Remstoring bij starten auto

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
P.Mallegrom
2nd Gear member

Ik heb de afgelopen tijd last van een vreemd probleem.
Als mijn auto een beetje schuin geparkeerd staat (voorkant omhoog of omlaag) ik dus het rempedaal intrap bij het starten van de auto, krijg ik af en toe de melding dat er een remstoring is opgetreden en dat ik de auto zsm moet stoppen. Als ik dan toch ga rijden, merk ik (vooral met dit weer :)) dat de ABS niks doet. Vaak als ik de melding negeer, verdwijnt deze na een paar seconden en merk ik dat de ABS weer gewoon functioneert. Iemand een idee wat dit is?
I can not argue with you unless you've paid (Monty Python)
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

P.Mallegrom schreef:Ik heb de afgelopen tijd last van een vreemd probleem.
Als mijn auto een beetje schuin geparkeerd staat (voorkant omhoog of omlaag) ik dus het rempedaal intrap bij het starten van de auto, krijg ik af en toe de melding dat er een remstoring is opgetreden en dat ik de auto zsm moet stoppen. Als ik dan toch ga rijden, merk ik (vooral met dit weer :)) dat de ABS niks doet. Vaak als ik de melding negeer, verdwijnt deze na een paar seconden en merk ik dat de ABS weer gewoon functioneert. Iemand een idee wat dit is?
Kan het zijn dat het niveau van de remvloeistof te laag is omdat je spreekt over 'als de auto schuin staat' ?

Ik ben overigens wel nieuwsgierig hoe je vaststelt dat de ABS wel of niet werkt. Rem je dan steeds zo hard dat je wielen dreigen te blokkeren ?

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
P.Mallegrom
2nd Gear member

@Rob:

Zoals ik al schrijf 'Vooral met dit weer'. De wijk waar ik woon is op dit moment een grote ijsbaan. Je hoeft dus (ondanks de winterbanden) maar zacht te remmen, of de ABS grijpt in :).

Ik zal iig de remvloeistof eens controleren. Stom dat ik daar zelf nog niet aan heb gedacht.

Anderzijds lijkt het echter vooral op te treden wanneer ik tijdens het starten van de motor het rempedaal heb ingetrapt.
I can not argue with you unless you've paid (Monty Python)
Zescilinder
1st Gear member

Als je start met ingetrapt rempedaal, dan zakt het pedaal iets onder invloed van de vacuumbekrachtiger. Tijdens het starten loopt de druk in je remsysteem dus op.
Kan dit er iets mee te maken hebben? Probeer 's een tijdje zonder rem vast te houden.
En heb je misschien de mogelijkheid om de vuldop van je reservoir even om te "ruilen" met een andere?
Electronica heeft in dit geval een harde 1 of 0 nodig.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”