Aankoop Volvo C30 1.6 met 110 PK Drive

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
CommonName
Starter

Dag Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik denk eraan om een tweedehandse Volvo C30 te kopen, van 11/2009 met 26000km op de teller. Het gaat over een 1.6 Drive Kinetic, met 110 PK.

Ik twijfel over een paar dingen:
- Zijn er hier mensen op het forum met een C30 met dezelfde motor? Wat is jullie verbruik? Ik hoor/lees overal dat de C30 zeker niet aan de waarden komt die Volvo opgeeft, maar eerder rond de 6 liter draait. Is dit waar? (Of is dit enkel van toepassing op de oudere C30's, het model voor de Drive?)

- Hebben jullie al veel mankementen aan de C30 gehad? Ik lees hier dat de airco het wel vaak en vlug begeeft. Zijn er zo nog mankementen? Wat waren de kosten hiervan?

- Wat zijn de onderhoudskosten zoal? Bij Volvo hebben ze mij gezegd dat de auto om de 20000km binnen moet. 2x klein onderhoud (220€) en 1x groot (280€). Klopt dit zowat?

Ik vind de C30 een héél mooie wagen. Hij lijkt mij ook heel degelijk. Maar ik wil echter toch een beetje zekerheid hieromtrent. want ik zou het spijtig vinden moest ik deze wagen kopen en achteraf constateren dat hij mij veel geld in onderhoud/verbruik gaat kosten.

Alvast bedankt!
Karizma
3rd Gear member

Welkom :)

-De opgegeven waarde zijn steeds met een korreltje zout te nemen, maar met die motor haal je toch makkelijk een verbruik van 5 a 5.5L
Ik heb geen drive maar de gewone 1.6 en ik haal ook makkelijk 5.5L

-Ik heb de mijne ook 2 de hands gekocht bij 20000 km en heb er nu 100000 en ik heb nog geen enkel probleem of kosten aan de wagen gehad.

-Ik betaal gemiddeld rond de 300 euro per onderhoud (om de 20000km).

Ik ben er zeer tevreden over inzake betrouwbaarheid,kosten...over alles eigenlijk ;)
stoffel
1st Gear member

en 4 liter ook als het moet :)
stoffel
1st Gear member

en klein onderhoud 80 euro :)
CommonName
Starter

amai, wel een groot verschil, 80 of 300 euro! Ga je dan niet bij een officiële volvo dealer, of hoe kom je aan dit bedrag?
stoffel
1st Gear member

nee juist
ik ga bij een kennis die garagist is in bijberoep , blijkbaar mag je het gewoon onderhoud door een andere garagist laten doen zolang je een factuur kan voorleggen , en dat de juiste produkten gebruikt zijn
het is eignlijk belachelijk voor zoiets naar een officiele dealer te gaan vind , een oliewissel is nu el geen rocketsience he
stoffel
1st Gear member

o ja en mijn auto is nog maar 7 maanden oud he dus eigenlijk nog onder garantie he
maar het zou geen probleem mogen zijn om naar een niet officiele garagist te gaan
de garantie blijft geldig , belgie was blijkbaar het enige land in de eu die nog zo een corrupt regeltje had dat wanneer je niet naar je officiele dealer ging voor onderhoud ze ook niet meer instonden voor de garantie , maar ze zijn dus door europa op de vingers getikt wegens oneerlijke verkoopspraktijken :)
tjompe

Hey,

Hier 30000 probleemloze km's met een gewone DrivE (nog geen start/stop).
Verbruik is 5,3 à 5,4 l/100km

@ stoffel : moet er buiten de oliewissel niks anders gebeuren ( mazoutfilter aftappen, oliefilter wisselen, nazicht....?)

gr,
T.
stoffel
1st Gear member

nee niet dat ik weet
oieifilter natuurlijk wel he
en die garagist heeft ook even naar de remmen en banden gekeken en de rest onderkant ook he
SonnyBBQ
2nd Gear member

Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar heb je ook al eens gekeken voor een nieuwe C30?

Ik weet natuurlijk niet wat de tweedehands versie moet kosten, maar aangezien het zo'n recente wagen is zal de prijs nog aanzienlijk zijn. Omwille van de eco-korting en DPF-korting kan je nu ook vrij voordelig een nieuwe kopen.
Ik ken iemand die recent een Nieuwe C30 1.6D drive momentum heeft gekocht voor 18.000
FOFO404
Starter

CommonName schreef:
- Zijn er hier mensen op het forum met een C30 met dezelfde motor? Wat is jullie verbruik? Ik hoor/lees overal dat de C30 zeker niet aan de waarden komt die Volvo opgeeft, maar eerder rond de 6 liter draait. Is dit waar? (Of is dit enkel van toepassing op de oudere C30's, het model voor de Drive?)
Ik heb afgelopen zomer meegedaan aan de Volvo Drive Challenge en gewonnen.
Mijn gemiddelde verbruik was welgeteld 3,24 liter/100km.
Dit waren dus maar liefst 1603km met 1 volle tank! :shock:

Dit was met een C30 Drive pre-facelift met Start/Stop-systeem.

De fabriekswaarden zijn dus zeker niet fictief te noemen.

Mijn prijs (Volvo C30 Drive voor 6 maanden) heb ik eergisteren afgehaald dus zal binnenkort weten te melden hoeveel ik met deze weet te halen.
FuNkTrAxXz
2nd Gear member

FOFO404 schreef:
CommonName schreef:

Mijn prijs (Volvo C30 Drive voor 6 maanden) heb ik eergisteren afgehaald dus zal binnenkort weten te melden hoeveel ik met deze weet te halen.
Ik vermoed dat ik dan toch een volledig verkeerde rijstijl heb .. :p Ik zit nu met een gemiddeld verbruik van 5.9 liter .. ik heb de wagen natuurlijk wel nog maar een maand en de airco staat steeds vollop aan .. heeft dit dan zo'n invloed?
tjompe

FuNkTrAxXz schreef:
FOFO404 schreef:
CommonName schreef:

Ik vermoed dat ik dan toch een volledig verkeerde rijstijl heb .. :p Ik zit nu met een gemiddeld verbruik van 5.9 liter .. ik heb de wagen natuurlijk wel nog maar een maand en de airco staat steeds vollop aan .. heeft dit dan zo'n invloed?
Airco aan = +/- 1 liter meerverbruik....
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

FOF, zo een challenge is nog wel iets anders dan dagdagelijks rijden he.

Vraag die je je vooral moet stellen is of je genoeg kilometers maakt en voldoende lange afstanden rijdt. Enkel korte afstanden zijn niet gezond voor de roetfilters.
Munchie
2nd Gear member

Wij hebben onze volvo C30 Drive al sinds april, we hebben er nu 25000km mee gereden. Ik ben volledig tevreden over de wagen, alles is degelijk, en hij rijdt als een droom! Ons vebruik ligt rond de 5 à 5,4l.

Met alle fiscale voordelen ervan afgetrokken is dit echt een koopje, nergens vind je voor dezelfde prijs een even leuke, superkwalitatieve wagen!

Enige probleem dat wij gehad hebben, defect aan het start-stopsysteem, er was ergens een defecte sensor bij de tweede batterij die zorgt voor het SS-systeem. Dit werd zonder probleem in garantie hersteld.

Qua onderhoudskost, bij de officiele volvodealer, betaalden we 170 euro btw inclusief. Op het moment zelf dacht ik dat dit al veel was. Maar als ik hier nu lees wat sommigen onder jullie betalen voor een klein onderhoud, AMAI!
Plaats reactie

Terug naar “C30”