Het loslatende asfalt heeft mijn voorruit onherstelbaar beschadigd.
Wat vinden de kenners? Door Volvo dealer laten vervangen of gewoon bij Carglass o.i.d.?
Ik bedoel, zit er verschil in kwaliteit tussen beiden? Volgens Carglass niet, maar dat zou ik ook zeggen als ik hen was.........
nieuwe voorruit
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
Topic kan alweer dicht. Ik zie net in mijn verzekeringspapieren dat mijn verzekeraar mij dwingt om naar een van de vier door hen geslecteerde glasbedrijven te gaan. Zo niet dan betaal ik 500 euro extra eigen risico.
citaat:
Vanaf 1 mei zijn de voorwaarden van de personenautoverzekering gewijzigd.
U kunt nu terecht bij de volgende bedrijven: Autotaalglas, Carglass, Glasgarage en Kwik-Fit. Alle Univé klanten zijn hierover per brief geïnformeerd.
Kiest u bij ruitvervanging één van de vier door ons geselecteerde ruitschadeherstelbedrijven dan krijgt u een korting van € 70,- op uw eigen risico (het minimale eigen risico is altijd € 70,-). Kiest u een ander herstelbedrijf, dan geldt een toeslag van € 500, - op uw eigen risico.
einde citaat.
Tsja, autoverzekeraars grijpen, evenals ziektekostenverzekeraars, de macht.
citaat:
U kunt nu terecht bij de volgende bedrijven: Autotaalglas, Carglass, Glasgarage en Kwik-Fit. Alle Univé klanten zijn hierover per brief geïnformeerd.
Kiest u bij ruitvervanging één van de vier door ons geselecteerde ruitschadeherstelbedrijven dan krijgt u een korting van € 70,- op uw eigen risico (het minimale eigen risico is altijd € 70,-). Kiest u een ander herstelbedrijf, dan geldt een toeslag van € 500, - op uw eigen risico.
einde citaat.
Volvo V50 1.6D Edition 1 (2007-2013)
- VolvoRob
- 5th Gear member
Heb je overwogen om Rijkswaterstaat aansprakelijk te stellen? Dan betalen we allemaal een stukje mee, en dan is de gang naar de dealer gemakkelijker 

S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- diesel01
- Geartronic member
Lex schreef:Topic kan alweer dicht. Ik zie net in mijn verzekeringspapieren dat mijn verzekeraar mij dwingt om naar een van de vier door hen geslecteerde glasbedrijven te gaan. Zo niet dan betaal ik 500 euro extra eigen risico.
citaat:
Ook ik heb een verzekeraar die dit "eist" ik moet bij vervanging anders dan carglass een eigen risico betalen van 150, doorgaans wil de dealer dit wel doen voor de helft waarbij er geen verschil meer is.
Ongeacht het bedrag zou ik voor het origneel gaan, te vaak gebeurt het dat naden niet dicht zijn of dat de regensensor niet meer werkt.
einde citaat.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- lkort
- 3rd Gear member
Uit eigen ervaring weet ik dat de dealer ook een dashboard kan beschadigen bij ruitvervanging.Is al vaker hier discussie over geweest. Ruit kan dan wel hetzelfde zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat die op dezelfde wijze wordt gemonteerd.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
S40 D5 Geartronic 2007.
- diesel01
- Geartronic member
Doorgaans heb ik meer vertrouwen in de dealer dan de mensen van carglass, uiteraard met alle respect overigens.
V90 T6 Recharge Rdesign
-
- 5th Gear member
Dat heeft de overheid al onder het kopje overmacht geplaatst.VolvoRob schreef:Heb je overwogen om Rijkswaterstaat aansprakelijk te stellen? Dan betalen we allemaal een stukje mee, en dan is de gang naar de dealer gemakkelijker
V40 T2 Nordic+
-
- 3rd Gear member
Ruit vervangen zou ik als het enigszins kan door de dealer laten doen.
Eerder deze week een sterretje met barstje laten fixen door carglass, En eerlijk is eerlijk: erg netjes en onzichtbaar gedaan. Op basis hiervan zou ik ze een ruit vervangen ook toevertrouwen. Ligt wellicht aan de vestiging (en medewerker), maar dat geldt voor een dealer ook.
Eerder deze week een sterretje met barstje laten fixen door carglass, En eerlijk is eerlijk: erg netjes en onzichtbaar gedaan. Op basis hiervan zou ik ze een ruit vervangen ook toevertrouwen. Ligt wellicht aan de vestiging (en medewerker), maar dat geldt voor een dealer ook.
Gert
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Gewoon de dealer. En die verzekering opzeggen.
IK maak uit wat er met mijn auto gebeurt en niet een ander. En als ze mij niet willen hebben, geef ik mijn verzekeringsgeld wel aan een ander.
IK maak uit wat er met mijn auto gebeurt en niet een ander. En als ze mij niet willen hebben, geef ik mijn verzekeringsgeld wel aan een ander.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- Minxz
- 2nd Gear member
Ik moet zeggen dat ik bij Carglass altijd zeer correct geholpen ben.
De voorruiten zijn, voor zover ik dat goed kan beoordelen, altijd uitstekend geplaatst. Zat er perfect recht in, en sloot steeds perfect aan op het glas van mijn panoramadak.
Ik heb er bijna 3 jaar in een Peugeot 307 SW op zitten, en heb in die periode 5 voorruiten versleten en momenteel zit hij alweer vol met gevulde sterren. Waarschijnlijk speelt wel mee dat deze ruit iets rechter op staat dan bij mijn vorige auto's. Wel hoop ik met mijn toekomstige V50 iets minder met sterren en scheuren te maken te krijgen want je moet er wel een kleine 2 uur op wachten iedere keer.
De voorruiten zijn, voor zover ik dat goed kan beoordelen, altijd uitstekend geplaatst. Zat er perfect recht in, en sloot steeds perfect aan op het glas van mijn panoramadak.
Ik heb er bijna 3 jaar in een Peugeot 307 SW op zitten, en heb in die periode 5 voorruiten versleten en momenteel zit hij alweer vol met gevulde sterren. Waarschijnlijk speelt wel mee dat deze ruit iets rechter op staat dan bij mijn vorige auto's. Wel hoop ik met mijn toekomstige V50 iets minder met sterren en scheuren te maken te krijgen want je moet er wel een kleine 2 uur op wachten iedere keer.
Volvo V50 D2 Sport MY11 - Zilver metallic - 17"; Serapis - dakspoiler.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Is er toevallig iemand die wil weten wat ik er mee heb beleefd toen ik een achterruit liet vervangen bij de dealer? Gewoon, omdat ik ook van mening was dat er een origineel stuk glas in moest en dat dat dan ook nog eens gedaan moest worden door echte Volvomonteurs die op hun beurt ook nog eens het besef hadden dat ze met andermans spullen aan de gang waren en dat die eigenaar van de auto er ook nog eens heel zuinig op is?
Iemand???
Neem van mij dan maar aan dat je hem feitelijk net zo goed naar Carglass kan brengen.
Iemand???
Neem van mij dan maar aan dat je hem feitelijk net zo goed naar Carglass kan brengen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 5th Gear member
Tja, welk bedrijf heeft de beste monteurs, beste uitrusting en meeste ervaring ...
Ik zou in ieder geval bij Kwik Demolish vandaan blijven
Ik zou in ieder geval bij Kwik Demolish vandaan blijven
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Mijn ervaring met mijn eigen dealer is heel goed. Vandaar dat ik dat schrijf.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
- Philken
- 5th Gear member
voor een voorruit heb ik al ervaring bij de dealer en bij carglass
vaststelling: bij de dealer steken ze maar af en toe een ruit, bij carglass dag in dag uit
resultaat: ik vond het bij CG beter gedaan:properder afgewerkt, metaal werd extra beschermd na verwijdering v/d ruit(roestpreventie) en bij de dealer moest ik terug omdat de 'sponning' lekte,ze hadden de lijmresten van de vorige ruit niet volledig weggesneden)
bij CG mocht ik ook bij de auto blijven en de werkzaamheden volgen
vaststelling: bij de dealer steken ze maar af en toe een ruit, bij carglass dag in dag uit
resultaat: ik vond het bij CG beter gedaan:properder afgewerkt, metaal werd extra beschermd na verwijdering v/d ruit(roestpreventie) en bij de dealer moest ik terug omdat de 'sponning' lekte,ze hadden de lijmresten van de vorige ruit niet volledig weggesneden)
bij CG mocht ik ook bij de auto blijven en de werkzaamheden volgen
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- snorremans
- 5th Gear member
Je kunt bij carglas ook een orginele Volvoruit laten plaatsen, ze bestellen gewoon een orginele ruit bij de volvo en deze word door hun geplaatst.
Ik heb onlangs de achterste zijruit laten vervangen, en een orginele ruit laten plaatsen, bij Carglas ( door mijn verzekering vergoed ) ook ivm het logo van Volvo, wat je dus bij een ruit van Carglas mist.
Ik heb onlangs de achterste zijruit laten vervangen, en een orginele ruit laten plaatsen, bij Carglas ( door mijn verzekering vergoed ) ook ivm het logo van Volvo, wat je dus bij een ruit van Carglas mist.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
-
- 2nd Gear member
tja,
Een verzekeraar die op deze manier met zijn klant omgaat is geen knip voor de neus waard. Ik heb bij carglas (oid) een eigen risico van 75 euro, als ik een ruit laat vervangen bij de dealer 150 euro. Nog steeds bezopen maar niet belachelijk.
Ik heb vorig jaar een vooruit laten vervangen door de dealer en was daar erg tevreden over. Carglas is goed voor harsreparaties maar hebben volgens mijn ervaring minder opleiding dan de monteurs van de volvo dealer.
Een verzekeraar die op deze manier met zijn klant omgaat is geen knip voor de neus waard. Ik heb bij carglas (oid) een eigen risico van 75 euro, als ik een ruit laat vervangen bij de dealer 150 euro. Nog steeds bezopen maar niet belachelijk.
Ik heb vorig jaar een vooruit laten vervangen door de dealer en was daar erg tevreden over. Carglas is goed voor harsreparaties maar hebben volgens mijn ervaring minder opleiding dan de monteurs van de volvo dealer.
Volvo v40 18 bi-fuel
Volvo v50 1.6d kinetic met mobility pack
Volvo v70 2.5d automaat met leer, 16inch
Volvo v50 2.0d kinetic, handbak 6v, Parc Assist.
Volvo v50 2.0d edition 2 r-design, leer, afkoppelbare trekhaak, 17";
Volvo s60 d5 manual edition met rti navigatie, etc
Hyundai i30 en i40
Volvo s60 2010, d3 intro edition 17”
Volvo s40 2013, summum met business pack pro
Tijdje geen Volvo's
V60 D3 automaat met businesspack, lederen sportstoelen en losse extra's"
Volvo v50 1.6d kinetic met mobility pack
Volvo v70 2.5d automaat met leer, 16inch
Volvo v50 2.0d kinetic, handbak 6v, Parc Assist.
Volvo v50 2.0d edition 2 r-design, leer, afkoppelbare trekhaak, 17";
Volvo s60 d5 manual edition met rti navigatie, etc
Hyundai i30 en i40
Volvo s60 2010, d3 intro edition 17”
Volvo s40 2013, summum met business pack pro
Tijdje geen Volvo's
V60 D3 automaat met businesspack, lederen sportstoelen en losse extra's"
-
- 3rd Gear member
Volgens mij gaat het voornamelijk om handigheid in het kunstje. Dat krijg je juist door het vaak te doen.
De extra kennis van volvo monteurs zit meer in andere delen van de auto's.
De extra kennis van volvo monteurs zit meer in andere delen van de auto's.
Gert
- Discovery
- 5th Gear member
Handig topic om dan te lezen: http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=35967Lex schreef:Topic kan alweer dicht. Ik zie net in mijn verzekeringspapieren dat mijn verzekeraar mij dwingt om naar een van de vier door hen geslecteerde glasbedrijven te gaan. Zo niet dan betaal ik 500 euro extra eigen risico.
citaat:
einde citaat.