Beste Forumleden,
Sinds een paar dagen heb ik startproblemen. Het is er misschien wel het weer voor. De pechverhelper gaf me de raad om mijn batterij te vervangen. (in zeer koude toestand kun je naar mijn aanvoelen een weinig correcte meting doen op de batterij of vergis ik mij) In de garage hebben ze de batterij uitgemeten en de stroom van de alternator gemeten. Ook metingen gedaan bij zware stroomafname; Niks abnormaals. De wagen staat 's avonds binnen, maar morgenavond, na een ganse dag buiten vrees ik dat ik er terug zal staan. Iemand suggesties? Alvast bedankt
Startproblemen S80
- Automatic-freak
- 4th Gear member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 06.05.2009 - 22:14
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Mijn 850 heeft soortgelijke problemen bij dit koude weer ... pakt elke keer nog net aan !!
Volgens dealer zou dit liggen aan de temperatuurvoeler óf slechte bougie's en/of bougiekabels ...
Mvg Erik
Volgens dealer zou dit liggen aan de temperatuurvoeler óf slechte bougie's en/of bougiekabels ...
Mvg Erik
S80 2.5t Summum Geartronic '07
&
244 GLT V6 Automatic '80
Project-car from Sweden
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 09.05.2007 - 09:33
Hij draait enkele malen traag rond ( precies of de batterij is zo plat als een vijg) en dan beginnen de relais dermate te tikken om tenslotte niets meer te doen.
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Lijkt me toch echt dat de accu niet helemaal fris meer is.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Lijkt mij ook, had ik vorig jaar ook met die kouw. Eerst nog een keer starten, daarna uitgezet en weer proberen te starten (wat niet meer lukte), toen ook alleen een tikkende geluid. Andere accu erin en geen centje pijn meer.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 09.05.2007 - 09:33
De bedenking die ik mij maak is dat een verkoper van batterijen mij zegt dat de batterij nog goed is en nog volgens meting 79% geeft??
Deze morgen vanuit een warme garage vlot gestart, maar nu vanavond??
Deze morgen vanuit een warme garage vlot gestart, maar nu vanavond??
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21749
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Guy, een nieuwe accu lijkt de beste oplossing, als ik jouw verhaal goed begrepen heb.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19.10.2008 - 17:03
- Locatie: Zavattarello italie
Kan ook een startmoter zijn die teveel stroom opneemt
of een slechte stroom /massa verbinding
Lijkt mij het simpelst om de ssku uit te sliuten als oorzaak door deze te vervangen
Groet Bart..................Palermo 25°
of een slechte stroom /massa verbinding
Lijkt mij het simpelst om de ssku uit te sliuten als oorzaak door deze te vervangen
Groet Bart..................Palermo 25°
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ik had dit bij onze Corsa ook. Een meting gaf aan dat de accu nog best even mee kon, maar toch een nieuwe accu er in gehangen en geen enkel probleem meer. De gemeten capaciteit lag ook rond de 70%. Doe er je voordeel mee.Guy Casteur schreef:Hij draait enkele malen traag rond ( precies of de batterij is zo plat als een vijg) en dan beginnen de relais dermate te tikken om tenslotte niets meer te doen.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 26.12.2010 - 16:42
Guy, je kunt ook een goed opgeladen accu in de koffer zetten en na een dagje buiten gestaan te hebben startkabels aansluiten onder de kap en dan kijken hoe die start. Als het dan goed gaat is er maar 1 conclusie mogelijk.
grt, zescilinder
grt, zescilinder