Aankoop advies V70 2.4T

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Oceanracer
Geartronic member

Ramon&Ramon schreef:
EVV schreef:Automatische recirculatie is onderdeel van het Air Quality System, dat was een extra optie mogelijk bij ECC.

Dat is gewoon standaard bij ECC
Er zijn gewoon V70's voorzien van ECC met én zonder AQS.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Loeber
2nd Gear member

Gisteren proefrit gemaakt en erg enthousiast. Auto is in goede staat en met aantoonbare onderhoudshistorie. Jammer van de sneeuw, want had de 200 paarden wel ff willen uitlaten. Paar kleine mini deukjes (zijn Volvo's door hun vorm van de deur altijd gevoelig voor) en een vreemd versleten middenarmsteun.

Vraagprijs is 8500 zonder garantie en inruil. Momenteel ben ik in onderhandeling over de prijs, waarbij de distributieriem, voorbanden en eventueel winterbanden en bovag garantie zitten. Maandag neem ik definitief een beslissing.

Ik had nog een vraag: de binnenspiegel is zelfdimmend. Alleen zie je 1,5 cm vanaf de bovenkant een vloeistofrand, alsof een deel van de kristallen is weggelekt. Herkent iemand dit en is dit normaal? Kan me voorstellen dat zo'n spiegel niet goedkoop is.
V40 2.0i 16v (1996)
V70 2.4T (2001)
Oceanracer
Geartronic member

Binnenspiegel is inderdaad defect en is geen koopje om te vervangen. Zou het vervangen van die spiegel meenemen in de onderhandelingen.

Middenarmsteun is geen leer en wil na verloop van tijd wat raar gaan verkleuren. Kan zelfs enigszins plakkerig gaan aanvoelen.

Edit: Spelfout verwijderd
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
aertssenhjc
5th Gear member

Loeber schreef:Gisteren proefrit gemaakt en erg enthousiast. Auto is in goede staat en met aantoonbare onderhoudshistorie. Jammer van de sneeuw, want had de 200 paarden wel ff willen uitlaten. Paar kleine mini deukjes (zijn Volvo's door hun vorm van de deur altijd gevoelig voor) en een vreemd versleten middenarmsteun.

Vraagprijs is 8500 zonder garantie en inruil. Momenteel ben ik in onderhandeling over de prijs, waarbij de distributieriem, voorbanden en eventueel winterbanden en bovag garantie zitten. Maandag neem ik definitief een beslissing.

Ik had nog een vraag: de binnenspiegel is zelfdimmend. Alleen zie je 1,5 cm vanaf de bovenkant een vloeistofrand, alsof een deel van de kristallen is weggelekt. Herkent iemand dit en is dit normaal? Kan me voorstellen dat zo'n spiegel niet goedkoop is.
Idd. Heb ook een defecte spiegel. Kosten (nieuw) +- € 450,- meenemen in de onderhandeling, is een veiligheids issue.. ;)

Mijn armsteun was ook lekker versleten is een soort van kunstleder, nieuwe kost +- €130,-... deze ook maar vervangen.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Ramon&Ramon
7th Gear member

Loeber schreef:Gisteren proefrit gemaakt en erg enthousiast. Auto is in goede staat en met aantoonbare onderhoudshistorie. Jammer van de sneeuw, want had de 200 paarden wel ff willen uitlaten. Paar kleine mini deukjes (zijn Volvo's door hun vorm van de deur altijd gevoelig voor) en een vreemd versleten middenarmsteun.

De vraagprijs was dus 10950 en na mijn bemiddeling 8500 euro,dit even voor de duidelijkheid!
945i
8th Gear member

Geweldig Ramon, neem jij ook de garantie over?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Ramon&Ramon
7th Gear member

Is garantie zo zaligmakend dan?
Dan betaal je in de meeste gevallen zelf de gebreken die naderhand optreden,dus kun je het beter gokken en zonder garantie kopen.
945i
8th Gear member

Nee, zeker niet, maar wat als er volgende week iets stuk gaat dat een aanzienlijk bedrag kost? (kan altijd gebeuren, je weet het niet..)
slagschip-s60
4th Gear member

Als het bedrag minder word zonder garantie met de aankoop kun je zelf wel wat risco lopen ,
lees maar wat Ramon er over zegt , ook de verkoper schat dat risco in.
V60 cross country 2023 Silver Dawn
945i
8th Gear member

Ja, ik ben ook een voorstander van auto's zonder garantie, scheelt een hoop gedonder achteraf... :? En als je de auto niet vertrouwt dan koop je hem toch niet. :)

Waarom zit er op nieuwe auto's eigenlijk garantie vraag je jezelf dan af, het is nieuw, dan is de kans op een storing toch het kleinst. :roll:

Kortom, ik doe zelf niet anders, maar zou het een ander niet snel adviseren als het niet iemand is die er zelf een beetje sjoege van heeft.
toppertje
6th Gear member

ik zou met zo,n lage km stand,en als de auto verder
oogt als er netjes mee om is gegaan,wel zonder garantie durven
gaan.
een en ander hangt natuurlijk wel van het garantiebedrag af.
maar ik vind dit een zeer persoonlijke keus.
ook hangt het af van de duur,en van de soort garantie wat men geeft.

het blijft altijd een risico wat afgekocht wordt.
geen glans zonder wrijving
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Zo kun je het idd zien, de auto kan ook boven het budget van de koper liggen en nu worden alle registers opengetrokken om hem passend te krijgen, gesteld dat er onverhoopt dan toch wat stuk gaat zouden de rapen wel eens knap gaar kunnen zijn.
Volvo for life
toppertje
6th Gear member

bart simpson schreef:Zo kun je het idd zien, de auto kan ook boven het budget van de koper liggen en nu worden alle registers opengetrokken om hem passend te krijgen, gesteld dat er onverhoopt dan toch wat stuk gaat zouden de rapen wel eens knap gaar kunnen zijn.
dit is dus wat veel gebeurd,een budget stellen,om daar vervolgens
overheen te gaan,omdat dan die ene begerenswaardige auto
van 1a2 jaar jonger bereikbaar wordt.
heel aantrekkelijk,totdat er iets stuk gaat....
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

ik zie het regelmatig, teveel investeren, daaronder nog even een dik setje lichtmetaal en dan ineens geen muntjes meer hebben bij de eerste serieuze setback (of voor een fatsoenlijke verzekering)
Volvo for life
toppertje
6th Gear member

en mens wordt soms wel eens hebberig(lees:overmoedig)
van al dat moois.
niet tegen staande dat het soms financieel soms heel aantrekkelijk is
om voor iets meer net een jongere auto aan te schaffen.
Philken
5th Gear member

en als je het stoffen interieur niet mooi vindt:

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... K:MEWAX:IT
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

als die 8500,-- je limiet al is...
Volvo for life
Bakboord1
4th Gear member

Soms is een budget niet wat je op de bank hebt staan. Soms is het meer soms is het minder.

Voor mij is een budget wat ik er aan uit wil geven.
Is een groot verschil.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”