spook auto

Alles over de 440 / 460
hammsanders
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04.11.2010 - 20:25
Locatie: valkenswaard

sind vandaag lijkt het of er iemand met de dimmer zit te spelen dashbordverlichting gaat van zwak naar sterk , radio valt spontaan uit en weer spontaan aan , lampen zelf zie je ook van sterk naar wat zwakker gaan , wie weet wat er aan de hand is .


volvo 440 HT
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21385
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Dat klinkt als enkele rotte draadverbindingen.

Begin eens met de aardverbindingen (massadraden) te controleren of ze wel vast zitten. Daarna zou je eens spanning kunnen meten op de zekeringen van de verlichting en radio.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

aardverbindingen checken naar chassis, vooral onder dashboard even kijken.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

En mocht dat allemaal niet lukken dan zul je echt een exorcist in moeten huren... :D
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
chrisje
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.05.2008 - 12:35
Locatie: Tilburg

Accu of dynamo is langzaam aan het overleiden
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Misschien spanningsregelaar dynamo stuk. Hoeveel volt meet je met draaiende motor en met de motor uit?
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

kip88 schreef:Misschien spanningsregelaar dynamo stuk. Hoeveel volt meet je met draaiende motor en met de motor uit?
mijn auto had last van hetzelfde fenomeen..en daar was inderdaad dit het probleem..
I want MY!! shiny volvo..
hammsanders
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04.11.2010 - 20:25
Locatie: valkenswaard

even wat gecheckt in ieder geval moet er op de koplamp een nw stekkertje de verbinding daarvan is weggesmolten , maandag wordt de dynamo doorgemeten . accu is het probleem niet dat is een bijna nwe , bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
chrisje
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.05.2008 - 12:35
Locatie: Tilburg

dynamo kan je ook zelf ff testen, gewoon ff de + pool los halen, als ie blijft lopen dan is de dymano nog in orde. slaat ie af dynamo kaduuk.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

chrisje schreef:dynamo kan je ook zelf ff testen, gewoon ff de + pool los halen, als ie blijft lopen dan is de dymano nog in orde. slaat ie af dynamo kaduuk.

Jij gelooft ook nog in Sinterklaas zeker?
Wel is gehoord van een opgeblazen diode in de dynamo,het is een wisselstroom dynamo,die moet spanning hebben om spanning te kunnen geven,op jou manier is de kans groot dat je de regeleenheid ook op blaast.

Die truuk ging vroeger op bij een gelijkstroomdynamootje,maar dat was in de jaren 60.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Idd, nooit oftenimmer je accu loskoppelen terwijl de motor loopt. Dikke kans op mooie rookpluimjes en een lekker BBQ geurtje vanonder de kap!
En als je de accu loskoppeld, uiteraard met de motor uit haal dan de min pool los. Dat is veiliger omdat je zo veel minder kans op vonken en kortsluiting hebt. Je wilt niet dat de sleutel waarmee je de plus losdraait per ongeluk de carrosserie raakt als de min er nog opzit.
hammsanders
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04.11.2010 - 20:25
Locatie: valkenswaard

vandaag nw stekker op de koplamp gesoldeerd , accu doorgemeten 14,3 dynamo doorgemeten plus alle massa kabels ook 14,3 nu gewoon ff afwachten of ie nog spookt al met al 45 min garage gestaan kosten nada niks , service he
Gebruikersavatar
chrisje
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.05.2008 - 12:35
Locatie: Tilburg

Nu maar hopen dat het is opgelost dan ::wink:
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Ramon&Ramon schreef:
chrisje schreef:dynamo kan je ook zelf ff testen, gewoon ff de + pool los halen, als ie blijft lopen dan is de dymano nog in orde. slaat ie af dynamo kaduuk.

Jij gelooft ook nog in Sinterklaas zeker?
Wel is gehoord van een opgeblazen diode in de dynamo,het is een wisselstroom dynamo,die moet spanning hebben om spanning te kunnen geven,op jou manier is de kans groot dat je de regeleenheid ook op blaast.

Die truuk ging vroeger op bij een gelijkstroomdynamootje,maar dat was in de jaren 60.
Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar Chrisje mag best in Sinterklaas geloven, en zijn verhaal klopt in het geheel, we praten hier over dynamo`s, gelijk of wisselstroom, en over het algemeen zijn ze allemaal wisselstroom-leveranciers tot op vandaag toe..de vroegere dynamo`s waren allemaal doorverbonden naar de gelijkrichter, en die zat altijd op een andere plek gemonteerd, bij de huidige dynamo`s zit de gelijkrichter al direct op de achterkant gemonteerd ( Diode`s etc. ).

Alleen de boordcomputers en sensoren die de boel zogenaamd regelen, kunnen weleens de geest geven ivm overspanning/capaciteit, want de accu fungeert ook als een stabilisator voor deze gevoelige apparatuur.

Dus de test wat Chrisje voorstelt is best begrijpelijk, en werkt in principe ook, buiten deze apparatuur om, en ook ik zou het er op gokken als ik niet zou kunnen meten met een multimeter.
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Alleen de boordcomputers en sensoren die de boel zogenaamd regelen, kunnen weleens de geest geven ivm overspanning/capaciteit, want de accu fungeert ook als een stabilisator voor deze gevoelige apparatuur.

Dus de test wat Chrisje voorstelt is best begrijpelijk, en werkt in principe ook, buiten deze apparatuur om, en ook ik zou het er op gokken als ik niet zou kunnen meten met een multimeter.
Daar is echt over nagedacht, tegen het advies van een ervaren monteur ingaan. Ook in alle Volvo manuals wordt expliciet gewaarschuwd om nooit de accu lostekoppelen met draaiende motor. Gokken moet je in 't casino doen, niet met gevoelige electronica. Hieronder staat de waarschuwing uit het brandstofmanual, zo'n beetje elk manual opent daarmee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Iroll schreef:
Alleen de boordcomputers en sensoren die de boel zogenaamd regelen, kunnen weleens de geest geven ivm overspanning/capaciteit, want de accu fungeert ook als een stabilisator voor deze gevoelige apparatuur.

Dus de test wat Chrisje voorstelt is best begrijpelijk, en werkt in principe ook, buiten deze apparatuur om, en ook ik zou het er op gokken als ik niet zou kunnen meten met een multimeter.
Daar is echt over nagedacht, tegen het advies van een ervaren monteur ingaan. Ook in alle Volvo manuals wordt expliciet gewaarschuwd om nooit de accu lostekoppelen met draaiende motor. Gokken moet je in 't casino doen, niet met gevoelige electronica. Hieronder staat de waarschuwing uit het brandstofmanual, zo'n beetje elk manual opent daarmee.
Als je citeer, doe dan het hele antwoord wat ik plaatst en niet alleen wat je lezen wilt, ik geef duidelijk aan dat ik dat zou uitproberen/gokken als ik geen app bij de hand zou hebben.

Als er daadwerkelijk een ervaren monteur op deze fora zou zijn, had ik ook wel een tip verkregen op m`n vraag van de homokineet die ik ooit geplaatst heb.
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Schilder schreef:
Ramon&Ramon schreef:
chrisje schreef:dynamo kan je ook zelf ff testen, gewoon ff de + pool los halen, als ie blijft lopen dan is de dymano nog in orde. slaat ie af dynamo kaduuk.

Jij gelooft ook nog in Sinterklaas zeker?
Wel is gehoord van een opgeblazen diode in de dynamo,het is een wisselstroom dynamo,die moet spanning hebben om spanning te kunnen geven,op jou manier is de kans groot dat je de regeleenheid ook op blaast.

Die truuk ging vroeger op bij een gelijkstroomdynamootje,maar dat was in de jaren 60.
Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar Chrisje mag best in Sinterklaas geloven, en zijn verhaal klopt in het geheel, we praten hier over dynamo`s, gelijk of wisselstroom, en over het algemeen zijn ze allemaal wisselstroom-leveranciers tot op vandaag toe..de vroegere dynamo`s waren allemaal doorverbonden naar de gelijkrichter, en die zat altijd op een andere plek gemonteerd, bij de huidige dynamo`s zit de gelijkrichter al direct op de achterkant gemonteerd ( Diode`s etc. ).

Alleen de boordcomputers en sensoren die de boel zogenaamd regelen, kunnen weleens de geest geven ivm overspanning/capaciteit, want de accu fungeert ook als een stabilisator voor deze gevoelige apparatuur.

Dus de test wat Chrisje voorstelt is best begrijpelijk, en werkt in principe ook, buiten deze apparatuur om, en ook ik zou het er op gokken als ik niet zou kunnen meten met een multimeter.

Volgens mij ben je zelf ook zo slim om het homokineetprobleem op te lossen ,gezien je antwoord op het dynamo verhaal!
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Daar zal het wel moet op uitkomen, maar gelukkig dat het niet mijn werk elke dag is, ik ben blij dat je het mee eens ben met het dynamo verhaal.

;-)
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Als je citeer, doe dan het hele antwoord wat ik plaatst en niet alleen wat je lezen wilt, ik geef duidelijk aan dat ik dat zou uitproberen/gokken als ik geen app bij de hand zou hebben.
Dat is ook precies wat ik geciteerd heb en waar ik antwoord op heb gegeven. Waar gaat dit over?
Als er daadwerkelijk een ervaren monteur op deze fora zou zijn, had ik ook wel een tip verkregen op m`n vraag van de homokineet die ik ooit geplaatst heb.
Welke vraag deze? Vermeld er dan wel bij dat het om een Subaru gaat. Beetje kinderachtig om alleen de details te vermelden die jou van pas komen.
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Nee, ik stop met commentaar dit gaat off-topic en word van kwaad tot erger ondervind ik, vind het prima zo dat ik de meeste problemen heb kunnen oplossen via de Volvo-fora, en wil dat zo behouden, er is veel kennis aanwezig, ik kan alles wel beantwoorden en wie weet maak ik het nog erger.

Schilder
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”