zoals sommige van jullie al wel in de gaten hadden ben ik al een tijdje bezig met het kijken naar een waardige kindvriendelijke opvolger van onze huidige V70. Die heeft ondertussen meer dan 412.000 kilometers ervaring, waarvan wij er dik 120.000 gemaakt hebben in 40 maanden.
De auto rijdt nog steeds heerlijk, maar na een lullige parkeerschade (derden) en een aankomende APK + grote beurt zijn we ons toch gaan afvragen wat we nog in deze auto moeten investeren. We hebben hem immers eigenlijk destijds "snel" gekocht ivm mijn verandering van werkgever waarbij ik de leaseauto mocht achterlaten. Dat deze "tijdelijke" auto het ondertussen stiekem toch meer dan drie jaar bij ons uitgehouden heeft, is eigenlijk wel een heel groot compliment voor de wagen. Hij heeft ons nog nooit laten staan, ook niet wanneer wij zelf stomme dingen deden (autosleutels 20 min laten weken in de middellandse zee e.d. :oops: )
Omdat wij inmiddels ouders zijn en een volleder interieur dan wel handig is in het geval er een ongelukje plaatsvindt, was dat vereiste nummer 1 voor de nieuwe auto.
Ook moest het weer een diesel zijn en na wat advies van de dealer en eigen ervaring hebben we besloten dat de 163 pk motor de ideale voor ons is. We zijn geen racers, stellen betrouwbaarheid hoog in het vaandel en houden van een rustige auto.
Inmiddels is de deal zo goed als rond (op wat papierwerk na) en worden we volgende week maandag de nieuwe eigenaren van een mooie titanium grey pearl V70N 2.4D Edition Classic met een zwart leren interieur!

we hopen dat deze wagen ons net zo veel plezier, veiligheid en betrouwbaarheid gaat geven als de huidige wagen.
een paar zaken wil ik op termijn op gaan pakken:
* Aanschaf rubberen interieurmatten voor inzittende en bagageruimte)
* aanschaf geschikte Ipod om gebruik te kunnen maken van de aux kabel.
* Op termijn (als we weer wat gespaard hebben) laten plaatsen standkachel (ik word nu gek van alle krassen e.d in de voorruit bij tegenlicht)
Verder zit ik er nog over te dubben of ik een houder voor de telefoon zal plaatsen ja of nee. Er zit RTI in, dus ik heb mijn telefoon niet meer nodig voor de navigatie, ook zit er een bleutooth carkit in (parrot MK 3200). dus ik zou ook kunnen volstaan met gewoon een laadsnoertje.
Maar goed, eerst de papierwinkel in orde maken en dan nog een hele week wachten tot we hem op mogen gaan halen.