze gevoelige apparatuur.
Dus de test wat Chrisje voorstelt is best begrijpelijk, en werkt in principe ook, buiten deze apparatuur om, en ook ik zou het er op gokken als ik niet zou kunnen meten met een multimeter.
Volgens mij ben je zelf ook zo slim om het homokineetprobleem op te lossen ,gezien je antwoord op het dynamo verhaal!
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Daar zal het wel moet op uitkomen, maar gelukkig dat het niet mijn werk elke dag is, ik ben blij dat je het mee eens ben met het dynamo verhaal.


Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Dat is ook precies wat ik geciteerd heb en waar ik antwoord op heb gegeven. Waar gaat dit over?Als je citeer, doe dan het hele antwoord wat ik plaatst en niet alleen wat je lezen wilt, ik geef duidelijk aan dat ik dat zou uitproberen/gokken als ik geen app bij de hand zou hebben.
Welke vraag deze? Vermeld er dan wel bij dat het om een Subaru gaat. Beetje kinderachtig om alleen de details te vermelden die jou van pas komen.Als er daadwerkelijk een ervaren monteur op deze fora zou zijn, had ik ook wel een tip verkregen op m`n vraag van de homokineet die ik ooit geplaatst heb.
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Nee, ik stop met commentaar dit gaat off-topic en word van kwaad tot erger ondervind ik, vind het prima zo dat ik de meeste problemen heb kunnen oplossen via de Volvo-fora, en wil dat zo behouden, er is veel kennis aanwezig, ik kan alles wel beantwoorden en wie weet maak ik het nog erger.
Schilder
Schilder
Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993