Wie heeft er ervaring met een standkachel in het type dat ik heb?
Zit er de laatste tijd aan te denken om er eentje te laten inbouwen maar zit nog met paar vragen.
*wat kost het ongeveer incl. inbouwen.
*Om warme lucht in de auto te krijgen moet de ventilatie bij, kan dat zomaar gekoppeld worden aan de standkachel?
* wat zijn de voor/nadelen.
*wat zijn de ervaringen van de gebruikers.
Alvast bedankt.
Standkachel
Kosten: Geen idee. Mijn standkachel (orgineel Volvo) was reeds aanwezig bij aanschaf auto.
Ventilatie: Aangesloten op standaard voertuig kachel/ventilatie systeem.
Voordelen: Krabben is verleden tijd. Warmrijden niet meer nodig. Instappen in je overhemd ondanks buitentemperaturen van dik onder nul.
Nadelen: Niet echt. ('n Slechte of lichte accu zal vervangen moeten worden. Minimaal extra brandstofgebruik) Deze nadelen vallen in het niet ten opzichte van de voordelen.
Ervaringen: Ik zou voor geen goud meer zonder willen. Vooral tijdens dagen als deze met veel sneeuw en vrieskou. Mijns inziens een accessoire welke z'n geld echt waard is!
Succes ermee...
Ventilatie: Aangesloten op standaard voertuig kachel/ventilatie systeem.
Voordelen: Krabben is verleden tijd. Warmrijden niet meer nodig. Instappen in je overhemd ondanks buitentemperaturen van dik onder nul.
Nadelen: Niet echt. ('n Slechte of lichte accu zal vervangen moeten worden. Minimaal extra brandstofgebruik) Deze nadelen vallen in het niet ten opzichte van de voordelen.
Ervaringen: Ik zou voor geen goud meer zonder willen. Vooral tijdens dagen als deze met veel sneeuw en vrieskou. Mijns inziens een accessoire welke z'n geld echt waard is!
Succes ermee...
- Battlecruiser
- 8th Gear member
En nóg een voordeel is dat dat nadeel een voordeel heeft.
Oftewel: het brandstofverbruik wordt gedeeltelijk gecompenseerd omdat de motor eerder op temperatuur is en dus de eerste kilometers minder verbruikt dan een ijskoude motor.
Oftewel: het brandstofverbruik wordt gedeeltelijk gecompenseerd omdat de motor eerder op temperatuur is en dus de eerste kilometers minder verbruikt dan een ijskoude motor.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Uiteraard heb je daar helemaal gelijk in. De olie is dan nog lang niet volledig opgewarmd. Daar was ik zeker te kort door de bocht.toppertje schreef:warm rijden is wel aan te raden.
je motorolie is nl nog lang niet op temperatuur!
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat je gewoon wat soepeler en vlotter weg kunt rijden bij zo'n koude start.
Bedankt voor deze juiste aanvulling!
- draadloos
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Toevallig vandaag een prijsopgave voor mijn s80 binnengehad:
Een standkachel voor je Volvo kost inclusief montage en schakelklokje €1252,- exclusief BTW (er wordt een Thermo-top C gemonteerd met IPCU-unit voor de aansturing van de aanjager voor het interieur)
Mocht je in plaats van een schakelklokje een afstandbediening willen, kost dit €256,- exclusief BTW extra.
Om de kachel in te bouwen hebben we de auto 2 dagen nodig, dus dat is iets waar je wel even rekening mee moet houden.
Voor vragen en/of een afspraak kun je het beste even bellen met: 0492-526664.M.vr.gr. Marcel v.d. Cruijsen, Car Cool Systems BV.
Een standkachel voor je Volvo kost inclusief montage en schakelklokje €1252,- exclusief BTW (er wordt een Thermo-top C gemonteerd met IPCU-unit voor de aansturing van de aanjager voor het interieur)
Mocht je in plaats van een schakelklokje een afstandbediening willen, kost dit €256,- exclusief BTW extra.
Om de kachel in te bouwen hebben we de auto 2 dagen nodig, dus dat is iets waar je wel even rekening mee moet houden.
Voor vragen en/of een afspraak kun je het beste even bellen met: 0492-526664.M.vr.gr. Marcel v.d. Cruijsen, Car Cool Systems BV.
Huidig:
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)
- OracleDBA
- 4th Gear member
Ik betaalde 1600 euro incl. BTW voor het achteraf inbouwen bij de Volvo dealer.
Deze kachel van Volvo wordt via de boordcomputer aangestuurd met een timer (max. 24 uur vooraf in te stellen). Voordeel hiervan is dat ook de ventilator automatisch wordt bediend. Ook wordt brandstof niveau en accuspanning in de gaten gehouden.
Tja, de voordelen spreken voor zich lijkt me. Voor mij zijn de behagelijke binnentemperatuur en schone ramen rondom het belangrijkste.
Enige nadeel is het geluid. In de vroege ochtend is het goed hoorbaar.
Het is een hele investering, maar wel een waar je erg veel plezier aan beleeft.
Deze kachel van Volvo wordt via de boordcomputer aangestuurd met een timer (max. 24 uur vooraf in te stellen). Voordeel hiervan is dat ook de ventilator automatisch wordt bediend. Ook wordt brandstof niveau en accuspanning in de gaten gehouden.
Tja, de voordelen spreken voor zich lijkt me. Voor mij zijn de behagelijke binnentemperatuur en schone ramen rondom het belangrijkste.
Enige nadeel is het geluid. In de vroege ochtend is het goed hoorbaar.
Het is een hele investering, maar wel een waar je erg veel plezier aan beleeft.
Richard
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
Volvo V70 T5 - 2000, standkachel, iMIV, achterspoiler, Pegasus 17 inch
- EVV
- 5th Gear member
Voor dat prijsverschil zou ik zeker geen after-market standkachel kopen, maar mooi een origineel laten inbouwen door Volvo, dan wordt het gelijk goed geïntegreerd met de auto elektronica. Het lijkt me ook sterk dat de dealer er 2 dagen voor nodig zou hebben, zoveel werk is het nu ook weer niet.