Vastgevroren zijruiten

Plaats reactie
robemer
4th Gear member

Hallo,

Het barre winterweer van de laatste tijd geeft me toch een probleempje met de C70.
De zijruiten behoren stukje te zakken als je de deurklink beweegt, maar door ijsvorming lukt dat niet echt. Voorzichtig open ik de deur om de rubbers niet te beschadigen, en begin met het ijsvrij maken van de ramen en onderste rubber in portier.

Als ik uiteindelijk de ruit ijsvrij heb, het raam op en neer kan bedienen middels de knoppen, werkt het automatisch zakken van het raam bij openen deur nog niet naar behoren.

IJskrabben alleen werkt dus niet......
Zit al te denken aan spuitbussen met ijsondooier maar of dit wel zo'n goed idee is......
Is er iemand die de ultieme oplossing heeft gevonden..........
Afbeelding
MY2010 Volvo C70 Intro edition, 2.0D Powershift APEC tuning, Flamenco Red metalic met Calcite Off black interieur, smarttop en afneembaar kogeltje
liquid_force
6th Gear member

vaseline ... alle rubbers in de herfst netjes ingevet, nu geen enkel probleem ;)
Ramon&Ramon
7th Gear member

of een klein beetje koelvloeistof op de onderkant van de ruit en de rubbers smeren..dat werkt super!
robemer
4th Gear member

Het insmeren van de rubbers met vaseline zoals Liquid_force aangeeft heeft mijn voorkeur.
Had ik moeten doen toen ik wintersloffen en wax aanbracht, maar helemaal vergeten........

Ga het zo eens proberen.......... anders de methode van Ramon maar proberen.

tnx
Afbeelding
MY2010 Volvo C70 Intro edition, 2.0D Powershift APEC tuning, Flamenco Red metalic met Calcite Off black interieur, smarttop en afneembaar kogeltje
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”