Oke Iroll, kzal wat gas terugnemen om Soepkip te sparen. Niemand mag depressief het nieuwe jaar in strax, toch?
grt, zescilinder.
144 aandrijflijn trilt (kruiskoppeling versleten)
-
- 2nd Gear member
haha, nogmaals: ben blij dat ik het heb laten doen en hoop dat het bij de garage netjes opgelost wordt... inderdaad hopen dat er gewoon iets is uitgelopen door vergeten borging oid en dat er nog niets scheefgeperst is o.i.d., ik laat het uiteraard weten!!
Ben nog niet met of zonder Volvo op weg naar een hoge brug hoor
Ben nog niet met of zonder Volvo op weg naar een hoge brug hoor

'72 Volvo 144 De Luxe- B20A - M40 - LPG
V50?
V50?
-
- 2nd Gear member
Zojuist even gebelt en er zat al weer een nieuwe kruiskoppeling in (eentje dus) in het nieuwe jaar heeft ie pas tijd om naar de rest te kijken.
Er was inderdaad een cupje uitgelopen omdat er een borgring was losgeschoten... hebben jullie nog tips als hij evengoed met een rekening aan komt zetten? Ik ben express na de reparatie nog bij hem langsgeweest om te melden dat de boel nog trilt, hij verwacht eigenlijk ook nog 15 Euro voor het balanceren van mijn achterwielen..
Er was inderdaad een cupje uitgelopen omdat er een borgring was losgeschoten... hebben jullie nog tips als hij evengoed met een rekening aan komt zetten? Ik ben express na de reparatie nog bij hem langsgeweest om te melden dat de boel nog trilt, hij verwacht eigenlijk ook nog 15 Euro voor het balanceren van mijn achterwielen..
V50?
V50?
- admiral
- 5th Gear member
Dit had je eigenlijk van te voren moeten bespreken, maar als het goede garage is dan zou je geen rekening moeten zien. Zorg dat je na de reparatie eerst een testrit gaat doen voordat je betaald want je wilt eerst zeker weten voordat je betaald, dan heb je en de sleutel en de auto, mocht het nog niet naar wens zijn dan zal je moeten onderhandelen en geloof me als je voet bij stuk houdt dan win je het wel. maar zorg dat je je auto sleutels in bezit krijgt.soepkip schreef:Zojuist even gebelt en er zat al weer een nieuwe kruiskoppeling in (eentje dus) in het nieuwe jaar heeft ie pas tijd om naar de rest te kijken.
-
- 1st Gear member
Eh, de banden waren het probleem toch niet? En voor die laatste kruiskopp? Eigen schud, dikke bult zeg men wel eens.
Een goed gemonteerde circlip komt er echt niet vrijwillig uitspringen.
Hoe is het rubber middin in de as? Volgens mij hoort daar ook een veertje bovenin te zitten die tegen de carroserie drukt.
Een goed gemonteerde circlip komt er echt niet vrijwillig uitspringen.
Hoe is het rubber middin in de as? Volgens mij hoort daar ook een veertje bovenin te zitten die tegen de carroserie drukt.
-
- 2nd Gear member
Ondertussen opgehaald, is zonder rekening hersteld.
Overigens nu totaal GEEN trillingen meer, dus de eerste keer is er echt iets fout gegaan...! (Dacht ook al dat het allereerste ritje gewoon goed ging toen..)
Rubber, lager, etc. is allemaal goed, en het bewuste veertje is inderdaad ook aanwezig
Bedankt voor de tips hier, topic kan hopelijk dicht..!
UPDATE: Ook op de snelweg totaal geen trillingen meer!!
Overigens nu totaal GEEN trillingen meer, dus de eerste keer is er echt iets fout gegaan...! (Dacht ook al dat het allereerste ritje gewoon goed ging toen..)
Rubber, lager, etc. is allemaal goed, en het bewuste veertje is inderdaad ook aanwezig

V50?
V50?
- admiral
- 5th Gear member
Kijk dat is mooi man,soepkip schreef:Ondertussen opgehaald, is zonder rekening hersteld.
- Iroll
- 6th Gear member
Dat rijdt een heel stuk prettiger! Mooi dat ze het voor je hebben opgelost met gesloten beurs.
Hebben ze wel de oude kk van nieuw vet voorzien? Zou ik wel even doen met de vetspuit als dat niet gebeurt is, daarmee stel je het vervangen ervan weer wat langer uit! En vergeet niet elke 2 jaar dit te herhalen.
Hebben ze wel de oude kk van nieuw vet voorzien? Zou ik wel even doen met de vetspuit als dat niet gebeurt is, daarmee stel je het vervangen ervan weer wat langer uit! En vergeet niet elke 2 jaar dit te herhalen.
-
- 1st Gear member
Hartstikke mooi Soepkip, ook tof van die garagehouder dat hij je zo snel geholpen heeft.