stoelverwarming

Plaats reactie
jellebos
1st Gear member

Goede middag,

Ik heb al heel wat onderwerpen doorgelezen op internet wat betreft een kapotte stoelverwarming. Ik ben alleen nog nergens mijn specifiek probleem tegen gekomen.
De stoelverwarming van mijn passagiersstoel werkt niet. Als ik het knopje indruk gaan de twee oranje lampjes niet branden en wordt de stoel ook niet warm. Bij mijn eigen stoel werkt alles naar behoren, dus is er geen kapotte zekering.
Alle kabels onder de stoel lijken goed vast te zitten. Het gordelsignaal van de bijrijdersstoel doet het alleen ook niet. Bij de bestuurder wel.
Het vreemde is nu dat als ik de auto opmhet contact zet en op de bijrijdersstoel ga zitten! ( in geen enkele andere situatie diet die dit) en ik druk op de stoelverwarmingsknop van de bijrijder, gaan de oranje lampjes wél branden maar doven na zo'n 3 tot 4 seconden. Heel vreemd!
Als ik de knop dan weer indruk gebeurt er niets. Pas wanneer ik de auto weer opnieuw op contact draai en op de bijrijdersstoel ga zitten (de bestuurders gordel moet los zijn) kan ik deze lampjes weer even laten branden.
Ik hoop dat iemand een idee heeft

Groeten

Jelle Bos

Volvo S80 2.9 uit 1999
Zescilinder
1st Gear member

Hoi Jelle, volgens een instructieboekje van de S80 uit '99 is zekering nr.7 voor de gordels voor en de SRS en zekering nr. 8 voor de verwarming van de voorstoelen. Allebei 100%?
Heb je meldingen in de BC?
Kan het zo zijn dat, ik roep maar wat, de bestuurdersstoel bezet moet zijn voordat je de verwarming voor de bijrijder aan kunt zetten?
Enne, heeft tie wel eens goed gewerkt?

Grt, zescilinder.
Plaats reactie

Terug naar “S80”