Startproblemen S80

Plaats reactie
Guy Casteur
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 09.05.2007 - 09:33

Beste Forumleden,
Sinds een paar dagen heb ik startproblemen. Het is er misschien wel het weer voor. De pechverhelper gaf me de raad om mijn batterij te vervangen. (in zeer koude toestand kun je naar mijn aanvoelen een weinig correcte meting doen op de batterij of vergis ik mij) In de garage hebben ze de batterij uitgemeten en de stroom van de alternator gemeten. Ook metingen gedaan bij zware stroomafname; Niks abnormaals. De wagen staat 's avonds binnen, maar morgenavond, na een ganse dag buiten vrees ik dat ik er terug zal staan. Iemand suggesties? Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Automatic-freak
4th Gear member
Berichten: 560
Lid geworden op: 06.05.2009 - 22:14
Locatie: Twente
Contacteer:

Mijn 850 heeft soortgelijke problemen bij dit koude weer ... pakt elke keer nog net aan !!

Volgens dealer zou dit liggen aan de temperatuurvoeler óf slechte bougie's en/of bougiekabels ...

Mvg Erik
S80 2.5t Summum Geartronic '07
&
244 GLT V6 Automatic '80
Project-car from Sweden
Gebruikersavatar
iksee90
3rd Gear member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26.12.2009 - 20:23
Locatie: Noord Holland

Slaat hij niet aan of draait hij niet rond?
2 grote verschillen met nog grotere oorzaken.
Guy Casteur
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 09.05.2007 - 09:33

Hij draait enkele malen traag rond ( precies of de batterij is zo plat als een vijg) en dan beginnen de relais dermate te tikken om tenslotte niets meer te doen.
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

Lijkt me toch echt dat de accu niet helemaal fris meer is.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Gast

Lijkt mij ook, had ik vorig jaar ook met die kouw. Eerst nog een keer starten, daarna uitgezet en weer proberen te starten (wat niet meer lukte), toen ook alleen een tikkende geluid. Andere accu erin en geen centje pijn meer.
Guy Casteur
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 09.05.2007 - 09:33

De bedenking die ik mij maak is dat een verkoper van batterijen mij zegt dat de batterij nog goed is en nog volgens meting 79% geeft??
Deze morgen vanuit een warme garage vlot gestart, maar nu vanavond??
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21749
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Guy, een nieuwe accu lijkt de beste oplossing, als ik jouw verhaal goed begrepen heb.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
italie
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 19.10.2008 - 17:03
Locatie: Zavattarello italie

Kan ook een startmoter zijn die teveel stroom opneemt
of een slechte stroom /massa verbinding

Lijkt mij het simpelst om de ssku uit te sliuten als oorzaak door deze te vervangen

Groet Bart..................Palermo 25°
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

italie schreef: Groet Bart..................Palermo 25°
8) :lol:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
hollander
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 12.04.2005 - 20:05
Locatie: Breda

Volgens mij is het ook de accu, als hij met extra koud een meting doet en aangeeft dat ie aan het einde is dan is dat ook precies de klacht die bij jou volvo overeenkomt nl niet starten.
Grt Peter
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Guy Casteur schreef:Hij draait enkele malen traag rond ( precies of de batterij is zo plat als een vijg) en dan beginnen de relais dermate te tikken om tenslotte niets meer te doen.
Ik had dit bij onze Corsa ook. Een meting gaf aan dat de accu nog best even mee kon, maar toch een nieuwe accu er in gehangen en geen enkel probleem meer. De gemeten capaciteit lag ook rond de 70%. Doe er je voordeel mee.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Zescilinder
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 26.12.2010 - 16:42

Guy, je kunt ook een goed opgeladen accu in de koffer zetten en na een dagje buiten gestaan te hebben startkabels aansluiten onder de kap en dan kijken hoe die start. Als het dan goed gaat is er maar 1 conclusie mogelijk.
grt, zescilinder
Plaats reactie

Terug naar “S80”