Ik heb nu 3 weken een 2006 V70 edition II. Ik heb net eens zitten neuzen in het boekje en heb zitten lezen over een alarm (optie of niet?). In de beschrijving van een eventueel alarm lees ik dat het zit op deuren, ramen en achterklep. Ook kan je het alarm activeren met het rode driehoekje op je klapsleutel.
Zojuist eens geprobeerd, en ja hoor, als ik dat driehoekje langer indruk begint inderdaad de claxon te loeien en gaan de knipperlichten werken. Als ik op de achterste zijruiten kijk (bij de bagageruimte) dan staat daar op "volvo guard". Betekend dit nu dat er alarm op mn auto zit? Ik heb daar bij de aankoop niets van teruggezien in de lijst van asseccoires. Ook knippert er geen (rood?) lampje als ik mijn auto sluit met de lock-knop op mijn klapsleutel (of moet ik het alarm, indien aanwezig, op een andere manier activeren?). Ik kan natuurlijk geen portiertje forceren om te kijken of er inderdaad alarm op zit dus wat denken jullie?
Alarm op een 2006 edition II?
- dieselpower
- 4th Gear member
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
-
- 6th Gear member
Volgens mij heb je de standaard volvo guard I alarm met "paniekknop". Een klasse III alarm heeft een apparte sirene voor het alarm en gebruikt dus niet de gewone claxon van de auto.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Giuseppe
- 2nd Gear member
Of alle ramen openen, auto op slot doen, 30sec wachten tot de deadlock erop gaat (dit hoor je) en even je hand naar binnen doen.
Gaat de sirene af dan heb je alarm klasse 3, zo niet dan alarm klasse 1.
MY05 S40 2.0D Momentum, High Performance Audio, 17'Sculptor/zomer, 16' Clava/winter, Bi-xenon, Telefoon.
MY07 S40 D5 Geartronic Edition II Sport, Premium Sound, Zomer-Zaurak Diamond Cut, Winter-Sculptor
MY07 S40 D5 Geartronic Edition II Sport, Premium Sound, Zomer-Zaurak Diamond Cut, Winter-Sculptor
- dieselpower
- 4th Gear member
Bedankt voor de reacties. Er zit dus geen alarm op, de knop op de sleutel zal dus een paniekknop zijn.Giuseppe schreef:Of alle ramen openen, auto op slot doen, 30sec wachten tot de deadlock erop gaat (dit hoor je) en even je hand naar binnen doen.
Naar aanleiding van bovengenoemde: Ik ben in de auto gaan zitten en heb die toen met de lockknop op de sleutel gesloten. Even afgewacht maar er gaat geen alarm af. Hoe simpel kan een oplossing zijn :oops:
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- VolvoRob
- 5th Gear member
Als je een kl III alarm hebt, heb je een module die midden boven in de hemel gemonteerd is (als je een dakraam hebt, net daar achter). Het kan nl zijn dat het alarm er wel in zit maar niet is geactivieerd.... Moeite van checken waard.
Je kunt ook kijken of je knopje voor de pook om het binnenalarm te de-activeren werkt. Sleutel standje I en dan indrukken, zou oranje led in knopje aan moeten gaan.
Een kl III alarm achteraf in laten bouwen is eenvoudig, kost circa 600 Euro incl certificaat.
Je kunt ook kijken of je knopje voor de pook om het binnenalarm te de-activeren werkt. Sleutel standje I en dan indrukken, zou oranje led in knopje aan moeten gaan.
Een kl III alarm achteraf in laten bouwen is eenvoudig, kost circa 600 Euro incl certificaat.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955