Geluk bij een ongeluk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Ik hoef er niet beter van te worden, maar wil er zeker niet slechter van worden.iksee90 schreef:Schadepenningen uit laten keren en gaan shoppen, reparenen met gebruikte onderdelen. Zo hou je er nog wat centen aan over ook.
Rima Druten, maar eens een belletje geven
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
Ik heb in 2005 ook een behoorlijke klapper gemaakt. Volvodealer zei meteen total loss, de officiele volvo schade hersteller zei ook meteen total loss. Toen kwam de verzekering nog even kijken en die zei: "de achterbumper kunnen we kunststoflassen en spuiten, dat hoeft geen nieuwe bumperhoes te zijn en de linker achterportier kunnen we re-stylen en dus daar hoeft geen nieuwe deur in". Toen was het ineens geen total loss meer, het verschil voor een total loss was toen €200,-
Voordeel voor de verzekering (het nadeel voor mij dus), het uitkeren van de penningen was daarmee op basis van de dagwaarde in plaats van de handelswaarde.
Ik kon/mocht het wrak laten opknappen maar de klap was zo groot geweest dat ik daar geen caravan meer achter zou gaan hangen met een lekker gevoel.
Zo'n auto weegt beladen ruim anderhalve ton maar die van mij was door de klap letterlijk van de grond geweest en was op het linkervoorwiel weer geland. De verzekeing dekt dan misschien wel de schade en je kan er misschien wat (weinig) geld aan overhouden maar je word er nooit beter van. Je hebt toch een opgeknapte schadeauto, dat rest altijd.
Zelf helemaal niets aan over gehouden, toch klasse auto's van die zweden.
Voordeel voor de verzekering (het nadeel voor mij dus), het uitkeren van de penningen was daarmee op basis van de dagwaarde in plaats van de handelswaarde.
Ik kon/mocht het wrak laten opknappen maar de klap was zo groot geweest dat ik daar geen caravan meer achter zou gaan hangen met een lekker gevoel.
Zo'n auto weegt beladen ruim anderhalve ton maar die van mij was door de klap letterlijk van de grond geweest en was op het linkervoorwiel weer geland. De verzekeing dekt dan misschien wel de schade en je kan er misschien wat (weinig) geld aan overhouden maar je word er nooit beter van. Je hebt toch een opgeknapte schadeauto, dat rest altijd.
Zelf helemaal niets aan over gehouden, toch klasse auto's van die zweden.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- Automatic-freak
- 4th Gear member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 06.05.2009 - 22:14
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Dat het dan een 'schadeauto' is; zit meestal dan "tussen de oren" ... iedereen die schade rijdt aan de auto, rijdt ook schade aan zijn 'ego' !!
Ik ben van mening dat een auto die schade heeft gehad en 'netjes' hersteld is; zeker niet minder is dan een auto die géén schade heeft gehad !!
Echter is het momenteel zo dat de verzekeringsmaatschappijen steeds meer een "vinger in de pap" willen hebben in de wijze van herstel; dus 'netjes' herstellen wordt steeds moeilijker ...
Dat wil zeggen dat ze al korting willen hebben op de onderdelen en spuitmateriaal, daarbij mag je tegenwoordig bij een schade aan de linkerkant van de bumper slechts een gedeelte van die bumper spuiten en niet meer helemaal, moet je een bumper herstellen ipv vervangen (of er moeten echt complete delen missen). Vandaar dat ook het kunststoflassen weer in opkomst is (zie post hierboven)...
(bedrag van 2500,- was een voorbeeld; denk dat de biedingen hoger liggen ..)
Verwacht zeker niet dat deze V70 total-loss zal gaan; of er moet toch een expert komen die nog een bonus binnen wil halen en toch biedingen wil laten doen !? Dan kan het nl. zijn dat er een hoge bieding binnen komt en de dagwaarde - hoogste bieding = lager dan het schadebedrag, dus total-loss ;-(
Mvg Erik
Ik ben van mening dat een auto die schade heeft gehad en 'netjes' hersteld is; zeker niet minder is dan een auto die géén schade heeft gehad !!
Echter is het momenteel zo dat de verzekeringsmaatschappijen steeds meer een "vinger in de pap" willen hebben in de wijze van herstel; dus 'netjes' herstellen wordt steeds moeilijker ...
Dat wil zeggen dat ze al korting willen hebben op de onderdelen en spuitmateriaal, daarbij mag je tegenwoordig bij een schade aan de linkerkant van de bumper slechts een gedeelte van die bumper spuiten en niet meer helemaal, moet je een bumper herstellen ipv vervangen (of er moeten echt complete delen missen). Vandaar dat ook het kunststoflassen weer in opkomst is (zie post hierboven)...
(bedrag van 2500,- was een voorbeeld; denk dat de biedingen hoger liggen ..)
Verwacht zeker niet dat deze V70 total-loss zal gaan; of er moet toch een expert komen die nog een bonus binnen wil halen en toch biedingen wil laten doen !? Dan kan het nl. zijn dat er een hoge bieding binnen komt en de dagwaarde - hoogste bieding = lager dan het schadebedrag, dus total-loss ;-(
Mvg Erik
S80 2.5t Summum Geartronic '07
&
244 GLT V6 Automatic '80
Project-car from Sweden
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ik was zeer verbaasd toen onze S70R overleden was. was toen 10 jaar oud met net 150000 km volledig dealer onderhouden. Hoogste bieding was 780 euro destijd voor het wrak. Nou daar heb ik de auto zelf voor terug gekocht van de verzekering
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Automatic-freak
- 4th Gear member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 06.05.2009 - 22:14
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Kan ik me voorstellen, maar als het een V70(R) was geweest, dan had die zeker meer opgelevert, een S70 is zowiezo al minder 'courant' als een V70 voor de handel en waarschijnlijk wist géén van de (5 !!) handelaren die een bieding MOCHTEN/MOESTEN doen; waar die "R" voor stond op jouw S70 !!sbv schreef:Ik was zeer verbaasd toen onze S70R overleden was. was toen 10 jaar oud met net 150000 km volledig dealer onderhouden. Hoogste bieding was 780 euro destijd voor het wrak. Nou daar heb ik de auto zelf voor terug gekocht van de verzekering
Begrijp me niet verkeerd, heb zelf liever een sedan als station, maar voor de handel is die station veel meer waard !
Mvg Erik
S80 2.5t Summum Geartronic '07
&
244 GLT V6 Automatic '80
Project-car from Sweden
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Lichamelijke klachten zullen niet op treden, de klap was nagenoeg niet voelbaar, wel heel goed hoorbaar.Automatic-freak schreef:Voorscherm en beide portieren zullen vervangen moeten worden en het achterscherm uitdeuken en spuiten.
Dorpel lijkt goed te zijn, misschien alleen de dorpelkap vervangen !?
Ik zet in op een schade van 3000-3500 afhankelijk van het uurtarief van de hersteller. Aangezien de V70 van 2003 is; moet hij dit mijns inziens kunnen hebben (dagwaarde ligt boven het dubbele van 3500, toch !?)
Veel succes met de afhandeling en hopelijk komen er achteraf geen lichamelijke klachten naar voren !!
Mvg Erik
De auto raakte zelfs niet uit koers, dit terwijl meteen duidelijk was dat
de achtband lek was (zo'n flopperdeflop geluid)
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Vorig jaar ook een ongeluk gehad dat op zich allemaal zonder grote klappen ging. Liep ook als ''da man'' rond, helemaal vol van de adrenaline. Na plm. 40 uur was dat uit mijn lijf gespoeld, en begon de spier- en gewrichtspijn. Ik hoop dat het je bespaard blijft Bart (en gezin).
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
bartv70, De mijne is exact zo oud. Ik ben benieuwd wat de expert gaat zeggen, uitgaande van nieuw plaatwerk en een totale respray (ivm kleurverschil). Het gaat spannend worden, economisch total-loss: ja of nee.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Volgens mij is dat helemaal niet nodig. En nieuw plaatwerk is ook niet nodig. Voor- en achterscherm kunnen uitgedeukt worden. Deuren via donor-auto. Klaar.een totale respray (ivm kleurverschil).
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Als de verzekering betaald: nieuw plaatwerk.
Totale respray: Ze moeten al op het dak en motorkap uitnevelen. Spuit hem dan helemaal. (Heb zelf hele slechte ervaringen met metallic lak en spuitwerk na schade)
Totale respray: Ze moeten al op het dak en motorkap uitnevelen. Spuit hem dan helemaal. (Heb zelf hele slechte ervaringen met metallic lak en spuitwerk na schade)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Mijn V70 is aan de rechter zijde gespoten (voorscherm, beide portieren en achterscherm uit geneveld) en dat zie je echt niet. Zelfs niet met mijn kritische blik. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Kan op de foto's de schade aan het achterwiel niet goed zien, maar laat ze even goed naar je achterwiel ophanging kijken.
Soms (meestal) kan het helemaal niets hebben.
Is het linker voorwiel ook nog geraakt?
Total loss is hij zeker niet, schade zal toch wel iets meer zijn dan 3500,- zeker bij schade aan de wielophanging.
Volvo onderdelen zijn nu eenmaal duur.
Soms (meestal) kan het helemaal niets hebben.
Is het linker voorwiel ook nog geraakt?
Total loss is hij zeker niet, schade zal toch wel iets meer zijn dan 3500,- zeker bij schade aan de wielophanging.
Volvo onderdelen zijn nu eenmaal duur.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Ik wou dat ik dit allemaal kon controleren, maar ik woon in Duiven en de auto staat bij de schadehersteller van onze Volvo dealer in Zelhem, kan dus onmogelijk "een oogje in het zeil houden".Johan s60 schreef:En gebruik orginele STALEN popnagels voor het monteren vh raam mechanisme en overal daar waar stalen horen, aluminium popnagels zijn te zwak.
Weet uberhaupt niet waar ik allemaal op zou moeten letten.
Ik mag , ik weet het mag niet, er toch van uit gaan dat een goede schadehersteller alles goed repareert
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
als het een door een Volvo dealer aangestelde hersteller is mag je -in principe- op je 2 oren slapenbartv70 schreef:Ik wou dat ik dit allemaal kon controleren, maar ik woon in Duiven en de auto staat bij de schadehersteller van onze Volvo dealer in Zelhem, kan dus onmogelijk "een oogje in het zeil houden".Johan s60 schreef:En gebruik orginele STALEN popnagels voor het monteren vh raam mechanisme en overal daar waar stalen horen, aluminium popnagels zijn te zwak.
Weet uberhaupt niet waar ik allemaal op zou moeten letten.
Ik mag , ik weet het mag niet, er toch van uit gaan dat een goede schadehersteller alles goed repareert
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Nou ik had mijn auto ook bij een herkende schade hersteller gebracht, en juist door zulke kleine details 5 keer terug geweest.
Eigenlijk al het bevestigings materiaal moet orgineel zijn, check ook de bev. clipjes van de deur rubbers.
Eigenlijk al het bevestigings materiaal moet orgineel zijn, check ook de bev. clipjes van de deur rubbers.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- robinupc
- 2nd Gear member
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 11.10.2010 - 10:09
- Locatie: Aan de Duitse kant van Arnhem
Bart, ik neem aan dat het dus via Arendsen Zevenaar gaat? Die heeft namelijk schadeherstel in Zelhem zitten. Wees dan blij, want dan komt alles qua reparatie helemaal goed. Zij doen alles zoals het hoort bij Volvo, dus goed! Maak je daar dus geen zorgen over. Succes verder. (b.t.w. ik heb jou een paar weken geleden nog gespot in Duiven, en op topic 'forummer gespot' gezet, alleen daar heb je niet op gereageerd. Raar om nu jou auto in dit topic te zien ::? ) Succes met alles. Gr. Robink wou dat ik dit allemaal kon controleren, maar ik woon in Duiven en de auto staat bij de schadehersteller van onze Volvo dealer in Zelhem, kan dus onmogelijk "een oogje in het zeil houden".
Weet uberhaupt niet waar ik allemaal op zou moeten letten.
Ik mag , ik weet het mag niet, er toch van uit gaan dat een goede schadehersteller alles goed repareert
Gegroet!
Robin
Volvo 740 GLT ('91)
Volvo 940 Polar 2,3 i.c. ('95)
Volvo V70 2.5D ('00)
Volvo S60 D5 ('03)
Volvo V50 2,0 D ('06)
Volvo V70 D5 Momentum, GT5, 17inch, voll. leder, etc. etc. ('05)
Volvo XC70 D5 (185 pk) Summum, 19 inch, voll. leer, elektr. schuif/kanteldak etc.etc. ('08)
Volvo V60 D3 (163 pk) 5 cilinder R-design ('11)
Volvo XC60 D5 (215 pk) Ocean Race, full options ('12) + Volvo C70 2.4T cabrio ('03)
Robin
Volvo 740 GLT ('91)
Volvo 940 Polar 2,3 i.c. ('95)
Volvo V70 2.5D ('00)
Volvo S60 D5 ('03)
Volvo V50 2,0 D ('06)
Volvo V70 D5 Momentum, GT5, 17inch, voll. leder, etc. etc. ('05)
Volvo XC70 D5 (185 pk) Summum, 19 inch, voll. leer, elektr. schuif/kanteldak etc.etc. ('08)
Volvo V60 D3 (163 pk) 5 cilinder R-design ('11)
Volvo XC60 D5 (215 pk) Ocean Race, full options ('12) + Volvo C70 2.4T cabrio ('03)
- Automatic-freak
- 4th Gear member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 06.05.2009 - 22:14
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Dan heb je dus geen slechte ervaring met metallic lak en spuitwerk, maar met een slechte schadehersteller of spuiter ... vaak zie je dit ook terug in de (lage) prijs die er betaald is !!V70/2.4D/2003 schreef:Als de verzekering betaald: nieuw plaatwerk.
Totale respray: Ze moeten al op het dak en motorkap uitnevelen. Spuit hem dan helemaal. (Heb zelf hele slechte ervaringen met metallic lak en spuitwerk na schade)
Als het niet goed is; geef dan aub ook even aan of het een erkend bedrijf (Focwa) is geweest en/of je het zelf betaald hebt of de verzekering. Indien je het zelf moest betalen en de laagste prijs heb betaald, dan is dat waarschijnlijk de reden van de lage kwaliteit. Is dit niet zo, dan moet dit bedrijf genoemd worden, zodat daar niemand van ons meer naartoe gaat !!
Alvast bedankt voor je reactie ...
Mvg Erik
S80 2.5t Summum Geartronic '07
&
244 GLT V6 Automatic '80
Project-car from Sweden